Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
"Jag håller med. bearnie lyckas inte cleara sig själv helt här. Alls. Ge ut info om dig själv ändå, Bearnie. Spara det kritiska."

Det är helt otroligt vad intresserade ni är av att pressa mig. Har du läst min kommentar till vad Vimes skrev? Jag vill ha ett välgenomtänkt svar på det, tack, innan jag låter det här fortsätta.

För om/när jag lämnar information är helt upp till mig.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
"Bearnie har dock också höjts på min radar då det här att få många röster men ändå klara sig kan bero på att hans imperialistkompisar gick in och räddade honom. Får nog ta och läsa Bearnies inlägg också igen tror jag."

Jag tar det här som en försäkran på att ni tydligt kommer granska röstbeteendet. Bra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag ska gå och lägga mig nu, får sova på saken vad jag tror om hela grejen med din plan att outa i sista sekund. Det är en annan grej jag undrar över också, men jag tar den imorrn tror jag.

Bearnie said:
Jag vill höra en tydlig motivering till hur vi skulle kunna fortsätta som lag.
Eftersom i princip alla har outat färg (nån som orkar göra en lista, btw?) kan det ju vara bra om vi kan testa lite olika teser på färgernas betydelse. De som har passiva förmågor som rör detta kan ju enkelt svara om tesen stämmer eller inte.

Exvis:

Det finns en imperialist i varje skvadron. Nån som har information som säger annorlunda?

Färgerna är relaterade till ras. Nån som har information som säger annorlunda?

o.s.v.

Är det safe att göra såhär? De passiva förmågorna är väl inte skitfarliga att outa (och här outas de ju inte helt och hållet heller)?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Basenanji said:
Han: Vad exakt håller du på med? Fluff betyder inget i det här spelet, hur lockande det än kan te sig att uttrycka sig poetiskt.
Däremot är det bra om folk skriver.

Dessutom har du stavat fel på ditt namn i din signatur, pucko din knasboll. :gremwink:
Har jag? :gremwink:

Jag vill bara säga att jag misstänker tre personer. Eksem, BDG och Bearnie. Jag tänker inte motivera det men jag tänker följa upp det senare. Jag hoppas att folk tänker lite extra när de läser deras inlägg.

/Hon som undrar om forumet banne mig äter upp hennes inlägg, då hon inte hittar ett där hon i första tråden tidigt sade sig vilja rösta på antingen Vicotnik eller Bearnie
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Tja!

Två kommentarer: Synd att vandraren var rebell, men han tillförde inte så mycket. Mindre förlust än om vi röstat ut exempelvis Björn den gode eller Bearnie och de visade sig vara rebeller.

Björn den gode är fortsatt övertygad om att jag är skum, trots att ingen hakar på (Med sina röster). Grönar honom lite i mina ögon, det vore lite väl högprofil för en imperialist.

Bearnie ger mig skumma vibbar. Men Bearnie ger alla skumma vibbar. Sist han gav mig skumma vibbar var han visserligen skum också. Va fan gör man med det då?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Craygh: Jag undrar om man medvetet har styrt strålkastarljuset mot dig utifrån att Måns valde att rösta på dig tidigt?

Jag tror nämligen inte att BDG var Impsens förstaval.

Jag är säker på att de var rätt nöjda med att ta ut Måns.

Sedan vill jag bara säga att Han är intressant att läsa och att det är juste med lite misstänkta. Jag ska kolla på deras samarbete hittills. Du får gärna följa upp med en teori också, men det kommer nog längre fram.

---

Sedan vill jag verkligen ha klarhet i varför det står Bearnie:Zebulon i startinlägget för Episod: II. Är det DTF som sprutar nån? Eller är det en smitta? Och dessutom kom det ett snabbt intygande från Zeb om att han minsan inte hade fått något mail. Annars brukar feu köra med PM.

Förklaring så fort som möjligt Feu. Tack!
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Helsingborg
Bearnie said:
För om/när jag lämnar information är helt upp till mig.
Det säger snubben som säger sig jobba för laget.

Röst:Bearnie


Jag vill ha färg och ras från dig innan jag lyfter min röst.


(Ta det nu lugnt, det är bara ett bara ett spel och jag är helt övertygad om att jag och Bearnie hade haft världens dygn tillsammans med varsin flaska Stolichnaya och 100 euro på oss i Krakow en nyårsafton)
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Helsingborg
Men du undertecknar ju HON hela tiden.
Med O.
Kan du inte hålla dig till ett kön i spelet.
I övrigt få du göra som vill.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Oj. Att börja avslöja raser känns lite läskigt.

Jag tror att färgerna och det bara är flavour som Feuflux har lagt in för att skapa diskussioner. (Jämför yrkena i cthulu-omgången)

Däremot raserna tror jag har större spelmässig signifikans.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Anders Åstrand said:
Basenanji said:
Nu vet vi säkert att färg och rang kommer avslöjas vid en viss tidpunkt. Alltså kan det inte vara så farligt att outa sin färg.
What!? I min rollbeskrivning står det klart och tydligt vilken runda min färg och nummer kommer att avslöjas.

