Nekromanti Spel du vill spela och varför!

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag vill spela Den yttersta domen, för att det är awesome.

Och Noumenon, för att kunna skryta i tio år om att jag har gjort det...

och givet hur mycket jag älskar Vamprie i allmänhet och Kindred of the East i synnerhet är det lite märkligt hur lite jag spelat dem.

Egentligen vill jag spela flera av Jeepforms keffa ångestprettofriform-grejer också, men säg det inte till mina spelare, de blir provocerade bara man nämner dem.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Nä, inte direkt Space Opera skulle jag säga. Är väl i och för sig inte så jäkla kräsen på vilken typ av sci-fi det är, så länge det är bra... Fast om jag skulle visualisera idealspelet så är det modernt och karaktärsdrivet, satt i en cyberpunkig miljö med inslag av Mass Effect och Babylon 5... :gremlaugh:

Ska kolla in Eclipse Phase. Tror faktiskt att jag stått och tummat på ett ex på SF-bokhandeln nån gång.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,650
Location
Rissne
Erik Ny said:
Vet inget om Coriolis. Har det inget eget regelsystem, eller suger det?
Regelsystemet är inte så bra. Men det gäller å andra sidan de flesta köpsystem därute. Jag tycker inte Coriolis system är värre än, säg, Mutants.

Det som är det genomgående problemet med Coriolis är att det är ofärdigt. Reglerna är inte kompletta. Inte världen heller. Man kan komplettera hyfsat genom att köpa en massa Fenix (framför allt senaste) och så, men... rymdstridsregler och rymdskeppsbyggarregler är fortfarande rätt trasiga.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Vi får dra ihop en omgång Noumenon någon dag. Synd bara att spelet verkar funka bäst i ett tillstånd som det är både dyrt och olagligt att uppnå.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag är en trist gammal retrospelare och säger: d20 Modern.

---

Det kan ju bero på att jag har hittat Oldtimers gamla grejjer och köpt rubbet. Men det kan också bero på att jag trots allt tycker att d20 Modern har både gejmism och schwung --- vilket passar utmärkt till tex ett skräckäventyr.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Traveller, för det var väldigt länge sedan och det verkar finnas en del intressanta nya versioner.

Qin, för att jag älskar settingen, jag vill spela en "youxia" som tar sig fram genom kaoset och striderna i följderna av de stridande staterna.

Mouse Guard, för att jag är nyfiken pà systemet och för att settingen är skön.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,032
Location
Umeå
DeBracy said:
Burning Wheel för att jag kanske är lite masochist trots allt: det är jobbigt att behöva »misslyckas framåt« hela tiden, men det händer så grymt coola grejer då. T.ex. så har jag lovat bort min förstfödda till träskhäxan. Oooops.
Hååå, skyll inte från dig detta löfte på ett misslyckande, det var all you! Fast möjligheten att lova bort din förstfödde var förvisso ett resultat av ett misslyckande, men löftet var all you!
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
oj 0.o...
De där återstående 95% av min spelhylla jag inte hunnit testa ordentligt.

Men prioriterat är:

Mutant Chronicles:The Venusian Apocalypse. För att jag diggar MC (öhh nähää :gremwink: )

En CoC/Resident Evil crossover(med något system. Tycker det skulle kunna vara en lyckad blandning på nått sett)

Trail of Cthulhu: Allt som är släppt till det!
För att ToC invaggar en i en sådan mysig lovecraftiansk känsla jag inte riktigt upplevt av att läsa CoC.

Barbarians of Lemuria: Betrayer of Asgard. För den kampanjen verkar ha bra Conan känsla och BoL är ett bra system som passar genren.

Götterdämmerung: Min egen kampanj inspirerad av Sub Rosa eller Ubel Stahl. Jag gillar tanken med GD, utförandet undermåligt, men vill ge det en chans... med ett annat regelsystem helst. BoL kanske.

DoD6/DoDT: Resterande av Snösaga, sedan resten av sviten... (för det har faen tagit sådär sådär 7 år att komma igång med den och det släpar fortfarande efter sedan några månader)

Mutant UA: Ulvriket 1&2 och UA.kampanjen.
(dessa kampanjer,tillsamans med ovan nämnda Snösaga/Sagan om Svarta Solen, är så omhuldade legendariska av svenska kampanjer att jag känner att jag bara måste ha kommit igenom dom)

Konfluxsviten (se ovan)

Coriolis: Ghazalis Sista Färd och Mahanjis Väktare ...kanske mest bara för att ha gett det en chans.

Gemini: Orchild och en egen kampanj som fullt ut använder Geminis metaplott.

Andra nyare spel/äventyr som varit mycket lockande på sistone är The One Ring, D&D4/Essentials och Burning Wheel.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Artesia, för att det är bäst om man orkar med allt.

The One Ring, för att det verkar vara det bäst fantasyrollspelet som har gjorts.

Noir, i en inferno-Indiana-Jones-krigs-kampanj.

Mutant: Undergångens Arvtagare, för att man får aldrig nog av det spelet.

Pathfinder, för att jag vill se vad alla snackar om.

Dragon Age, för att det är så sjukt välproducerat.

Burning Wheel (Gold), jag som enda spelare med en i förväg odefinierad fantasyvärld.

Gemini, det är min enhörning

/Så mycket spel, så lite tid
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
EON III är det enda jag spelat och tycker om det.

Har sett folk skriva EON IV, visste in att det finns men det är ju intressant.

Skulle även vilja testa på något D&D och/eller DoD.

Övriga medeltids fantasy rollspel.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Nobilis 3rd ed.

Det är så många delar av det som tilltalar mig, som ger mig så mycket inspiration. Sedan har jag tonvis av kritik mot det, men det är en annan sak.

Jag gillar flummet (f'låt, fluffet), jag gillar grundtanken. Jag vill spela det! Men jag har inte hittat någon inom 10 mils omkrets som skulle palla.
 

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Spel som jag vill spela...

..Cold City med en grupp engagerade intrigerande och dramasuktande spelare och SL. Har läst igenom och spelat två spelmöten och tyckte att det hade grym potential (om vi bara fortsatt spela).

..Kult med en erfaren spelledare som ignorerar grundreglerna (friform eller nåt annat bättre) och har anammat Risings skräckspelledartips.

..ett AW-hack av Vampire the Masquerade där rollpersonerna verkligen får vara så coola, sexiga och backstabbande som de borde vara. Tanken på spelmapparna för varje klan får det att pirra i magen.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Pathfinder, för att det är hetast just nu.

Sen vill jag spela MER av
Conan, för att det alltid är roligt.
AW, för att vi bara har börjat.
Polaris, för att jag vill spela det till slutet.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Jag skulle vilja spela CoC d20, eftersom det verkade så stört jävla bra. Tyvärr glömde jag det hos en tatuerare för sju år sen eller nåt sånt.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Eclipse Phase (troligen med annan regelmek)
Freemarket (bara för att ha prövat och det va dyrt - jag fick tom betala tull)
AW (el någon hack)
Ashen Stars
MG (bara för att ha provat)
Null state
Teknochock
 
Top