Nekromanti Tiraker mörkrets döttrar???

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Jag undrar om denna bok löns att köpa eller om informationen är densamma som i dom andra böckerna... jag har EON II, Spelarens handbok, monster och varelser, krigarens väg, alver förbannelsens folk.
plus en del info från nätet..
.. jag bryr mig inte något vidare i deras religion..
..undrar mest för att kunna spela en tirak rp till fullo. :gremcrazy:

åsikter om infon i boken mottages tacksamt!!!



laugh and I´ll bite your tues off!!!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Iä! Iä! Makhtah!

"Tiraker" är en väldigt välskriven och intressant modul, som gör detta folkslag än intressantare. Här finns såväl nödvändiga fakta som mer kuriösa små detaljer och intressanta kampanjuppslag. Illustrationerna såväl som textkvaliten håller hög klass, och bidrar till att göra den till en av de bästa av samtliga Eonmoduler.

Rekommenderas varmt, med andra ord.

- Ymir, tirakvän.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Jag undrar om denna bok löns att köpa"

Tja, det jag har sett av modulen är den ypperligt skriven.

"jag har EON II, Spelarens handbok, monster och varelser, krigarens väg, alver förbannelsens folk.
plus en del info från nätet.. "


...vilket innebär...?

".. jag bryr mig inte något vidare i deras religion..
..undrar mest för att kunna spela en tirak rp till fullo."


Tirakernas kultur är kraftigt influerad av religionen - religionen är en stöttepelare i tillvaron. Jag tvivlar på att du behöver köpa Mörkrets Döttrar för att spela en tirak fostrad i en människokultur, men ska personen i fråga vara från Takalorr eller dylikt är religionen IMHO ganska viktig att ha ett hum om.

//Björn
 

The_Knight

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
12
Location
Mölnlycke
instämmer helt och fullt med de andra!
den är klart köpvärd bla för beskrivningarna av lite olika tirakiska förströelse lekar :gremgrin:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Stämmer in i lovsången. Tiraker är en av de mäst prisvärda modulerna till Eon. Och det finns en hel del som har att göra med det du söker, själva rp'n.

Sen så är det ju inte fel att läsa lite om religionen heller, eftersom den som någon sa är såpass viktig för den tirakiska kulturen.
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
Jag anser att den e i särklass den bästa boken som givits ut. Man kan få lite mer karaktär på sina Bazirk/Frakk -Tiraker. Man kan även lägga upp äventyr på Takalorr som är en mycket intressant ö. Bara utseende tabellen var helt underbar. Undrar om man kan göra en till människorna??
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Re: Tiraker mörkrets döttrar??? OT

´Det är rätt enkelt att konstuera en tabell baserad på T-10 systemet där man på olika tabeller kan slå fram hårfärg, hårtyp, ögonfärg, ansiktsform, tandhygien osv. Det gäller bara att ha lite fantasi och skapa lite olika valmöjligheter.
när min spelgrupp har slått fram karaktärer med dessa självgorda tabeller har vi fått fram en del intressanta karaktärer...
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Det finns många intessanta kapitel i den boken men kanske den i särklass "coolaste" är endå kapitlet om maten. Det ger djup till karaktären att tirakerna har en egen mat kultur.
Se på dina medslpelare och betrakta deras förvåning när din mörke tirak ifrån Takalorr börjar laga sådan mat som man gör i hemlandet och bjuda runt på maten till sina resekamrater och visar att han är en mästare på sin kulturs matlagning och inte alls bara äter rått kött.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Tirker är mundanas coolaste folk

jag instämmer med dom andra tiraker är en bra modul

Min karaktär har 22 kullar barn = minst 44 ungar :gremtongue:
nån som har fler???
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Tirker är mundanas coolaste folk

Ja du, min karaktärs fru ägde ett hus där det bodde... kanske 100 personer, alla ursprungna från karaktärens och hans frus respektive föräldrar.
 

Rhoderic

Veteran
Joined
3 Mar 2003
Messages
6
Re: Tirker är mundanas coolaste folk

Njaa, i mitt (en av mina karraktärers) fall handlade det inte riktigt om kullar då det var en männsika. Men när jag slog fram min bakgrund så lyckades OB1t6-2 syskon resultera i 54 !! 8)

Jag och min sl kom snabbt överens om att min mors yrke inte hörde till de mest moraliska i dagens chadarians hopp...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Tirker är mundanas coolaste folk

54 är orimligt på alla sätt och vis. det tar ju trots allt tid innan barnet så att säga, ploppar ut... :gremsmirk:

tänkt dig nio månader, gånger 54 (om hon nu blev gravid nästan direkt efter födsel då vill säga... hmmm, det blir 486...
räknar man med din rp också blir det 495, månader, det i sin tur blir 41,25 år...
om man då räknar med att en kvinna efter en cirkus 30 år blir allt mindre fertil så kan du nog själv räkna ut resten. Det är helt enkelt omöjligt fölr en kvinna att föda så många barn
 

Rhoderic

Veteran
Joined
3 Mar 2003
Messages
6
Re: Tirker är mundanas coolaste folk

Självklart är 54 syskon helt orimligt. Ville bara visa på hur lustigt resultatet blev, du kan ju själv föreställa dig hur roligt vi hade när jag slog fram 54 med ob1t6-2, sexorna slutade aldrig komma...

Vad jag och min sl kom fram till var att min karaktär helt enkelt hade en jäkla massa syskon på bygden, dock odefinierat hur många.
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
Re: Tirker är mundanas coolaste folk

Vikken statusfigur hans far skulle varit. Rena hingsten som springer ned på stan när hans fru är på smällen. Men var inte det ganska vanligt att husbonden låg med 1-2 utöver sin fru?? Några pigor kanske??
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Nehe du!

Måste erkänna att du låter som en typisk alvfetischist här.
Själv förstår jag inte vad som är så häftigt med alver?

Själv föredrar ajg Tiraker, Darkener och Vanarer....
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Mest barn av alla ???

Min rp har 78 barn (rp är tirak)

men Ommar den blodtörstige hade 800 st
Ommar den blodtörstige har levt på riktigt
 
Top