Nu skriver jag en post innan jag tar lite paus från det här spelet, känner mig som syreätande cyanobakterie som lägger sig över allt och alla. Ber om ursäkt för det.
@Vimes skrev något om att min stil (tm) är att slarva runt på känslomässig grund. Den sved.
För det är inte alls så! Jag använder all logik och allt förnuft jag besitter och vill faktiskt att ni tar följande på allvar:
Jag gav följande skara i uppdrag att vakta krigskassan:
Basenanji (tja, såklart, jag vet ju att jag vill Sveriges väl. Att inte föreslå sig själv är ju jättekonstigt, såvitt man inte är danskspion och vill ligga lågt eller nåt)
Biobunker han var med på ett lyckat uppdrag, har varit på Tacokväll med Impetigo och spelat grönt i min bok. Givet val. Dessutom: OM det skulle vara så att Impetigo och Bio har en gyum heist på gång lär det upptäckas nu, vilket är bra eftersom vi inte vill
lyckas med två uppdrag, därefter tvingas ta med en dansk spion, bli paranoida och misstänka varandra. Ni vet ju hur det gick när Martin vann Mäster ulv? Vi vill inte ha den där "nejnejnej, vad vet vi om varandra egentlgien, nu litar jga inte på någon!"-känslan i senare delar av spel. Dessutom har både Sidd och andra föreslagit liknande "test". Någon kanske tycker att det är en dålig taktik, men inte en som gör mig eller Sidd skum by default.
Vimes tja, herregud, vad det här skulle bli en storm i ett vattenglas! 1) han är siad grön. Ni kanske inte tror mig, men JAG vet ju att Vimes är grön. Till att börja med så får ni bestämma er för huruvida jag är svensk eller dansk. Om jag är dansk säger ju inte mitt sieri er någonting. Då kan ni inte lita på det alls, jag kanske helt enkelt frejmar Vimsan så ni ska börja misstänka honom? Men om jag är svensk och har siat Vimsan då? Tja, då är han ju grön och kan skickas ut på uppdrag.
Och vad valde jag för något? Just det.
(Sedan har jag alltså flera gånger vunnit genom att sia Vimes tidigt i olika spel. Han är legendarisk i sådana här spel, det är fullkomligt självklart att välja honom, men ännu mer självklart med tanke på vår långa historia ihop. Jag
hade kunnat sia Bio förstås, men valde ändå Vimes pga gamla meriter. Att jag inte tog hänsyn till vad andra säger är ju
grönande goddammit, att osjälvständigt lyssna på en kör av röster är rödande. Släpp det här, det är inte konstruktivt att diskutera mitt val av Vimes. Snarare är det skumt att hänga sig fast vid detta!)
Sidd okej, här kan man vara lite mer skeptiskt kanske, det kan jag hålla med om, men: Sidd har gått från att vara en ganska kaotisk nybörjare till en finslipad mästare i sådana här spel. Han har dessutom varit med på ett fungerande uppdrag. Han har spelat sunt, förnftigt och genomtänkt i det här spelet. Han är helt enkelt en bra kandidat.
"Men, varför inte Impetigo då?"
Tja, kanske för att han skrivit betydligt mindre än Sidd och för att han gav mig mäsken på slump. För att jag inte riktigt litar på honom, Impetigo håller jag högt, han är slipad, skriver bra och kan absolut vara en slick ulv.
Sedan kan man ju alltid reflektera över att:
- Jag skriver mycket och energiskt! jag vill verkligen vinna!
- Jag röstade ja till ett gäng som lyckades med ett uppdrag
- Jag slarvade bort en s u v e r ä n möjlighet för ulvlaget att vinna en omgång
- Kungabrevet slumpades till Vimes, vilket han själv bekräftat. Se nu ovan om Vimes en gång till.
Det Genesis (och andra) vill få det här till (och det gör han/ni bra) är att jag pga
tekniska logikdetaljer inte har varit logisk eller förutsägbar. Och nu har han/andra fått alla med sig verkar det som. Jag är tydligen rödare än en dansk korv med färgtillsats.
Well, någon/några har lyckats placera mig
precis där de vill. Snyggt jobbat, danskspioner, men vi hederliga svenskar är fortfarande närmast segern och någon krigskasssa tänker jag verkligen inte låta hamna i era smutsiga labbar!
Fick jag chansen skulle jag välja den där kvartetten ovan igen. Vi kan hålla krigskassan säker och ge Sverige segern.