Nekromanti Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle...

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
  • Förmågan att alltid veta om capslock-tangenten är nedtryckt på telepatisk väg
  • Fullständigt immunitet mot eld och hetta i vänsterhanden, med tanke på matlagning och feströkning
  • Total kontroll över alla molekyler i min penis, mest för att undvika att kissa på tapeten när man har morgonstånd, men jag är säker på att min spelare kan komma på andra användningsområden
  • En telekinetisk traktorstrål styrd från näsan, som kan hålla fast sådant som knutar som behöver knytas, plankor som ska vara stilla medan man spikar, etc.
  • En extra orientalisk ki-förmåga att när jag lägger något någonstans så ramlar det aldrig ned och river framförallt aldrig med sig alla andra prylar, oavsett hur slarvigt jag slänger grejerna
 
G

Guest

Guest
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

  • Förmågan att inte kunna trampa på något vasst
  • Och en lukt som är direkt äklig för myror men som ingen annan känner
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
<ul type="square">
[*]Förmågan att få katter att gå att göra något annat en stund, när jag tycker att de legat och gosat med mig för länge.
[*]Förmågan att väldigt snabbt och utan risk för överfart eller kontrollförlorande ta tre steg i taget ner trappor, inte bara upp för dem.
[*]Förmågan att kunna radera egenskriven text eller kladdbjös med min blick. Inga fula, smutsiga blyertsfläckar kvar där inte.
[*]Kunna leka med en penna med fingrarna som de gör... Ni vet. Den bara svischar runt mellan dem och man ser dem knappt. Det vore skithäftigt. Det kan man göra på lektionerna också. Jag har tråkigt.
[*]Vara en mästare på att kasta och fånga saker, samt avläsa kastade föremåls banor med mera, bara för att jag suger på det just nu.
[*]Och som kontrast till detta, kunna hoppa ytterligare en och en halv meter i längdhopp, så skulle jag hoppa aslångt, inte långt.
[/list]

-Hjalle, potens.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
<ul type="square">
[*]förmågan att tänka ett sökord som resulterar i en mental lista. Det vill säga som sökfunktionen på en dator, fast för att kunna hitta saker i verkligheten. »Varsebli« tror jag besvörjelsen hette i Drakar och demoner[*]Få barn att somna i eller vara tysta eller bara göra som man säger
[/list]

//erik. sur i halsen
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

En röd varningslampa (eller snarare, illusionen av en) framför mig och en tresekunders tidsfrys, varje gång jag håller på att säga något skitdumt eller bara olämpligt.

Mina dygn skulle bli dubbelt så fucking långa.


/Feliath — givetvis skulle jag inte åldras under tidsfrysen, och bara min hjärna skulle funka, inga fuskiga förflyttningar eller andra tidsfrystricks
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Men ett sånt system skulle ju uppmuntra dig att säga så mycket dumma och olämpliga saker som möjligt, för att leva dubbelt så länge!

Dålig spelkonstruktion.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Jag vill ha, förutom allt ni har nämt:
<ul type="square">
[*]Kunna plocka ut musik som spelat upp som ett sountrack till mitt liv. Som alla hör, även jag. Och musiken spelas upp beroende på vad som händer och vilket humör jag är på.
[*]En förmåga att utplåna makaroner som ramlat på golvet som man trampar på.
[/list]

- Jocke, vill ha ett soundtrack till sitt liv.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,597
Location
Helsingborg
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Saker jag har dagdrömt om:
<ul type="square">[*]Allltid få grön gubbe när jag ska gå över gatan.
[*]Självrengörande mun.
[*]Kunna lätta på gravitationen till 0,5G för mig endast.
[*]Total uppfattning om omgivningen, trots att jag blundar.
[*]Kunna plocka ut låtar ur tiden så att de aldrig skapats, men själv komma ihåg dem.
[*]Kunna frysa eller sakta ner tiden, för att kunna göra matrixduckningar och smita in på bio.[/list]/Han som inte har något emot att åldras
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Kunna plocka ut låtar ur tiden så att de aldrig skapats, men själva komma ihåg dem.
Så att band som Aqua och låtar som "Rosa helikopter" aldrig skulle ha existerat?

Dewil, som vill förstå bättre vad katten pratar om
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Eller, mer sinistert, att han tänker plocka bort alla populära låtar genom tiderna och sedan spela dem själv och bli enormt rik och berömd.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Inte-skjuta-upp-saker-till-morgondagen-kraft. Eller åtminstone ta-hand-om-sånt-man-skjutit-upp-till-morgondagen-kraft. Något sådant hade besvarat mig från mer eller mindre alla mina problem.

Immun-mot-rinnande-näsa-kraft. Jag är nästan på vippen att hellre vilja ha det än klassiska superhjälteförmågor såsom flygförmåga, till och med. Varje gång jag får snuva så börjar jag tänka som en galen doktor Frankenstein och börjar ifrågasätta vår kroppskonstruktion och får idéer om att bygga om min kropp via cybernetik och grejer. Det är som när jag var liten och sängvätare, och dagdrömde om ett samhälle där man alltid hade snoppen instoppad i en slang som man hela tiden hade med sig, och slangen var kopplad till en stor centraltoalett. Mina motiv var egoistiska, men jag förstod att jag aldrig skulle få igenom förslaget om jag inte kunde argumentera för att det skulle bli lönsammare så för alla.

