DoD Stretch Goals

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Det bästa med rollformulärsblock är ju känslan av att dra loss ett blad. Mmmmm.
Jag tänker mig ett rational "äventyr=karusell, rollformulär=gunga" och om de valt den mängden karuseller så varför lägga pengar på gunga. Ergo inget block inkluderat.

Men för att lämna det rationella (vad ska man med det till, nu ska vi ju maxa retro-pirr!) Ett rollformulär (formulääär, mmmm) som man koppade på morsans jobb. En trött gammel maskin som man inte fick ändra inställningar på för den goda modern (kunde maskinen verkligen explodera?) och det blev grynigt, eländigt och litet snett. Sen låste man in originalen i bankfack (oh well). Svår retro-känsla :)

Men som du säger. När man fick råd att lägga deg på ett block isf att bara gneta till nästa expansion av Ereb, den tillfredsställelsen av en limning som silkeslent släppte formuläret och man fick göra ännu _en gubbe till_
(och den absoluta ångesten när man hunnit halvvägs genom blocket och den fördömda limningen stal ett hörn av _mitt fina formulär_ The horror!)
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
.../De försöker göra en show av det hela; lite sång, lite dans, lite alkaseltzer i byxorna/...
Och vi kan redan kora årets litterärt mest exakta beskrivning av ett specifikt mänskligt fenom. Jag varskor Akademien.

(jag sitter på flygplatsen, skrattar rakt ut och folk tittar lite konstigt. Jag pekar på telefonen och säger "kickstarter, dragons and demons, yes, very funny". Folk tittar bekymrat)
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,423
Location
Nirvana
Jag tycker att det är för lite kartor i nästan alla rollspel, så det vill jag se mer av här också. Helst en hel kartbok eller tre.

Och så var det ju det här med Egerkrans-AI. Nog borde det gå att göra ett par hundra bilder i hans stil på exempelvis Midjourney eller Stable Diffusion? De skulle få kunna funka som bildresurs för alla som som skriver tredjepartsmaterial. De blir nog inte lika bra som Egerkrans egna bilder, men nästan lika bra tycker jag funkar. Självklart bör han få rejält betalt för detta.

Och nu när jag ändå postar här: mer ANKOR tack! Kanske ett äventyr med dem i centrum?
 
Last edited:

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
:) Håller med. Jag lekte lite med hur man skulle piffa upp Skelettbyns hemlighet (här: https://www.rollspel.nu/threads/operation-skelettbyns-hemlighet.77782/ ) och hade så roligt att jag tänkte göra samma sak med Dimön. Gav upp ganska omgående... Så om Skelettbyns hemlighet ger mera glädje och inspiration ligger man nog lite risigt till :)
Skelettbyns hemlighet är inte riktigt i samma liga. Den är inte dålig, bara liten. För det är ju inte ett egentligt äventyr. Det är en minimal äventyrsplats.

Dimön däremot är ju ett riktigt äventyr med allt vad det kan innebära. Spelarna får/tar på sig ett uppdrag, färdas mot målet, rensar en dunge, osv. Den gör det dock ganska kasst. Det äventyret dock har i överflöd är stämning. Och det byggs upp en oerhörd känsla av förväntan hos spelarna inför att bege sig till Dimön och dess hemligheter. Tyvärr så motsvarar det man väl finner där när man kommer fram inte på långa vägar dessa förväntningar. Utan det man får är bara en ganska trist dungeon.

Så det jag hoppas på är att man gör själva ön mer spännande och att den faktiskt ska leva upp till de rykten spelarna hör innan de kommer fram.
 

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Håller med! Tror att den nya Dimön har alla chanser att bli hur bra som helst, men det kräver en hårdare hand än att lite piffa upp.
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Jag och många som kommenterat på KS-sidan verkar önska hårdpärm på grundboken. Tror ni det kan dyka upp längre fram?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Jag och många som kommenterat på KS-sidan verkar önska hårdpärm på grundboken. Tror ni det kan dyka upp längre fram?
Menar du regelboken i hårdpärm i boxen eller en inbunden utgåva utan box? Oavsett känns det lite knepigt. Boxen är sannolikt avpassad för en bok i mjukpärm och en i hårdpärm får nog inte plats och endast en hårdpärmsutgåva blir det en helt ny produkt.

Fast jag gissar bara. Säkra svar i frågan får vi bara av FL antar jag.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Både Svärdets sång och Coriolis är boxar med pärmböcker i den svenska utgåvan så det är ju inte omöjligt. Dock är de i mindre format än DoD ska vara om jag förstod saken rätt, så vem vet.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
5 millar betalt för Bothilds Bryte. 20 dagar för en mille till - hinner vi paddla fram till Dimön?
*journalfilmssvenska* Oooooh, det är så spännande!

(och ni som har koll på extrapolering av trendkurvor för kickstarters, vad säger prognosen?)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,115
Location
Göteborg
5 millar betalt för Bothilds Bryte. 20 dagar för en mille till - hinner vi paddla fram till Dimön?
*journalfilmssvenska* Oooooh, det är så spännande!

(och ni som har koll på extrapolering av trendkurvor för kickstarters, vad säger prognosen?)
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
Prognosen är alltid alldeles för hög initialt... ja det var ju lite underförstått med tanke på exemplet ovan (ca 30 miljoner ;)) Såklart nås 6 millar. Oklart var det landar sedan och det blir väl en superfin box även om det inte skulle släppas fler stretchgoals.
 
Top