Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jimmys ansikte förändras, från att vara hårt och kallt, till att bli mjukt och sorgset... Han viskar nästan fram ordet "Familj", han stänger dörren igen, nickar till Sigurd och passerar honom till bordet, sätter sig på en av stolarna och lägger hammaren på bordet och säger "Jag måste tänka lite", huvudet sjunker ner i hans händer.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde tvekar i dörren till verkstan. Går sedan tillbaka till Jimmy och lägger en hand på hans axel, håller fram sin mobil.
"försök att ringa dom. Varna dom."
Sen vänder hon och småspringer ut till Jesper.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Nicola, Lollo och Rutger

Med försiktig körning och lite trixande kör Linda förbi trafikkaoset i korsningen, inte mer än ett par kilometer kvar till verkstaden.
Direkt efter de har passerat korsningen hörs ett larm, verkar som det är "Hesa Fredrik" som brukar testas varje månad dock inte vi den här tiden.
Det var väl på tiden att dem fick ut ett ordentligt larm till allmänheten. säger Linda samtidigt som bilen studsar till efter att ha kört över ytterligare ett lik.
Linda gör en min av avsky och gasar upp bilen lite grann med förhoppning att nå verkstaden så fort som möjligt.
Nästa stora korsning kommer, en mataffär ligger i ena hörnet, en leksaksbutik mittemot. Fram till höger ligger en sushirestaurang dock med alla glasrutor in till den krossade. Alldeles till höger om dem ligger en klädbutik flera zombies står på insidan.
Samtidigt som Linda glider ut i korsningen skriker en kvinna till en bit åt höger, alla kollar och ser när kvinnan blir attackerad av vad som verkar vara ett barn i tioårs åldern.
På grund av att alla blickar mot den hemska syn som de ser missar dem totalt porschen som kommer i full fart ifrån vänster.
Porschen klipper framändan på priusen som snurrar runt 180grader innan den rullar runt och hamnar på taket. Porschen tappar också kontrollen och fortsätter rakt in i sushirestaurangen.

Rutger som sitter till höger i baksätet ser hur zombiesarna ifrån klädaffären rör sig mot bilen.

[Så här har jag fattat det, Nicola fram Rutger bakom Hanna i mitten och Lollo bakom Linda som kör?]


Jesper, Jimmy och Lunde

[Ni har något slags garage ni ska köra in bilen i eller? Så har jag förstått det iaf och kör på det ]

Lämna honom säger Anders medans han rör sig mot garageporten
Han möter upp när han är redo.
Anders, Sigurd, Jonas och Axel ställer sig vid garageporten redo att öppna den så att bilen kan komma in snabbt.
Efter ett par djupa andetag springer Jesper och Lunde ut emot bilen, gården ser tom ut och inga zombies i sikte.
Plötsligt börjar ett larm ljuda som får både Lunde och Jesper att stanna upp för ett ögonblick.
Hesa fredrik tänker dem båda och återupptar sin löpning emot bilen.
Larmet verkar dock ha väckt några zombies en bit bort som nu springer rätt emot Lunde och Jesper.
Dem genskjuter Lunde och Jesper precis innan dem når fram till craftern, fyra stycken är dem, och de slänger sig alla emot Lunde och Jesper.

Vid garageporten börjar gubbarna skrika och Sigurd och Jonas springer emot Lunde och Jesper så fort dem kan.

Jimmy ska precis ringa när han hör allt tumult som sker utanför och vid garageporten.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
Smällen är öronbedövande och för ett par utdragna ögonblick är jag fullständigt desorienterad. Jag hänger upp och ner och söker med blicken nedanför mig. Glassplitter ligger på taket, tänker jag. Jag vrider huvudet så att jag ser ut genom fönstret och de annalkande zombiesarna. Med ens strömmar dagens jävla apokalyps tillbaks till mig och adrenalinet med den. Jag börjar leta febrilt efter spännet till bilbältet, kör ned den andra handen i taket för stöd och med ett click rasar jag sedan ned. Jag återhämtar mig snabbt. Övriga har jag inte minsta tanke på, överlevnadsinstinkterna har kopplat igång och resten kunde lika gärna vara döda allihopa, allt jag vet är att jag måste ut på något vis. Så jag griper skivstången i ena handen, tar ett djupt andetag och lägger handen på dörrhandtaget.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Anchorman said:
Nicola, Lollo och Rutger

