Nekromanti Som en igelkott

Saftsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
41
Min pc fick 7 HP från början. Om man har lite mer levels får man väl uppemot 40 HP har jag hört, vilket gör att man inte känner sig riktigt som en humanoid på level 1. Någon som var mage och fick 5 HP liknade oss vid en bunt igelkottar, hermeliner eller bävrar ungefär. Inte alver och människor och så. Vad skall man egentligen göra under de första ävenrtyren? Jaga kackerlackor i källaren tills man får XP nog att höja sig? Det farliga slutmonstret kanske t.o.m. är en hund.

Tja, det här var inget negativt om spelet i fråga, bara om en lustig detalj i rollgestaltningen.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Vad skall man egentligen göra under de första ävenrtyren? Jaga kackerlackor i källaren tills man får XP nog att höja sig? Det farliga slutmonstret kanske t.o.m. är en hund.

Vi dödade öken-ödlor (strax under en meter långa)... egentligen ekvivalent med att vandalisera en välsorterad zoo-affär. Slutmonstret var en litet större ödla :)

Det jämnar ut sig dock... senaste mötet fick min karaktär c.a. fyra långbågspilar i sig utan några särskilda problem. :)

Hmm... det är ett mystiskt mystiskt system, även om det är kul att spela...
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag skulle rekommendera ohyresbekämpning av typen mindre trevligt svartfolk, goblins och sånt. Det viktigaste vid låga grader är gott samarbete inom gruppen och en förmåga att retirera i tid.

äventyr med mer tankearbete istället för slagsmål är också en lösning.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Jag skulle rekommendera ohyresbekämpning av typen mindre trevligt svartfolk, goblins och sånt.

Då föredrar jag nog ödlorna. Det är mycket lättare att döda ett djur utan samvetskval än en intelligent humanoid :)
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
<em>Vad skall man egentligen göra under de första ävenrtyren?</em>

Vad sägs om att sluta tänka med svärdsarmen och inse att en av de tråkigare bieffekterna av strid är att man faktiskt kan dö? /images/icons/wink.gif
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Samvetskval i D&D :)))

Jag måste haft rollpersoner och slp som mördat hundratals personer vid det här laget och helt utan samvetskval.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Samvetskval i D&D :)))

Mjo... men min karaktär är en relativt snäll kille så det vore honom helt främmande :)
 
Top