Nekromanti tekniken medföljning?

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Om jag har rätt så är det den tekniken som gör så man får 1t6 lättare på alla försvarsmanövrer för att man håller vapnet mellan sig och sin motsåndare.

Men hur som helst om det nu så är så, så undrar jag om det gäller även för sköldar så det blir Ob1t6 i svårighet på skydda sig själv med skölden? Om det nu så är så, så är det ju för bra. Tycker att det inte borde gälla sköldar och den tekniken borde bara gälla för de som slåss med ett/två vapen eller ett tvåhandsvapen?
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
En sköld är ett vapen.
Om man frågar mig.
Dessutom ger ju medföljning en tärning lättare på ALLA försvarsmanövrar, inte bara de med vapnet som utför medföljningen, så det kvittar faktiskt.

Ja, medföljning innebär att du får ob1T6 på första pareringen med din sköld om du låter bli att slå tillbaka. Mycket praktiskt.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Det borde inte gälla för sköldar, ur ren spelbalanssynpunkt. Om du ser på definitionen av tekniken är det inget som förbjuder dig att göra Motanfall, eller ens Anfall om du skulle få initiativet trots att du har +Ob1T6 på VINIT. En lite tydligare beskrivning av hur tekniken är tänkt att funka hade dock inte skadat...

Mvh / Phelan
 
Top