Med försiktig körning och lite trixande kör Linda förbi trafikkaoset i korsningen, inte mer än ett par kilometer kvar till verkstaden.
Direkt efter de har passerat korsningen hörs ett larm, verkar som det är "Hesa Fredrik" som brukar testas varje månad dock inte vi den här tiden.
Det var väl på tiden att dem fick ut ett ordentligt larm till allmänheten. säger Linda samtidigt som bilen studsar till efter att ha kört över ytterligare ett lik.
Linda gör en min av avsky och gasar upp bilen lite grann med förhoppning att nå verkstaden så fort som möjligt.
Nästa stora korsning kommer, en mataffär ligger i ena hörnet, en leksaksbutik mittemot. Fram till höger ligger en sushirestaurang dock med alla glasrutor in till den krossade. Alldeles till höger om dem ligger en klädbutik flera zombies står på insidan.
Samtidigt som Linda glider ut i korsningen skriker en kvinna till en bit åt höger, alla kollar och ser när kvinnan blir attackerad av vad som verkar vara ett barn i tioårs åldern.
På grund av att alla blickar mot den hemska syn som de ser missar dem totalt porschen som kommer i full fart ifrån vänster.
Porschen klipper framändan på priusen som snurrar runt 180grader innan den rullar runt och hamnar på taket. Porschen tappar också kontrollen och fortsätter rakt in i sushirestaurangen.

Rutger som sitter till höger i baksätet ser hur zombiesarna ifrån klädaffären rör sig mot bilen.

[Så här har jag fattat det, Nicola fram Rutger bakom Hanna i mitten och Lollo bakom Linda som kör?]


Jesper, Jimmy och Lunde

[Ni har något slags garage ni ska köra in bilen i eller? Så har jag förstått det iaf och kör på det ]

Lämna honom säger Anders medans han rör sig mot garageporten
Han möter upp när han är redo.
Anders, Sigurd, Jonas och Axel ställer sig vid garageporten redo att öppna den så att bilen kan komma in snabbt.
Efter ett par djupa andetag springer Jesper och Lunde ut emot bilen, gården ser tom ut och inga zombies i sikte.
Plötsligt börjar ett larm ljuda som får både Lunde och Jesper att stanna upp för ett ögonblick.
Hesa fredrik tänker dem båda och återupptar sin löpning emot bilen.
Larmet verkar dock ha väckt några zombies en bit bort som nu springer rätt emot Lunde och Jesper.
Dem genskjuter Lunde och Jesper precis innan dem når fram till craftern, fyra stycken är dem, och de slänger sig alla emot Lunde och Jesper.

Vid garageporten börjar gubbarna skrika och Sigurd och Jonas springer emot Lunde och Jesper så fort dem kan.

Jimmy ska precis ringa när han hör allt tumult som sker utanför och vid garageporten.

Han tittar på telefonen och skrattar lite, vem fan ska han ringa? Han kan inte deras telefonnummer, vad ska han säga? De kommer bara klicka honom... Han låtsas börja ringa när tjejen är i rummet, sedan lägger han bort telefonen och börjar gå mot garaget. Sen hör han larmet och det låter som bråk där ute, han springer snabbt ut och kastar sig in i tumultet.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jesper, Jimmy och Lunde

[Ni har något slags garage ni ska köra in bilen i eller? Så har jag förstått det iaf och kör på det ]

Lämna honom säger Anders medans han rör sig mot garageporten
Han möter upp när han är redo.
Anders, Sigurd, Jonas och Axel ställer sig vid garageporten redo att öppna den så att bilen kan komma in snabbt.
Efter ett par djupa andetag springer Jesper och Lunde ut emot bilen, gården ser tom ut och inga zombies i sikte.
Plötsligt börjar ett larm ljuda som får både Lunde och Jesper att stanna upp för ett ögonblick.
Hesa fredrik tänker dem båda och återupptar sin löpning emot bilen.
Larmet verkar dock ha väckt några zombies en bit bort som nu springer rätt emot Lunde och Jesper.
Dem genskjuter Lunde och Jesper precis innan dem når fram till craftern, fyra stycken är dem, och de slänger sig alla emot Lunde och Jesper.

