Nekromanti Tärningsslumpare

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Jag länkade för ett tag sedan här på forumet till en tärningsslumpare jag skrev för länge sedan (http://anders.rutek.net/tarning.php, skriv typ 3t6+5 i rutan) och det verkade finnas ett intresse för en nedladdningsbar version, så jag slängde ihop en i visual basic. Fixar en i C om jag orkar lära mig windowsprogrammering någon gång.

Gör vad ni vill med den.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
I've gotta PRAISE YOU...

Perfa!!!

Det här är ju utan konkurrens det bästa spelhjälpmedel man kan ha i sin lilla dator! Helt underbart!

Tack!

TUSEN tack!

Med socker på!

Hurra!

(OK, ska sluta innan jag gör någon generad)

/Duddmannen
:gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Va´smidigt !!

Tackar & bugar för detta !!
Kan ju vara bra att ha nån gång när man inte orlar rulla tärningarna..... :gremwink:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,663
Location
Uppsala
Re: I've gotta PRAISE YOU...

Men... det är ju charmigt att slå tärningar? Ska vi sluta med det eller?

:gremfrown:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Nja...

Det är charmigt att slå en eller möjligtvis så många som fem tärningar. Det är inte charmigt att slå 25 eller 50 tärningar (eller 98,5 för den delen). Den lilla tärningsassistenten är ett grymt praktiskt verktyg, särskilt när man har den i sin lilla hand-PC.

Exemplen ovan är alltså från D&D (och från Champions) där stora mängder tärningar är vanliga.

Den halva tärningen brukar representeras av en T3:a (resten är T6:or).

Men självklart ska tärningarna rullas i alla andra situationer, annars vore det ju inte rollspel utan bara en massa snack.

Roll on!

/Duddmannen
:gremlaugh:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Nja...

Kan ju se användningsoråden som warhammer också med det...
har redan en egen slumpare. och man kan såklart slå vilken sorts möjlig, eller omöjlig tärning man vill
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,663
Location
Uppsala
Re: Nja...

Fast att använda den här till Warhammer är ju omöjligt, eftersom du inte får några individuella tärningsresultat.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Nja...

Trisst...
Nåja, den funktionen finns det i programmet jag har...
fick det av en kompis gjort i basic har jag för mig.
Har gjort ett själv också i c+, och då finns det inga som helst problem med att få alla resultaten om man så skulle vilja.

kunde ju kanske göra en där man skriver in önskat reslutat (ex. 4+) och sedan bara visa hur många "tärningar" som når upp till det. Nån som skulle ha intresse av en sådan, eller är tärningsrullandet helt enkelt för kul? :gremsmile:
 
Top