Nekromanti Spelbutiker?

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: missnöjda kunder

Det kan inte vara så att herr Riddare har förväxlat hobbyspel.com (Baldyrs antikvariat) med hobbygames.se ("riktig" affär i Uppsala)?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: hårda ord...

Nu tänker jag gå till botten med detta...

"Och just nu ser jag ingen anledning heller att prova igen, då det jag vill ha är billigare på det jag vill ha.... men skall fundera på det igen om jag inte hittar det jag vill ha där jag just nu söker i första hand."

Jag är inte helt säker på om jag förstod vad som menas med ovanstående, men häpnar ändå över ett par saker: Om du inte hittat alla nya spel hos oss har du missuppfattat vad vi sysslar med (vi säljer mest begagnat, än så länge). Om du hittat billigare begagnade produkter någon annanstans på nätet så vill jag faktiskt ställa mig skeptiskt till påståendet (det finns ingen annan nätbutik som säljer begagnade spel, vad jag vet).

Man kan ju undra vad som egentlingen ligger bakom påhoppen, men det slipper vi förhoppningsvis reda ut här på forumet...

/Baldyr, baldyr@hobbyspel.com

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: missnöjda kunder

"Det kan inte vara så att herr Riddare har förväxlat hobbyspel.com (Baldyrs antikvariat) med hobbygames.se ("riktig" affär i Uppsala)?"

Nope...har bara handlat i Uppsala 2 gånger och dessa kom väldigt fort och bra...

I övrigt var det en annan mejladress. Men sådan kontakt är bara tagen en gång, annars har det varit några på något forum. Men jag skall försöka ta det nästa vecka med Baldyr, så vi ändå löser detta, och då göra jag det på mejl, så slipper vi ta upp det här.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Kornella

Warrior
Joined
9 Feb 2000
Messages
271
Location
(Sverige)
Re: SF Bokhandeln

"framförallt har jag konstaterat att SF Bokhandeln i en heldel fall är billigare än Hobbyspel, trots att Hobbyspel säger att de är billigast."

Nu har du allt fått det om bakfoten, vi har aldrig påstått att vi är billigast och kommer troligen aldrig göra det heller. Att du säger sådana osanningar är tragiskt. Det vore en absurd sak av oss att påstå att vi är billigast, då vår affärsidé inte går ut på att vara billigast samt vi är för små för att priskonkurrera med mer etablerade butiker.

Frågan är hur vi skulle kunna vara dyrare än andra butiker dock, vi sysslar ju inte ännu med återförsäljning, och vad jag vet finns det inte någon annan begagnatbutik på nätet.

Eftersom de flesta (en överhängande majoritet) av alla produkter vi säljer är begagnade så försöker vi lägga priserna på halva nypris eller något mer än halva, standardpriserna för begagnade rollspel är då ca 150 kr. Om spelet ifråga är en raritet och mycket eftersökt av samlare norden över, så är priset mer, och ibland kan det vara riktigt dyrt, men då låter vi tillgång och efterfrågan styra.

Personligen tror jag att det är ditt personliga groll emot mig som fått dig att sprida sådana illvilliga lögner om vår (min och Baldyrs) webbbutik. Vilket är tragiskt.

Kornella

*
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
För de förvirrade...

I Uppsala finns en butik som heter Hobbygames, men som i alla tider kallats Hobbyspel, och som, i alla fall bland de äldre spelarna och de som handlar där, är den de menar när de pratar om "Hobbyspel". De har adressen www.hobbygames.se. I Göteborg finns Legend Hobbyspel, som har adressen www.hobbyspel.com. Såvitt jag vet refererar man oftast till den butiken som "Baldyr och Kornella", eller "Legend" eller "Spelantikvariatet".

N.
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: För de förvirrade...

Det stämmer givetvis. Firman som bedriver näringsverksamhet heter alltså Legend Hobbyspel och eftersom man inte kunde registrera .se-domänen hur som helst för ett år sedan valde vi domännamnet hobbyspel.com istället. Att det sedan kan uppstå förväxling med Hobbygames är olyckligt och oavsiktligt.

För att vara helt korrekt så heter vi alltså inte "Hobbyspel" eller ens "hobbyspel.com". Firman heter alltså Legend Hobbyspel och antikvariatet Legend Spelantikvariat. Vår köp- och säljsida heter Legend Spelauktion och vår kommande återförsäljningsbutik Legend Spelbutik. Själva domänen hobbyspel.com innehåller dessutom mer än bara vår kommersiella verksamhet, varför det inte är helt korrekt att hänvisa till nätbutiken som "Hobbyspel".

Det är heller inte korrekt att hänvisa till oss, till vår nätbutik eller till domänen hobbyspel.com som "Legend", eftersom det mer är ett "varumärke" vi använder (i vår logotype och i våra online-tjänster).

/Pauli "Baldyr" Paananen, Legend Hobbyspel

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
glesbygd

Det som många storstadsbor inte tänker på är att alla andra inte råkar bo på en av landets 20 största orter (eller så) som har spelåterförsäljare. Det är lättare sagt än gjort att åka säg 20 mil för att stödja en spelbutik i närmaste större stad.

Jag vet i alla fall att en stor del av våra kunder bor på obskyra små orter som jag garanterat aldrig hört talas om förut. För dem är Internet och postorder det enda alternativet, och vi och andra nätbutiker en stor resurs, tror jag.

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: glesbygd

<I>Det som många storstadsbor inte tänker på är att alla andra inte råkar bo på en av landets 20 största orter (eller så) som har spelåterförsäljare.</I>

Och många av de spelbutikerna har inte särskilt mycket rollspel inne; de säljer mest figurspel, Magic och sånt som ger avkastning. De kan säkert beställa hem om man frågar efter nåt, men i hyllorna har de på sin höjd lite WoD-moduler.

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Förklara varför

Jag håller helt med dig !!
Men om ett x antal butiker håller ett ungefärligt lika pris så är det just sånt bemötande som man får på hobbyspel.com mycket vicktig !

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Top