Vid garageporten börjar gubbarna skrika och Sigurd och Jonas springer emot Lunde och Jesper så fort dem kan.

Jimmy ska precis ringa när han hör allt tumult som sker utanför och vid garageporten.

Lunde ser zombierna i ögonvrån men tar inte ögonen av Craftern. När hon inser att de blivit genskjutna av de fyra zombierna lyfter hon kättingen som fortfarande är stadigt förankrad i hennes hand. Hon gör en basebollsving mot huvudet på en av zombierna och slänger en förtvivivlad blick på craftern. Så nära!
Hon går sedan in i kampen i sammanbiten koncentration. Ständigt jobbar hon sig framåt. Bilnycklarna som låg i verkstan ligger i hennes ficka, redo att användas. Bara lite till.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Beväpnad till tänderna åker Bengt ut på Cidervägen, direkt hoppar en virusdrabbad ut framför bilen men studsar bort emot bilens motorhuv.
Nu när Bengt får en ordentlig syn på paniken utanför så är det värre än han först trodde, det är bokstavligen talat dussintals med virusdrabbade som springer omkring.
Alldeles till vänster i Gunnars hus ser Bengt hur Gunnar flyger på och biter en av de andra grannarna.

Radion står på, givetvis inställd på "Smash FM 105,6" rösten talar.
Jag vet inte hur många av er som lever därute, här i centrum är situationen katastrofal, kom inte in hit det är zombies överallt, jag har kontaktat polisen och dem säger att det är samma över hela staden.
Beväpna er, håll er inomhus och täck för fönstren för det här verkar bli en lång dag.

Bengt lägger märke till en helikopter som är en bit upp, verkar som en nyhetshelikopter som filmar.
Bengt har nu kommit fram till den stora vägen som leder ner till centrum, han ser hur en kvinna cyklar allt hon kan i hopp om att komma bort från de två "zombies" som springer i full fart efter henne.

[det får ta ett par uppdateringar innan du kommer fram, så att andra inne i centrum kan posta först.]
Bengt kör bil [och kommer fortsätta med det tills spelledaren säger annorlunda, ingen brådska för min skull]. Han kör in mot centrum trots att radion säger att det är det sämsta han kan göra, men det är nu där som restaurangen Abbas ligger och det är där som han troligtvis kan hitta sin son. Bengt ryser av tanken att Lars kanske blivit likadan som de påverkade grannarna och tårarna börjar nästa rinna, innan han skakar av sig känslan. Ta inte ut nåt skit i förskott nu!

Då är bara frågan exakt vart Abbas ligger (och vilken väg dit som innehåller minst antal zombies). Det går knappast att stanna och kolla på en karta, om det nu ens finns en karta i handskfacket på den här bilen. Enligt barnen ska hans mobiltelefon ha internet och "appar" med kartor och gud vet vad, men det skulle krävas en kvällskurs för att Bengt skulle kunna använda dem.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Nicola, Lollo och Rutger

Med försiktig körning och lite trixande kör Linda förbi trafikkaoset i korsningen, inte mer än ett par kilometer kvar till verkstaden.
Direkt efter de har passerat korsningen hörs ett larm, verkar som det är "Hesa Fredrik" som brukar testas varje månad dock inte vi den här tiden.
Det var väl på tiden att dem fick ut ett ordentligt larm till allmänheten. säger Linda samtidigt som bilen studsar till efter att ha kört över ytterligare ett lik.
Linda gör en min av avsky och gasar upp bilen lite grann med förhoppning att nå verkstaden så fort som möjligt.
Nästa stora korsning kommer, en mataffär ligger i ena hörnet, en leksaksbutik mittemot. Fram till höger ligger en sushirestaurang dock med alla glasrutor in till den krossade. Alldeles till höger om dem ligger en klädbutik flera zombies står på insidan.
Samtidigt som Linda glider ut i korsningen skriker en kvinna till en bit åt höger, alla kollar och ser när kvinnan blir attackerad av vad som verkar vara ett barn i tioårs åldern.
På grund av att alla blickar mot den hemska syn som de ser missar dem totalt porschen som kommer i full fart ifrån vänster.
Porschen klipper framändan på priusen som snurrar runt 180grader innan den rullar runt och hamnar på taket. Porschen tappar också kontrollen och fortsätter rakt in i sushirestaurangen.

