Nekromanti Statistik

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Här är statistiken för samtliga spel på rollspel.nu!

Statistik

Det tog fett lång tid att sammanställa det här, och risken finns att jag har räknat fel på antal vunna matcher (totalt antal matcher). Spelen är färgkodade i rubriken för att enkelt se vilken fraktion som vann (DTF-vinsten räknade jag som bybo-vinst på alla utom !Paxens statistik).

Enjoy!

Edit: för er som inte har excel kan ni kika på det här, men det är långt ifrån optimalt: PDF i A3

Edit 2: Uppdaterat med vinststatistik från UA och rättat till statistiken från Supernaturalgate!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag har ännu inte öppnat filen, men du är värd en klapp på axeln hur det än ser ut Mukwa!

Nu öppnar jag...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag kan ju lägga till kolumner över hur många gånger man blivit utröstad och nattdödad också, men det är jobbigt. Framförallt utröstningarna är lite intressanta för det är ju inte direkt bra att bli utröstad, men samtidigt är det lite missvisande också, för ibland kan man ta en för laget (lu-kaazh, sist t ex). Alla har fått fraktionsvinsten oavsett om de åkt ur innan, och det känns inte optimalt, men i ärlighetens namn är det ju inte optimalt att sparas till slutet heller. Minuspoäng för utröstning skulle man kunna lägga in.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Så, som jag sa, jag har 6 av 6 vinster, även om dom flesta innebar utrötningar.

Jag tänker dock tro att det helt och hållet är mina medspelares förtjänst.. Ja, förutom DTF-vinsten där jag faktiskt hade ett bra spel.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,613
Location
Huddinge
min statsetik var bättre en jag trodde den var
jag har varit på det vinnande laget två gånger av sju.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
WRNU-liret har för övrigt inte gett någon någon vinst, för det avslutades aldrig, men alla som var DTF har fått en förlust (allihop hann nämligen åka ur). För att få poäng som DTF ska det ha varit ett win-con som var annorlunda än att bara vinna med någon sida, Vimes fick t ex inte en DTF-vinst för ankeborgsliret. Av alla giltiga DTF-vinster är det bara en enda person som lyckats vinna (om inte DTF:en vann i UA)... Det är inte illa pinkat av !Paxen!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Bra jobbat Mukwa!

Tyvärr är SUpernaturalgate-statistiken fel. Eller hur man ska uttrycka det. DTF (Paxen) vann, byn och ulvarna förlorade. Nu har vissa bybor fått en vinst från det spelet, och vissa en förlust (bland annat undertecknad :gremsmile: ).

Mutant:UA vanns av ulvarna: Måns, Vildkatt, Hellzon (Pilzeman var inhoppare) och Zebulon (utröstad runda 3?). Kefka var DTF.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
så, nu har alla bybor fått en vinst för Supernaturalgate och vinst/förlust-statistiken för UA är inlagd, så Vimes har 3 (7) för bybo-statistiken istället för 2 (6).
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Mukwa said:
Så, som jag sa, jag har 6 av 6 vinster, även om dom flesta innebar utrötningar.
På raken har du 6 vinster, men du har en bybo-förlust från UA :gremsmile:
Ja, det var det jag menade, men jag ser att jag inte skrev det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Mukwa said:
så, nu har alla bybor fått en vinst för Supernaturalgate och vinst/förlust-statistiken för UA är inlagd, så Vimes har 3 (7) för bybo-statistiken istället för 2 (6).
För det gjorde ju min bybostatistik bättre... :/

Men du räknar alltså Supernaturalgate som en bybovinst? Rent tekniskt var det ju det inte. Även om det väl sågs som en moralisk seger för byn, efter en lång rad varulvsvinster.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag tycker att det är mest schysst att räkna Supernaturalgate som en bybovinst för byborna och en DTF-vinst för !Paxen, för byn gjorde det som krävdes för att de skulle vinna (inga varulvar i spel) och DTF:en gjorde vad som krävdes (inga änglar i spel). Om jag skulle tvingas välja så skulle jag helst se att det var en bybo-seger, för DTF:ens win con var snarlik den i Ankeborg och där var DTF:erna bybor (det som skiljer är att det fanns fler änglar i Supernaturalgate än vad det fanns nemesis i Ankeborg). DTF är knepigt, för ofta har deras win-con kravet att någon annan fraktion måste uppnå sitt mål (som i ankeborg och i Supernaturalgate, och då är det bättre att göra som Vic i Ankeborg: att låta DTF:en vara bybo). Men det blir svårt att göra någon statistik på det här oavsett hur vi ser på DTF:er. Nu är det jag som har gjort statistiken och därför är det ju mina uppfattningar som ligger till grund för hur vinsterna ser ut. Om ni tycker att jag har gjort fel så kan ju liksom ändra det :gremsmile:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vad är en DTF? Det verkar vara någon med ett eget vinstvillkor men jag vet inte vad förkortningen står för.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
7 bybosegrar och 8 ulvsegrar har vi dessutom att stoltsera med (förvisso i väldigt tydliga epoker). Vår seger i Familjen tippade över till ulvarnas fördel, men historiskt sett är det väldigt jämnt... Förvisso kan vi se en tydlig bybo-epok som följde efter en lång varulvsepok. Det ska bli intressant att se åt vilket håll pendeln går nu :gremsmile: Personligen tror jag att vi inte kommer få lika långa epoker i framtiden, men säker är jag inte :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
DTF: Den Tredje Fraktionen

Det är alltså varken en ulv eller bybo. Kolla VAOL, annars :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag tycker att det är mest schysst att räkna Supernaturalgate som en bybovinst för byborna och en DTF-vinst för !Paxen
Håller inte med dig i detta. Normalt sett så är DTF en del av byn men inte i Supernaturalgate där DTF var en egenfraktion där av bör det endast vara en vinst för DTF och inte för byn.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
DTF said:
Du vinner om alla änglar och demoner röstas/mördas ut (röstas alla demonerna ut först så vinner jägarna dock).
Bybor said:
Du är en ängel och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Änglarna vinner (tillsammans med Jägarna) när alla demoner är utröstade.
Bybor said:
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Jägarna och änglarna vann alltså, eftersom det inte fanns några demoner kvar i spel. DTF:en vann också eftersom det inte fanns några änglar i spel. Det står ju inget om att jägarna och änglarna förlorar om någon DTF är kvar i slutet eller nåt sånt. vinstkravet på DTF:en är väldigt specificerat, men byn spelar mot ett win-con som de inte har någon aning om att det finns så därför tycker inte jag att det är rätt att de förlorar bara för att DTF:en vinner.

Däremot skulle jag tycka att det var mer ok att DTF:en förlorade om det fanns en ängel kvar i spel, för DTF:en har ju faktiskt fått reda på sitt win-con. Byns win-con borde ha varit utformat: "Ni vinner om alla demoner är kvar i spel och det finns minst en ängel kvar", för nu var det ju bara en person som visste om det här, och det gör ju att byn inte alls räknar med någon sådan seger och tar därför inte hänsyn till vilka som röstas ut t ex.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Det enda som jag tänker säga emot här är att ett win-con med att minst en ängel måste vara kvar i spel hade förstört allt. väktaren kunde bara använda sin förmåga X antal gånger innan förmågan försvann. Att då outa sig som ängel gör att man blir ulvföda. Och att ljuga om man är ängel.. Ja, det vet ju alla.

Men min DTF-roll var elak. Jävligt elak.
 
Top