Nekromanti Sorgernas Brunn

Jag

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Västerås
Ska snart vara SL för detta äventyr och hade tänkt fråga er andra SL:s om det är något speciellt som man bör tänka på. RP:na kommer vara helt gröna, är då äventyret för svårt för RP:na?
tacksam för svar.
/Nicke
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Ska snart vara SL för detta äventyr och hade tänkt fråga er andra SL:s om det är något speciellt som man bör tänka på. RP:na kommer vara helt gröna, är då äventyret för svårt för RP:na?

Jag hade lite svårt att fixa överfallet på ett snyggt sätt som inte gjorde rollpersonerna alltför aggressiva. De trodde väl att tanken var att de skulle banka ner typerna eller åtminstone få chansen att fly. Därför agerade de utefter det och det hela höll på att sluta blodigt.

/Emil
 

Antilles

Veteran
Joined
21 Sep 2000
Messages
25
Ta det lugnt i arresten så spelarna inte blir
galna, och förlorar allt förtroende.
...:)
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Läs igenom äventyret innan du börjar, om inte helt så i alla fall till mitten. Sen är det bra om RP.erna har viss erfarenhet ja.
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
en RP`s tilbakablick

jag håller med om arresten håll ett öga på magiker här (vi har rymnings tendens)./images/icons/wink.gif
vår sl såg till att vi altid hade minst en vakt som höll ögonen på oss.

om spelarna får problem med svinen så kan en flyende häst vara något för de svarta att jaga.

tänk igenom ormen väl och håll masken.
nu när jag tänker på det så när vi väl bestämde oss för att attakera ormen
så var vi spelare absolut vettskrämda för den.
vi var facktist livrädda under den striden, medans vi bara var oroliga under slutstriden.

Tearlach: undrar hur hans SL höll tilbaka skratten under våra missöden?/images/icons/laugh.gif

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tearlach on 2000-10-02 10:41.</EM></FONT></P>
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Ssssccch!

Nu ska ni inte säga för mycket...jag spelar det nu...lolololalalala (håller för öronen)

//en liten groda
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Ssssccch!

Nu ska ni inte säga för mycket...jag spelar det nu...lolololalalala (håller för öronen)

Försökte avslöja så lite som möjligt, samtidigt som jag försökte sätta fingret på problemet... Svårt att kombinera de båda.

/Emil
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
osanningar (OT)

DISCLAIMER: är du som spelare så dum att du läser det här hoppas jag att du får en åskvigg i huvudet.

Vi körde en ganska rolig grej just vid värdshuset och överfallet. Spelargruppen tyckte nämligen att det var både billigare, enklare och säkrare att sova utanför värdshuset - kanske några stenkast bort - än just på värdshuset. När de kommer fram till den tilltänkta lägerplatsen ser de dock en skylt, inte helt olik våra tiders viltvarningsskyltar, med texten "Varning för tunnelmaskar". Spelarna - som aldrig tidigare spelat eon, utan bara DoD - blev ganska konfunderade men tog varningen på allvar och tog en snabb reträtt till värdshuset. Väl där inne betalade de gladeligen hutlösa priser för rummen, medan värdshusvärden - och jag som sl - log i mjugg och gjorde sitt bästa för att spela oskyldig.

Men det roliga(sorgliga?) tar inte slut här:
Samma spelargrupp släppte lös Roanita eftersom vi (vi var två sl:ar, funkade prima btw) drog värsta snyfthistorien om att hon minsann inte alls var ond utan bara hade haft en taskig barndom och blivit tatuerad av sin far som var en ond häxmästare. "Det låter rimligt" tyckte gruppen och lät henne gå.

Vidare släppte de demonen fri, efter det att han övertalat dem om att de bara var fördomsfulla - bara för att alla demoner de hört talas om var onda behövde väl inte han vara det, eller?

Vad kan man då som SL få ut av detta? Egentligen inte mycket, mer än att det finns goda möjligheter att bluffa och komma undan med det. Och kanske att även en erfaren grupp kan få problem om de lämnat hjärnorna hemma.

Tjipp och hej
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Läs igenom äventyret innan du börjar..."

Ja, det kan ju vara en fördel kanske.../images/icons/crazy.gif

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 
Top