Nekromanti Three Species

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
...är namnet på mitt nya rollspel.
Det vore väldigt trevligt om någon skulle kunna kolla in det och ge mig några kommentarer om vad jag missat.
Det är mitt första allvarliga rollspel , ifall ni tycker att det är patetiskt gjort. Filen som jag bifogar är den LÄTTA versionen.
Den riktiga är på cirka 30 mb , och innehåller en hel del bilder och närmare förklaringar på b.l.a Predatorns mask.

Det här är vad rollspelet handlar om:

Framtiden är här. Människan har flyttat ut i rymden , och bor på gigantiska rymdbaser. Människorna letar efter en ny planet , och har hittat två stycken som är intressanta. Den ena har dom döpt till LV-1211 , och den andra har konstigt nog redan ett namn , Korari. På dessa två planeter fanns det dock något som människan inte förstår sig på. Utomjordingar.
Raserna kallas för Aliens och Predators. Nu har människan olyckligtvis råkat se till så att Predators och Aliens möts , och kriget har brutit ut. Aliens , Predators och människor i en intensiv kamp om överlevnad.Endast en ras kan levande regera över galaxen.

Om ni speltestar det här rollspelet vill jag gärna höra hur det gick , och om ni vill ha mer information om Predatorns mask , riktiga RP formulär eller bilder på hur dom ser (deras Vision modes) skicka gärna ett mail på: ddstrandberg87@hotmail.com

Tack på förhand , och skriv gärna några rader om vad ni tycker om det
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Lite kommentarer...

Jag tror först och främst att det faktiskt kan bli något bra av det... Det är bara fortsätta, men...

I den version jag kollat på ligger all betoning på action, rollspelande känns långt borta enligt mig....

Jag tror inte riktigt på att låta spelare spela aliens, man bör nog hålla sig till de andra raserna då dessa inte är fullt så annorlunda och därför lättare att rollspela...

Sen är det irriterande, igen enligt mig, att du har engelska ord i spelet ex; sneak and hide, pounse och dylikt...

Det är även irriterande att hela spelet är uppdelat i olika små dokument, du borde slänga ihop allt till ett dokument när du ska visa upp det...

Men jag är som sagt positivt inställd till det, jag vill springa runt och var en skitskraj marine... Kör hårt! /images/icons/smile.gif
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
UPPDATERING

Jag har skrivit lite mer på Three Species. Tyvärr verkade det som om inte det var särskilt många som uppmärksammade det /images/icons/sad.gif men jag överlever nog. Jag har nu lagt till en Nationalitets Tabell och en lista på BioTech. BioTech är en slags apparat som opereras in för att göra diverse förändringar i kroppen (ungefär som i NeoTech). Nationalitets tabellen la jag in för att ge RPn lite mer personlighet.
Det kanske inte är så mycket , men jag hoppas att fler folk uppmärksammar det här , för jag vill gärna veta om det är värt att skriva vidare på.

Ett stort tack till Gabriel och Fade , för jag behövde verkligen lite tips och support.

Jag vill gärna veta era synpunkter om jag missat något , eller om ni har testat det. Resten av reglerna finns på grund-inlägget Three Species.
 
Top