Nekromanti SW

don_tomaso

Veteran
Joined
21 Feb 2001
Messages
50
Location
Vilhelmina
Är det ingen som har köpt SW(WotC) men ångrat sej, så man kan köpa ett begagnat, kanske nåra kronor billigare ex..

'Må kraften vara med er!' Salks sista ord som han ger sig ut på ännu ett äventyr!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Har du kikat på Legend Spelantikvariat?

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Är det ingen som har köpt SW(WotC) men ångrat sej, så man kan köpa ett begagnat, kanske nåra kronor billigare ex..

'Må kraften vara med er!' Salks sista ord som han ger sig ut på ännu ett äventyr!"


Visst ångrar man köpet, men som referensbok är den hygglig och den är rätt söt att titta på...

--
Björn


"Supporting the right to arm bears."
--Colin Brian Witz
 

Frazzeman

Veteran
Joined
20 Mar 2001
Messages
11
Location
Hässleholm, Sverige
mitt råd är att även om du hittar det så strunta i att köpa det för det är tydligen riktigt dåligt har jag hört från flera håll.
då finns det nog enligt min åsikt bättre saker att lägga pengarna på.
som tjaa...... godis? =)

Frazze- smaka det alviska stålet främling, för friheten, för Alarinn!!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Tja, så dåligt är det inte. Defenitivt värt pengarna, det är en snygg bok och det är intressant att läsa om skepp, personer, varelser och dylikt. Vad man än kan tycka om reglerna, så går de alltid att finjustera efter just din grupp. Jag har aldrig spelat ett rollspel där reglerna använts i originalskicket. Vi har alltid modifierat dem efter eget tycke och behag.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Tja, så dåligt är det inte. Defenitivt värt pengarna, det är en snygg bok och det är intressant att läsa om skepp, personer, varelser och dylikt."

Som sagt, en illustrerad referensbok. Sådana finns att köpa för billigare pengar.

"Vad man än kan tycka om reglerna, så går de alltid att finjustera efter just din grupp."

Se där håller jag inte riktigt med. D20 - systemet är det system jag spelat som minst lämpat sig för modifiering, eftersom deras kugghjulsprincip gör att en regel påverkar en annan på ett mycket dumt sätt. Bland annat är tabellerna en sådan bromsfaktor. För att skapa ett nytt yrke måste man i princip sätta ihop en ny unik tabell, vilket IMHO är onödigt svårt.

"Jag har aldrig spelat ett rollspel där reglerna använts i originalskicket. Vi har alltid modifierat dem efter eget tycke och behag."

Jag har aldrig spelat ett spel där D20 - reglerna fungerat. De gick inte ens att modifiera till fungerande skick. Fast jag antar att det kan röra sig om allergi...

--
Björn


"And with that, the newsgroup disbanded and began trolling other groups. The halls of ASVS were filled with an eerie silence, but if one strained their ears to the breaking point, the point where you could hear your own blood rushing through your heard, you'd hear like a whispered voice on the wind....."lasers.....they're lasers....""
--Chuck
-the ghost of christmas past
 
Top