Gör det inte det i allas?

I så fall, vad har de som INTE har den informationen gemensamt?

Imperialister?
Japp, Basenanji, svara på det här är du snäll.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Det var ett inlägg av Han som jag gärna hade kommenterat innan förra rundan var slut. Det han jag inte, så jag gör det nu istället.

× Så fort någon röstar på dig måste du försvara dig. När jag har spelat Maffia-spel så har folk (nybörjare förvisso) varit fanatiska till att försvara sig när de blivit anklagade. Det finns en jätte-tell här men den säger jag inte. tunga
× Du kommer inte direkt med några motargument, utan "bara" utmaningar. "Ja, visst. Sia mig" respektive "Nästa gång är det din tur".
× Du hängde på min taktik i början (jag måste ju själv tro på den). Maffia gillar att hänga på andras planer
Det är den här sortens indicier som ställdes emot mig förra rundan. Jag hoppas ni övriga gärna vill granska den här sortens resonemang lite närmare:

× Så fort någon röstar på dig måste du försvara dig.

Enligt Han har jag spelat jättedefensivt. Men detta påstående följs av detta:

× Du kommer inte direkt med några motargument, utan "bara" utmaningar. "Ja, visst. Sia mig" respektive "Nästa gång är det din tur".

Är detta egentligen att alltid försvara sig? Eller använder Han ordet "försvara" på ett väldigt liberalt sätt - som i att gå i svarsmål över huvud taget? Just det, påståenden mot mig har resulterat i att jag bett om mer kött på benen. Tacka fan för det. Både jag, som anklagad, och övriga deltagare borde ta oss rätten att bli tillgodosedda underbyggda resonemang.

"× Du hängde på min taktik i början (jag måste ju själv tro på den). Maffia gillar att hänga på andras planer"

Det här är så fullständigt substanslöst att det finns inte. Ditt experiment, som det artade sig, var korkat från början till slut. Hade det varit frågan att jag på liknande vis lättvindigt hade kunnat hoppa på en bandvagn, hade detta varit av något sånär intresse. Men att rösta på slumpvis vald person i början av runda ett? Pfff...

----

Har jag framkommit som defensiv, så är det för att sedan i tisdags ständigt haft pressen på mig. Just nu, i inledningen av runda två, genomsyrar fortfarande namnet Bearnie den stora merparten av de inlägg som skrivs. Har vi verkligen så få andra spår att gå på? Är det ingen annan som är kapabel att kritiskt granska vilken typ av argument det är som riktas mot mig? Jag ägnar just nu all energi på att på något sätt kunna bemöta denna storm av misstro mot mig.

Men det är klart. Det kanske är min dåliga karma.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Zebulon said:
Bearnie said:
För om/när jag lämnar information är helt upp till mig.
Det säger snubben som säger sig jobba för laget.
Är laget = vad Zebulon tycker, då? Är tanken alltså att jag ska bistå dina önskningar, utan några som helst motkrav?

Varför pressar du mig så hårt, nu igen? Vilka skäl är det som ligger bakom?

Röst:Bearnie

Jag vill ha färg och ras från dig innan jag lyfter min röst.
Tough shit! För mig alltså. Om det här är början på nästa drev mot mig, så lovar jag att ge rebellerna all information på, vad är det nu, klockan 21:28 på måndag? :gremgrin:

Det här börjar anta formen av en fars, som ni märker.

(Ta det nu lugnt, det är bara ett bara ett spel och jag är helt övertygad om att jag och Bearnie hade haft världens dygn tillsammans med varsin flaska Stolichnaya och 100 euro på oss i Krakow en nyårsafton)
Det är väl i och för sig ganska givet. Jag hade till och med haft det trevligt med... Basenanji under de förutsättningarna?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Zebulon said:
Men du undertecknar ju HON hela tiden.
Med O.
Kan du inte hålla dig till ett kön i spelet.
I övrigt få du göra som vill.
Alltså, Zebbe, du måste sluta med sådana här inlägg. Jag tror att de bara skadar vår sak. Till skillnad mot många andra här (verkar det som) tycker jag fortfarande att man som rebell i början vara lite svävande med sin identitet, särskilt om man har värdelösa förmågor. Why? För att vi inte vill att impsen skall veta vilka som har bra förmågor allt för snabbt. På så sätt kan de som har "värelösa" roller ta en kula för de viktigare rollerna.

De som har speciella roller/förmågor brukar dock ibland lämna hintar om det mellan raderna. Nu är ju förvisso Hons signatur inte särskilt osynlig eller svårtolkad, men håller du på att ställa dig upp och peka och skrika så fort du ser någon konstig formulering så drar du ALLAS uppmärksamhet till dig på en gång. Don't do that.