Rutger som sitter till höger i baksätet ser hur zombiesarna ifrån klädaffären rör sig mot bilen.

[Så här har jag fattat det, Nicola fram Rutger bakom Hanna i mitten och Lollo bakom Linda som kör?]

[Såg det som jag satt bakom föraren, men det är ju lätt att ändra, jag sitter bak till höger, Hanna i mitten osv]

Rutger får sakta tillbaka tankarna, känns precis som en bomb gått av för nära, jobbiga minnen.
Han får snabbt ihop tankarna, han har en större "bomb" att tänka på just nu. Han ser sig omkring och märker att Nicola börjar röra på sig, bra, en som verkat klara sig.

Rutger känner med handen mot taket och märker glassplittret som kom ifrån fönstret, antagligen så finns det inget fönster på dörren längre. Han tar sakta till orda samtidigt som han försöker ta sig ut ur bilen, "Är alla ok...Om ni kan försök ta er loss, och använd en arm mot taket innan ni lossar bältet för att inte slå i huvudet, men försök ta er loss som sagt var."
Han lyckas hålla rösten lugn men han vet att tiden rinner ut på stubinen då han såg att några zombies verkade vara på väg förut, men att stressa upp brukar sällan hjälpa folk att komma loss snabbare.

"Lollo, försök spara på kulorna, vi vill nog inte väsnas mer och få hit zombies om vi kan undvika det, men självklart, skjut om du måste."
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo:

Jag hade inget bilbälte på mig så jag ligger redan i taket. Linda hänger kvar i bältet bredvid mig och det är tur för jag och Rutger får på så vis lite mer utrymme att manövrera.
Jag tar mig ut ur bilen och sträcker mig in efter pistolen som ramlat ur min ficka samt stången medan jag lyssnar på Rutgers nyktra förmaingar (Bergis en av Hannas lärare).

(sammanbitet) "Sigsauer says Die" Ja, paniken är nära!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
Jag väntar tills Lollo tagit sig ut ur bilen sedan tar jag mig ut på motsatt sida, hukad förstås då jag inte vill råka bli skjuten i nacken. Min plan är att hoppa upp på bilen och slå första zombien som närmar sig i huvudet, hålla dem på avstånd genom att tvinga dem att försöka nå mig där jag står på den upp-och-nervända bilens underrede och genom att drämma skivstången i huvudet på dem. Min uppmärksamhet är helt och hållet på zombiesarna och jag siktar på att inte väsnas så mycket, bara snabbt göra slut på monstren så att vi kan sticka iväg.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Rutger ser hur de andra verkar göra sig redo för strid och försöker istället hjälpa de andra två ut ur bilen. Han har inga direkta vapen förutom en provisorisk eldkastare och små "eld"-granater, de brinner upp snabbt och han vet inte om de skulle göra stor skada på zombies så han litar på de andra två medans han hjälper Hanna komma loss och kollar över Linda.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo:

Jag ställer mig upp, ser mig omkring och upptäcker zombisarna som kommmer mot oss från klädaffären. Jag tittar vilt omkring mig för att se om det kommer zombies från andra håll.

"Är alla ute? Vi måste dra nu!" Backar några steg...
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
[väntar in Laowai innan jag uppdaterar verkstaden!]

Nicola, Lollo och Rutger

Lollo och Nicola tar sig relativt enkelt ut ur bilen, Lollo som korkat nog inte hade säkerhetsbältet på märker av en extrem smärta i vänster axel.
Armen känns svag och hänger konstigt, antaligen har den hoppat ur led, finns dock ingen tid att tänka på det då flera zombies närmar sig.
Nicola tar sig med ett atletiskt språng upp på underreddet på bilen, med sin långa skivstång motar hon bort zombies som kommer nära bilen.
Rutger hjälper Hanna att ta sig ut ur bilen, hon är väldigt chockad men verkar inte ha några fysiska skador.
Medans Rutger stressat hjälper Linda ut börjar Hanna som redan är ute skrika högt.

Olyckan verkar ha väckt uppmärksamheten av zombiesen inne i centrum, dussintals är på väg mot bilen, dem har ett par hundra meter kvar men närmar sig med hög hastighet.
Hanna får panik och tömmer sitt magasin på kulor medans hon avfyrar en ordentlig salva mot dem ankommande zombiesen.
Få kulor träffar och ingen av dem faller till marken.
Hanna fortsätter trycka på avtryckaren även efter kulorna är slut, hon skriker under hela tiden.
Rutger uppäcker att bältet har fastnat och han får inte loss bältet.

