Nekromanti synpunkter på metropolis!!

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
tjolahopp.

jag tänkte bara berätta att jag har börjat komma någonstanns i mitt skapande av metropolis (jag lade en tråd här för något år sedan, ifall ni kommer ihåg /images/icons/laugh.gif).

metropolis utspelar sig i framtiden.. planeten gaia's befolkning uppgår till sju biljoner människor. alla människor bor i artificiella inomhusmiljöer och lever i ett artificiellt kretslopp som upprätthålls av det statligt ägda megaföretaget mulpha. sopor blir till mat som blir till sopor och så vidare.

det är lite av en dystopi.. lite har jag rippat från andra framtidsrollspel och lite har jag rippat från vår egna värld och applicerat på framtiden.

jag skulle bli jätteglad ifall ni gav mig era åsikter på det som jag hittils har skrivit. om ni vill haka på och skriva lite på det skulle jag bli jätteglad :)

ideerna har tagit väldigt lång tid att skissera.. nåja. här är länken!
inte riktigt allt är färdigskrivet, men det tar inte så lång tid att skriva klart resten eftersom jag har det i skallen.. :)

http://home.swipnet.se/smaffy/rpg/alpha.htm
 

secce_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2002
Messages
42
Location
Falun
har precis skumläst hela sidan och är tämligen nöjd! roligt koncept (då jag är intresserad av framtid/sci-fi rollspel), och roligt med ditt engagemang. Håller själv på med ett rollspel, dock inte "framtids"-tema på det, men det ger banne mig en massa inspiration när man ser att det finns "fler därute"... :)

lycka till i fortsättningen iaf..
 
Top