Åh, ja just det. Jag lägger

Röst: Poseur

med hänvisning till detta inlägg. Det är i ärlighetens namn inte mycket att gå på, men jag väntar också med spänning på hur bland annat diskussionerna kring Bearnie och Han kommer förlöpa.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag sköt för fan först! är det sista ni hör av Han Solo
Det där kanske var det roligaste jag läst på år och dar. (okej, inte år, men några dagar i alla fall)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
ok, ett litet schema över röstflödet mellan Vandraren och Bearnie hinner jag med också då jag ändå sammanställt det nu:

Rösterna inom parentes är för (Vandraren - Bearnie)

Tisdag
10:36 Eksem röstar på Vandraren (1-0)

Onsdag
13.37 Måns röstar på Vandraren (2-0)
23.30 Basenanji röstar på Bearnie (2-1)
23.49 Vimes röstar på Bearnie (2-2)

Torsdag
01.07 Han röstar på Bearnie (2-3)
09.58 Måns tar bort sin röst från Vandraren (till Craygh) (1-3)
10.10 Lindenius röstar på Vandraren (2-3)
14.57 Måns röstar på Bearnie (2-4)
17.06 Anders Åstrand röstar på Vandraren (3-4)
17.07 Banarok rösta på Vandraren (4-4)
19.22 Måns byter sin röst från Bearnie till Vandraren (5-3)
20.46 Bearnie röstar på Vandraren (6-3)

Jag får nog göra så att jag tar analysen imorrn, spontant kan jag säga att den inte gav mig det som jag hoppades på.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Jag vill bara slänga in detta:

Basenanji - Red
Purgatory - Red
Måns - Red
Lindenius - Red

Eksem - Gold
Anders Åstrand - Gold
Krank - Gold
Bearnie - Gold

Han - Blue
HJK - Blue
Vicotnik - Blue
Vimes - Blue
Craygh - Blue

Banarok - Green
Zebulon - Green
Poseur - Green
Björn den Gode - Green
Givetvis, Vandraren var den som aldrig avlöjade sin färg. Det tror jag inte gör så mycket.

6 - Vandraren: Eksem, Lindenius, Anders Åstrand, Banarok, Måns, Bearnie
4 - Bearnie: Basenanji, Vimes, Han, Zebulon
2 - Banarok: krank, Vicotnik
1 - Björn den gode: Purgatory
1 - Craygh: Björn den gode
1 - Han: Vandraren
1 - HJK: Poseur
1 - Purgatory: Craygh
1 - Vimes: HJK
Kan man få fram något av detta? Jag måste säga att jag älskar röstningen mellan Purgatory, Craygh och Björn den Gode. :gremlaugh:

/Hon som har väldigt mycket att göra i två dagar nu
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Björn den gode said:
ok, ett litet schema över röstflödet mellan Vandraren och Bearnie hinner jag med också då jag ändå sammanställt det nu:

/.../

Jag får nog göra så att jag tar analysen imorrn, spontant kan jag säga att den inte gav mig det som jag hoppades på.
Tack, det besparade mig en del arbete. :gremsmile:

Angående Craygh. När du och jag hade vår "fajt" skrev han:

Det är löjligt vad folk överanalyserar allt. Hans och Björns "gräl" var mest larvigt och betyder nog ungefär ingenting. Det kan vara en varulvsfint för att vi ska tro att de är gröna, men jag vete fan hur det skulle fungera i sådana fall för i mina ögon så är det så pass ambivalent att de lika gärna kunnat rita en sill i pannan och läsa Dostojevskij högt för mig, det betyder liksom ingenting.
Vad anser du om det, där han faktiskt i princip friar oss? Skulle jag varit Craygh i imperalist-rollen skulle jag tiga och njuta av föreställningen. Jag vet inte angående dina argument, hur vettiga dem är. Dock är du mycket bättre än mig på att läsa folk. När jag spelar live brukar jag lista ut maffia utifrån deras kroppspråk så här är jag lite lamslagen medan formuleringar här är din variant på "kroppspråket".

Men tillbaka till Craygh: Ett argument av de tre du hade emot honom var att han kunde ha gjort fel i en formulering. Ett annat att han inte formulerar sina argument, utan det är mest "en hunch". Det verkar väldigt konstigt att han spelar så och sedan kör hyperintelligent och stenkallt genom att försöka fria oss med orden i citatet ovan. Det tredje argumentet håller jag med dig om, då jag kör på samma princip själv, nämligen när folk tycker andra är skumma som jag tycker är ok ringer det en varningsklocka.

Som Måns, som jag friade tidigt, medan Bearnie skrev: "Måns - hoppar på drevet mot mig väldigt sent, och det han har att komma med är substanslöst. Måns har potential att leda vägen med skarpa iakttagelser, nu tycks han mest stå och stampa."

Måns hade väldigt smarta kommentarer mot mitt tankesätt.

/Hon som kände att hon måste ifrågasätta
 
Top