Inte-behöva-jobba-åt-Socialstyrelsen-kraft. Fast den här är rätt intern. Låt oss bara säga att jag hatar en av mina kunder. Jag hatar dem så mycket att jag idag slogs av den plötsliga insikten att jag faktiskt ville dem rent illa. Ja, jag vill att det ska gå dåligt för Socialstyrelsen mer än vad jag vill att det ska gå bra för mig själv. Jag är som Doctor Doom eller något; jag drivs av rent hat och avsky.

Inte-ha-ett-tangentbord-där-End-knappen-ligger-där-PgDn-borde-ligga-kraft. Jag har ingen mus med scrollwheel, och använder egentligen sällan musen, till förmån för kortkommandon och specialknappar. PgDn och PgUp tycker jag är utomordentliga knappar för att manövrera i dokument av olika slag, men på mitt tangentbord ligger tyvärr End-knappen mellan Pg-knapparna och piltangenterna, vilket gör att jag ofta kommer åt den av misstag. End är en rätt meningslös knapp och borde egentligen ligga långt bort från de vanliga manövreringsknapparna.
Den här förmågan påminner lite om Aldrig-trycka-på-"Start"-knappen-av-misstag-kraften, som jag har önskat mig ända sedan jag haft tangentbord med Start-knappar. Asjobbigt i spel där man behöver klicka på Ctrl och Alt och hela tiden råckar trycka på den där förbannade Startknappen och börjar öppna Startmenyn.

Inte-vara-bitter-kraft. Idag har varit en sån där dag då jag faktiskt inte fick ut någonting av livet, och där inget varslade om att framtiden någonsin skulle komma att väga upp allt det oändliga lidande som livet är förknippat med. Idag var en så'n här dag som man inte bara kallar "en dålig dag" utan som gör hela ens liv till "ett dåligt liv". Jag hade inte en "dålig dag" idag, utan det var så att idag visade det sig att hela mitt liv har varit ett dåligt liv.

Jag satt på tåget och tittade på människorna och omgivningarna runt omkring mig, och kom på mig själv med att tänka att det enda jag ville var att de allihop skulle brinna ned. Burn! Burn it all!

Idag var en sådan där dag då allt kunde ha ändrats om jag hade haft tillgång till kärnvapen, eller om någon hade givit mig en kram.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Det är som när jag var liten och sängvätare, och dagdrömde om ett samhälle där man alltid hade snoppen instoppad i en slang som man hela tiden hade med sig, och slangen var kopplad till en stor centraltoalett.
Du vet att det där finns, va? Förutom centraltoaletten, förstås. Det är påsar som gäller.

Dewil, yrkesman
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Inte-skjuta-upp-saker-kraften är ju grymt mäktig. Är den billig så är det fel på regelsystemet. Jösses vilka stordåd jag kunde ha uträttat vid det här laget om jag haft den. :)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

  • Förmågan att få mina korridorare att vara lite jävla tystare när jag ska sova
  • Förmågan att komma mig för att betala räkningar i tid
  • Förmågan att få gratis kaffe ur kaffeautomaten i fiket i skolan.
  • Förmågan att göra klädesplagg hippa och ohippa at will, så att jag skulle kunna bära hatt igen utan att behöva associera mig med en massa modelökon
  • Förmågan att tycka om matte. Jag skulle inte ens behöva vara
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Oförskämt billiga superkrafter

<ul type="square">[*]Gå upp på morgonen. Det är fanimej en underlig superkraft som alla andra har.
[*]Immunitet mot godissug.
[*]Telekinetisk elementluftning. Vi har fått nya ventiler i lägenheterna, och på nåt sätt så kommer det in luft i elementen, så trots att jag luftar ut hur mycket luft som helst så bubblar det fortfarande.
[*]Flerdimensionella bokhyllor. De bokhyllor jag har är alldeles för tredimensionella, så jag får inte plats med mer i dem.
[*]Immunitet mot för långa ämnesrader på forum.[/list]
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

* Förmågan att utföra hushållssysslor på regelbunden basis och inte bara när lusten faller på eller det inte längre går att ignorera diskberget/dammråttorna/den ostrukna tvätten.

* Förmågan att sålla mellan kvalificerat akademiskt skitsnack och verkligt matnyttig information i böcker och under föreläsningar.

* En större blåsa så jag slapp gå på toaletten så ofta. Gärna kombinerat med förmågan att ignorera fejknödighet som brukar uppstå så fort som jag tänker på urin och nödighet någon längre tid.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Walium said:
[…] så fort som jag tänker på urin och nödighet någon längre tid
Är det här ett problem som uppstår ofta?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

"Är det här ett problem som uppstår ofta?"

Menar du att alla inte tänker på urin dagarna i ända? :gremshocked:

Det uppstår framförallt när jag går och lägger mig. Ritualen är nämligen som följer: jag går på toaletten, tvättar mig och borstar tänderna. Därefter ligger jag och läser en liten stund innan jag släcker lyset, men just omkring då så måste jag känna efter om jag verkligen inte behöver gå på toaletten en gång till för säkerhets skull innan jag somnar. Och även fastän jag vet att det inte behövs så gör jag det ändå eftersom det känns som om det behövs eftersom jag tänker på det. Inte speciellt logiskt, men alla har vi våra nycker.
 
Top