Nekromanti STHLMs OSR-träff under jul/nyår

Cyberhest

Konträr kverulant
Joined
24 Jan 2006
Messages
468
Location
Stockholm
28 funkar för mig, men helst på dagen i så fall. Ska hämta min fästmös syster och systerdotter på Arlanda runt 21. Hur tänker ni andra när det gäller tid på dygnet?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag föreställer mig en dagaktivitet som övergår till en kvällsaktivitet, med lätt drop-in-feeling i den mån det är möjligt.
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
så sammanfattning blir det

28 december, dag + kväll spelade, dom som kan spela på kväll stannar kvar d.v.s

Fortfarande så är

Personer som tidigare var intresserade innan datum bestämdes:
Arfert
Shadowcaller

Personer som visat intresse för den 28e:
Anth
Eksem
Rob
chrull
Hakanlo
CSPTT
Anarchclown
cyberhest
Darth Jarl

så vi är 11 men 8 som har totalt accepterat den 28 december, resten tvekan och inte svarat..

Kan ni också säga vad ni allergisk mot om jag ta med sötsaker vill jag inte ha ett allergiproblem....

Jag föreslår också ett lösenord mitt förslag:
Egon och Egolina sitter på ett trä..
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Med risk för att jag är lite sent ute:

- Jag
- OSR
- den 28:e funkar nog
- gärna centralt men jag är inte så kräsen
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
CSPTT said:
Kan ni också säga vad ni allergisk mot om jag ta med sötsaker vill jag inte ha ett allergiproblem....

Jag föreslår också ett lösenord mitt förslag:
Egon och Egolina sitter på ett trä..
Jag är allergisk mot tärningspölar, allt annat går bra. :gremsmile:

Jag har hört att lösenordet 12345 ska vara ganska unikt...
 
G

Guest

Guest
Jag kommer vara i Dalarna hela julen och nyår men kan nog kosta på mig ett besök hemma i stan för det här.

Jag spelar gärna, som Rob tidigare sa, på lite högre level för en gång skull (5-8 kanske). Har ju typ som mest kommit till level tre eller fyra tidigare.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Stövelkatten said:
Jag kommer vara i Dalarna hela julen och nyår men kan nog kosta på mig ett besök hemma i stan för det här.

Jag spelar gärna, som Rob tidigare sa, på lite högre level för en gång skull (5-8 kanske). Har ju typ som mest kommit till level tre eller fyra tidigare.
Jag skrev upp dig på listan och jag använde en blandning av grisblod, sperma och vulkanaska, så om du bestämmer dig för att stanna i Dalarna istället så kommer din pung växa sig stor som en medelstor ryggsäck och sen kommer dina öron färgas gröna.

Men högre level? What is this? :gremlaugh:
 
G

Guest

Guest
chrull said:
Jag skrev upp dig på listan och jag använde en blandning av grisblod, sperma och vulkanaska, så om du bestämmer dig för att stanna i Dalarna istället så kommer din pung växa sig stor som en medelstor ryggsäck och sen kommer dina öron färgas gröna.
:heart:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Ser ut som vi blir ett gäng, Dragons Lair då eller?

Det ser ut som DL redan planerat in ett eget Rollspelsevent den dagen, hakar vi på den eller bokar vi eget? Hur bokar man grejjer hos DL? Är alla medlemmar i DL-föreningen?

Någon som har koll? :gremsmile:
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,343
Location
Stockholm
Gå ner på DL eller så kan jag skicka ett FB-meddelande till David Rasmusson som är samordnare för nedervåningen. Fast det finns nog plats oavsett på en lördag. Däremot stänger de redan kl 20:00.
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Om vi går till DL så måste vi börja 10:00 och spela tills 20:00 =)

Fast vi har ju inte bestämt vad vi ska spela, ta ju tid att gå igenom regler för varje spel om vi gör det på DL.

Lite bättre veta vad vi spelar och alla kan försöka lära sig grundreglerna innan dess.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag skulle tro att de flesta som vill arrangera något kommer att använda OD&D, Basic D&D, AD&D1 eller ett spel som nära härmar något av dem och att vi inte kommer lägga så mycket funderingar på regler alls. Men om nån tar med något annat, typ Chivalry & Sorcery eller nåt sånt skumt så är det väl bra om man hojtar till i förväg, håller jag med om.

Däremot tror jag det är ett måste att den som arrangerar något tar med förskapade karaktärer.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Arr!

Jag tänkte att vi kunde bolla lite eventuella arrangemang, vi lär ju inte hinna med mer än fyra, så om någon mycket gärna vill arra något kan jag skippa att köra mitt arr t.ex. Kom också ihåg att om man kör t.ex. ett dungeoncrawl är det svårt att hinna med mer än c:a 12-15 rum/encounters, så ha det i åtanke iaf.

Jag hade tänkt köra The Ghost Tower of Inverness med OD&D-reglerna, antagligen lätt krympt för att kunna hinnas med på kort tid. Det är en typisk funhouse-dungeon för rollpersoner level 5-7.
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
dragons lair nu på lördag har två arrangerade saker, RPG öppet för alla och en MTG turnering.

Har vi hittat någonstans att spela än eller bokat??
 

Cyberhest

Konträr kverulant
Joined
24 Jan 2006
Messages
468
Location
Stockholm
CSPTT said:
dragons lair nu på lördag har två arrangerade saker, RPG öppet för alla och en MTG turnering.

Har vi hittat någonstans att spela än eller bokat??
Får vi inte plats på DL ändå? Visserligen inte varit där på 7-8 år men vill minnas att de har rätt många bord.

Är sjukt pepp iaf!
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
samma här, vill ju inte att det blir inställd eller något =(
Bara har inte hört om folk ska ta med spel eller vi ska låna spel där etc

Allt jag vet är jag har godis =)
 
Top