jädrar i min lilla låda vad ni skriver!
kommer det här vara fortsatt tempo vet jag inte hur jag ska kunna hänga med. I 14 rundor till…
Okej, så nu har jag funderat lite. Framförallt på Martin. Jag tycker att hans insisterande på "kappvändargate" är lite väl mycket att göra en grej av ingenting. Han säger att det faktum att folk går från "vi ska ha fyra rundor" till att rösta igenom andra rundan tyder på att snapphanarna är förtjusta i den andra laguppställningen.
Kombinera detta med att Martin själv gör en kappvändning, från "Vi kan inte få någon info ur röstningen i första draget" till "titta här vilket mönster jag hittade i röstningen i det första draget!".
Bevis tre: Om Martin nu gärna ville rösta igenom R1.0:s förslag så snabbt som möjligt, vad säger då detta förslag? Jo, där finner vi Basse, pølsekungen själv.
Detta är i min bok rejält rödande för Martin, och lite även för Andersson, som också gärna ville rösta igenom första förslaget så snabbt som möjligt. Det tyder också på att troppen vi skickade var grön, för annars skulle snapphanarna inte anstränga sig så mycket för att misskreditera dem.
Av ovanstående anledningar blir min röst alltså:
RÖST: NEJ
Och mitt eget förslag, om jag blir korpral, kommer att vara att skicka samma som förra gången plus mig själv: Sidd, Biobunker, Impetigo och Genesis, alltså.
Det här är väl ändå att göra en höna av enfjäder?
Jag blev som sagt förvånad över att kunna få ut information redan i runda 1, dessutom blir den nästan mer intressant ju mer du försvarar den.
Du finner alltså inget konstigt med att vi går från ett rungande nej (tror 6/9) till ett extremt starkt ja (9/9) med förändring av en person? Jag finner det oerhört märkligt. Jag var konsekvent från början och sa att jag tänker släppa igenom tills vi har ett första resultat, jag följer sen upp med att göra just det. Du och Vimes vill sen ha mer information runda 1 men båda svänger sen till Ja, så fort Sidd kommit ini laget.
Jag håller inte Basse för speciellt grön men definitivt grönare än Sidd. Någon eller några ville ha med Sidd istället för Basse och jag kan inte hitta någon information varför som är starkare än argumentet, de vet något som vi andra inte vet.
Du har däremot höjt både mig och Basse som de rödaste i gänget och fortsätter pressa det mantrat för att göra det till sanning. Du var en av dom som vände kappan när Sidd kom in men du gör allt för att flytta fokuset från det och till andra.
Dessutom verkar du försöka vrida det till att jag och Andersson ville ha igenom omröstning 1 men vi båda är tydliga med att vi båda vill ha igenom omröstning 1 för att snappbasse var med där men vi båda röstade ju ja i båda omröstningarna medan du var en som ändrade din röst. Jag är troligtvis lite färgad av den här omröstnings-gaten men du lägger handlingar på mig som jag inte står för. I första rundan var imp, bb basse en lika bra kombo informationsmässigt som imp, bb, sidd men ändå ville alla ha nr 2 istället för nr 1 och jag köper inte att argumentet för samtliga är: nu har vi gjort en omröstning, let’s move om.