Re: Tjuvar är väll representerade?
Kort parlör för översättning av tjuvspråk till krigarspråk, vilket mina karaktärer tenderar att behärska mycket väl.
Tjuvspråk Krigarspråk
"dyrka upp dörren" = "sparka in dörren"
"smyga sig förbi vakten" = "hugga ner vakten"
"klättra upp på taket" = "stapla saker så man kan gå upp"
"förgifta armén" = "banka skiten ur armén"
"få tag i de förbjudna grejerna" = "hota någon med ond bråd död tills de ger mig grejerna"
"hitta mördaren" = "skaka tills något ramlar ut"
"sälja stöldgodset" = "sälja stöldgodset och OK, bli grundlurad"
"oskyldigt leende" = "förmedla budskapet 'om du rör mig skär jag väsentliga delar av dig och postar dem till din fru'
Jag medger dock att mitt språk har en viss förmåga att orsaka komplikationer ibland/images/icons/smile.gif
Låt mig förmedla ett visdomsord från min studentkorridor: "Går det inte med våld så går det med mer våld. Och går det sönder är det dålig kvalitet!"
Seriöst (jo jag kan vara seriös) så är jag också för en tjuv-modul. Gärna med en stor lönnmördar-del.
Melius frangi quam flecti
Kort parlör för översättning av tjuvspråk till krigarspråk, vilket mina karaktärer tenderar att behärska mycket väl.
Tjuvspråk Krigarspråk
"dyrka upp dörren" = "sparka in dörren"
"smyga sig förbi vakten" = "hugga ner vakten"
"klättra upp på taket" = "stapla saker så man kan gå upp"
"förgifta armén" = "banka skiten ur armén"
"få tag i de förbjudna grejerna" = "hota någon med ond bråd död tills de ger mig grejerna"
"hitta mördaren" = "skaka tills något ramlar ut"
"sälja stöldgodset" = "sälja stöldgodset och OK, bli grundlurad"
"oskyldigt leende" = "förmedla budskapet 'om du rör mig skär jag väsentliga delar av dig och postar dem till din fru'
Jag medger dock att mitt språk har en viss förmåga att orsaka komplikationer ibland/images/icons/smile.gif
Låt mig förmedla ett visdomsord från min studentkorridor: "Går det inte med våld så går det med mer våld. Och går det sönder är det dålig kvalitet!"
Seriöst (jo jag kan vara seriös) så är jag också för en tjuv-modul. Gärna med en stor lönnmördar-del.
Melius frangi quam flecti