Nekromanti Stjärnfödd, rollspelet!

don_tomaso

Veteran
Joined
21 Feb 2001
Messages
50
Location
Vilhelmina
Är det någon som vet vad som hände med rollspelet Stjärnfödd från Dark Saga. Vore ju roligt om det kom ut iaf, jag menar det mesta materialet måste ju ligga någon stans...

'Må kraften vara med er!' Salks sista ord som han ger sig ut på ännu ett äventyr!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Undrar det samma.

Råkade snubbla in på deras hemsida för ett tag sedan: <A HREF="http://home.swipnet.se/darksaga/starborn/" target="_new">http://home.swipnet.se/darksaga/starborn/</A> Har inte uppdaterats på länge dock. Maila och kolla vad som händer..



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

don_tomaso

Veteran
Joined
21 Feb 2001
Messages
50
Location
Vilhelmina
Re: Undrar det samma.

har mejlat men verkar inte få nåt svar... väntar med spänning. Om inte annat kanske någon *annan* skulle få ta över projektet!

'Må kraften vara med er!' Salks sista ord som han ger sig ut på ännu ett äventyr!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dom har ju snygga bilder iallafall.

..Får mig att tro att konstruktören spelat en del Warzone/Mutant Chronicles.. (Det är samma va?)



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Dom har ju snygga bilder iallafall.

Mutant Chronicles är rollspelet och världen. Warzone är figurslagsspelet.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Svaren på edra frågor, ädle herrar:

Jag kom i kontakt med det jättetrevliga spelet Stjärnfödd på Lincon-99, om jag inte minns fel. Då talades det om att det skulle komma ut vintern-99. Det gjorde det aldrig. Sedan glömde jag bort det, men jag hade varit så smart att jag norpat åt mig lite material om spelet, och därför fick jag då och då små påminnelser (när jag fick syn på lapparna) om att det någonstans ute i skuggorna dolde sig ett mästerligt spel, som dock inte syntes av. Så en dag bestämde jag mig för att jag ville ha reda på varför det var helt tyst om detta spel, så jag mailade. Jag fick svar från en av konstruktörerna, och fick veta att de hade skickat Stjärnfödd till rollspel.nu för att de skulle redigera Stjärnfödd. Folket på rollspel.nu läste igenom materialet, markerade massvis med felaktigheter, skickade tillbaka eländet och sa att "det här får ni allt fixa till, för så kan det inte se ut". Det var dock ingen som orkade fixa till det, såvitt jag vet. Det var iaf vad som sades mig. Jag såg då min chans att själv fixa till dessa felaktigheter, och få mitt namn inpräntat som "slutredigerare", på förstasidan i boken. Det skulle ju vara en ganska fin merit i framtiden, tänkte jag så smått. Så jag erbjöd mig helt enkelt att slutredigera spelet åt dem. Jag fick en CD-skiva med materialet på, och en del pappersmaterial, med markerade felaktigheter. Tanken var att jag skulle läsa igenom pappersmaterialet och rätta det först, sedan själv gå igenom spelet och se om det fanns mer att rätta till. Dock fattades hälften av pappersmaterialet, det fanns kvar hos någon på rollspel.nu, och jag fick tyvärr aldrig tag i den delen, trots enträgna försök från min sida. Jag har sedan dess också fått veta att det antagligen aldrig lär bli aktuellt att publicera spelet i tryckt form (väldigt synd), utan endast som ett spel här på siten, men det är ju inte fy fan, det heller. Kontentan av det hela är att jag sitter på allt material till Stjärnfödd, och om jag bara fick min lata ända ur den omtalade vagnen, så skulle jag kunna redigera spelet, och skicka in det till rollspel.nu, för publicering här på siten. Det har alltså inte hänt ett enda jämra skit med det här spelet under alltför lång tid.
Fler frågor? =)

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 
Top