Nekromanti Speltestare sökes

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tjena!

Jag har precis fixat klart den (förhoppningsvis) sista betaversionen av mitt system Ratio. Så nu söker jag speltestare och folk som kan tänka sig att plöja igenom allt efter fel och hål. Jag vet vad ni tänker, bara ett spelsystem till... vad kan man göra med det utan värld? Själv använder jag det till neotech (eftersom neotech är för segt) och dod (eftersom jag inte är överdrivet förtjust i T20 under fv). Till speltesten kommer att finnas en värld (ganska kortfattad men ändå) och ett scenario. Ett komplett rollspel med ratio som regelsystem är under tillverkning (Amalgea).

Vem som helst kan ladda ner materialet och testa. Den som vill korrekturläsa eller speltesta får allt på papper. Dessutom får de som hjälp till den slutliga versionen på papper.

Låter det intressant? maila mig på markus@netch.se.

Surfa in på
http://www.netch.se/~markus/ratio/
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Svar

Vilket tärningssystem använder du (eftersom du inte gillar t20)?

Det är var kanske lite överdrivet uttryckt... dod är _lite_ simpelt i en del avseende... jag skall inte uttala mig för mycket. Det är ett bra spel som jag spelat mycket.

Jag använder skicklighet plus 2T6 lika med eller över svårighetsgraden. Man kan dessutom jämföra två slag direkt (aktiv motstånd) och se vem som lyckades bäst.. skickliheten är antingen en grundegenskap eller en färdighet plus bonus från en grundegenskap. Jag vet att det blir ganska stora hopp mellan nivåerna, det märks när man höjer sig (vilket jag tycker är helt rätt). Det är inte gjort för de som kräver mycket detaljer.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
d20

d20 e inte bra! det är för enkelt och skildrar inte verkligheten i den mån ett rollspel kan göra, men om man vill ha lite kobolding så ok!!!/images/icons/devil.gif
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
systemet

systemet, d20 tärningar e fräna, så många kanter så man kan virra bort sig på dom! (säger en van magicspelare.. hmm vänta bara lite ska hitta var 12 ligger någonstan.. efter någon minut, got it!) men det där var ju bara lite skitsnack eller hur/images/icons/cool.gif
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: systemet

d20 är inte menat att skildra verkligheten... det skildrar fantasivärldar. När man tänker på syftet det skall uppnå är det ett utmärkt system imho.

Och när jag säger DoD (till skillnad från D&D) menar jag drakar och demoner (expert).
 
Top