Skynda dig, skynda dig, SKYNDA DIG! säger Linda först lågmält men i slutet skrikande

Lollo får en zombie som tar ett halsgrepp på honom, av ren reflex trycker han iväg ett skott ifrån pistolen, skottet träffar zombien rätt i nyllet och blåser av halva huvudet på honom.
Ytterligare tre zombies följer efter den första.
Nicola står relativt säkert på bilens underrede, men hon ser zombiesen ifrån centrum närma sig och en skrikande Hanna nedanför.

Bengt

[Planen var att sammanstråla dig med Erdan, han har dock inte postat på flera dagar så nu kör vi utan honom]

Efter vad som kändes som en ganska lång bilfärd som var fylld med tvära vändningar och improviserade vägbanor igenom en park bland annat kommer tillslut Bengt fram till Abbas restaurang.
Glasrutorna in till restaurangen är alla krossade och glas ligger överallt, inne i serveringen ser Bengt hur närmare ett dussin zombies står, alla verkar stå still men när Bengts bil kommer rullande springer flera av dem mot bilen.
Bengt ser en bil som mycket möjligt skulle kunna vara den bil som Lars åkte i, bilen är en gammal volvo som har fått sin framända tillknycklad när den till synes krockat med väggen till Abbas.

Ett skrik hörs ifrån bakom restaurangen, Bengt tycks sig känna igen rösten som Lars, men är svårt att veta säkert.
Bengt vet att bäcken som flyter genom Bergsfors flyter bakom restaurangen.

Det är nu fem stycken zombies som rör sig mot bilen.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo:

Jag är väldigt nära att dö när jag ska drämma till den första zombien med järnstången och istället håller på att svimma av smärtan från min axel. Stången faller ner till marken. Jag lyckas i alla fall på något vis skjuta skallen av den första och backar sedan mot Rutger i takt med skotten. Ett steg, ett skott, ett steg, ett skott, o.s.v. Samtidigt skriker jag föga konstruktivt "Ta loss henne då"
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
"Men fan håller ni på med!?" Jag har precis gjort slut på de zombies som befann sig i närheten av bilen [ursäkta, tar lite friheter med min 5'a i melee]. Med ett hopp landar jag vid Hanna, lägger min fria hand på hennes båda handleder för att lätta det krampaktiga greppet hon har kring pistolkolven. Jag säger ett par snabba ord till henne; ett försök att låta lugnande. "Sådär, det är bra nu." Det finns en viss skärpa i min röst och helst vill jag nog ge flickan en örfil för att hon slösat all ammunition i pistolen.
"Dags att sticka!" Jag slår med handflatan ett par gånger i bildörren för att låta dem veta att de ska lägga på ett kol, som om de inte redan visste det.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Anchorman said:
Nicola, Lollo och Rutger

Lollo och Nicola tar sig relativt enkelt ut ur bilen, Lollo som korkat nog inte hade säkerhetsbältet på märker av en extrem smärta i vänster axel.
Armen känns svag och hänger konstigt, antaligen har den hoppat ur led, finns dock ingen tid att tänka på det då flera zombies närmar sig.
Nicola tar sig med ett atletiskt språng upp på underreddet på bilen, med sin långa skivstång motar hon bort zombies som kommer nära bilen.
Rutger hjälper Hanna att ta sig ut ur bilen, hon är väldigt chockad men verkar inte ha några fysiska skador.
Medans Rutger stressat hjälper Linda ut börjar Hanna som redan är ute skrika högt.

Olyckan verkar ha väckt uppmärksamheten av zombiesen inne i centrum, dussintals är på väg mot bilen, dem har ett par hundra meter kvar men närmar sig med hög hastighet.
Hanna får panik och tömmer sitt magasin på kulor medans hon avfyrar en ordentlig salva mot dem ankommande zombiesen.
Få kulor träffar och ingen av dem faller till marken.
Hanna fortsätter trycka på avtryckaren även efter kulorna är slut, hon skriker under hela tiden.
Rutger uppäcker att bältet har fastnat och han får inte loss bältet.

