Ach
@Sidd, du ska förstås spionera på Andersson. Jag tänkte först att du försökte att lägga en rökridå för att få honom att rösta "ärligt" genom att låtsas som om du skulle sia BB eller Impetigo. Men som Impe sagt så vore det helt onödigt, för om Andersson tror sig spionerad på och då röstar grönt för att inte röja sig så har vi vunnit spelet ändå. Så glutta på Andersson!
- Tror du att
@Andersson som ulv skulle rösta sist varje gång (utom en då denne tydligen var med i matchen).
Nej för ulvakompisarna skulle tjata på A att rycka upp sig.
- Tror du en SnappeAndersson skulle nominera detta gäng? Förstås inte.
- Tror du en SnappeAnd skulle ge dig och mig dessa förmågor och riskera att bli smygtittad på som ulv? Förstås inte.
- Det var nog redig tur för byn att jag fick tofflorna.
Snopphanarnas chanser nu är att:
1.
@Vimes kapar förslaget (med brevet) och kaosar =avslöjar sig.
2. Eller att du
@Genesis kapar gänget och skapar kaos. =avslöjar sig.
3. Vi fått med en snapphane på uppdraget som nu måste sabbas = här har jag nu koll på vem som gör det i och med att jag kan kolla av en av er andra Andersson/Genesis: utfallet blir detsamma vilketsom: jag kollar av vad en av er gör och får då reda på utifrån uteslutningsförmågan reda på vad den andra gör.
Det ända som kan förstöra denna händelseutveckling är om
@Impetigo från början dragit oss vid näsan och med BB7 (kärleksnatt) och Basse (fick Kungabrevet av Impe som sen märkligt sjabblades bort; se vimes post R2.1: post50 med tiderna och SL).
Dock har Impe och BB7 lyckat genomfört 2 uppdrag som jag inte kan bortse ifrån och Basse skulle låssatssia en av dessa två istället för Vimes.
Jag tycker deras reaktion nu med att rösta NEJ är överdrivet märklig men tolkar det som att de inte pallar lite tryck: men gröna.