Skynda dig, skynda dig, SKYNDA DIG! säger Linda först lågmält men i slutet skrikande

Lollo får en zombie som tar ett halsgrepp på honom, av ren reflex trycker han iväg ett skott ifrån pistolen, skottet träffar zombien rätt i nyllet och blåser av halva huvudet på honom.
Ytterligare tre zombies följer efter den första.
Nicola står relativt säkert på bilens underrede, men hon ser zombiesen ifrån centrum närma sig och en skrikande Hanna nedanför.

Rutger tar ut sin brännare och bränner sönder bältet som håller fast Linda. Linda som såg vad han gjorde tog tag i taket och var beredd på att bältet snabbt skulle lossna och tar sig snabbt ned på taket. Rutger hjälper henne ut och upp på fötter och kollar sedan hur det är. Han ser zombina komma från centrum och försöker se något ställe de skulle kunna ta sin tillflykt till, den andra bilen är inte i så stort fokus just nu utan nu gäller det bara att få alla härifrån så fort som möjligt.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Jag snyftar av lättnad när jag ser Linda komma ut ur bilen och börjar halvspringa sidledes (för at kunna se de andra och ha koll på zombisarna) i samma riktning som vi åkte förut. "Kom igen!"
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:
Jag driver på de andra och skjuter dem framför mig, ropar till gruppen med Lollo i spetsen. "Spring! Du! Fan." Vad hette han? "Killen! Vi kan inte springa hela vägen, måste gömma oss nånstans!"

Jag joggar och håller samma takt som den som springer allra saktast av dem - antagligen Rutger. Om någon skulle ramla planerar jag att snabbt dra dem på fötter. Håller hela tiden koll bakom mig för att se hur nära zombiesarna är. Jag är rätt självsäker när det kommer till att springa och vet att i värsta fall är jag inte den som springer sist av oss om zombiesarna skulle komma ifatt... Mina överlevnadsinstinkter må inte kännas helt bekväma moraliskt, men jag hinner fan inte fundera på dem just nu - i värsta fall är det Rutger som blir zombie-föda, tänker jag och skäms lite i mitt stilla sinne. Men inte Linda i alla fall och inte hennes dotter heller. Lollo eller vad han nu heter känns mycket mer användbar också och jag har fler beröringspunkter med honom än med läraren.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde

[Ni har något slags garage ni ska köra in bilen i eller? Så har jag förstått det iaf och kör på det ]

Lämna honom säger Anders medans han rör sig mot garageporten
Han möter upp när han är redo.
Anders, Sigurd, Jonas och Axel ställer sig vid garageporten redo att öppna den så att bilen kan komma in snabbt.
Efter ett par djupa andetag springer Jesper och Lunde ut emot bilen, gården ser tom ut och inga zombies i sikte.
Plötsligt börjar ett larm ljuda som får både Lunde och Jesper att stanna upp för ett ögonblick.
Hesa fredrik tänker dem båda och återupptar sin löpning emot bilen.
Larmet verkar dock ha väckt några zombies en bit bort som nu springer rätt emot Lunde och Jesper.
Dem genskjuter Lunde och Jesper precis innan dem når fram till craftern, fyra stycken är dem, och de slänger sig alla emot Lunde och Jesper.

Vid garageporten börjar gubbarna skrika och Sigurd och Jonas springer emot Lunde och Jesper så fort dem kan.

Jimmy ska precis ringa när han hör allt tumult som sker utanför och vid garageporten.

Jesper hinner precis se zombierna innan de hinner fram. Han är bara någon meter från craftern, så han springer runt fronten på bilen så att han får den mellan sig och sina förföljare och tar tag i dörrhandtaget för att bromsa in.

Han vänder sig och måttar ett slag i huvudhöjd med kofoten, det vassa bladet först.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Rutger håller enkelt jämna steg med gruppen, att springa ser han inga problem med. Han har plockat ner slangen till brännaren och gör som Nicola och hjälper till ifall någon verkar halka efter. Han är väl mest orolig för Hanna då hon är yngre och kanske har svårt att hålla samma tempo.

Men ja, Nicola har rätt, vi kan inte springa hela vägen med dessa zombies efter oss. Vi måste hitta någonstans att ta skydd så Rutger håller utkik efter antingen efter någonstans de kan ta sig in eller någon vettig bil som verkar kunna köras härifrån.
 
Top