Nekromanti Skriv till mig!

G

Guest

Guest
Hej!!!!!!!!!!

Jag behöver hjälp med magiskolor, klaner, yrken, regler, namn på spelet m.m

MVH Donnie!!!!!!!!

OBS! seriöst.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,502
Location
Helsingborg
Rätt tuff uppgift...

att göra ett rollspel. Testade att göra ett själv i mina yngre (yngre? yngre? Är bara 21) dagar. Fick ihop 53 yrken och 88 färdigheter, ett rätt kasst tärningssystem och en oklar värld. Gjorde aldrig klart rollspelet.

Rätt tuff uppgift att hjälpa dig. Du gav inga direktiv. Inget om världen, bara lite yrken och raser.
Mitt råd är att du köper ett rollspel eller laddar laddar ner några stycken gratis och väljer bland dessa.

/[color:green]Han</font color=green> som bifogar sina 53 yrken från sitt rollspel
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Yrken?

Jag skulle inte ens vilja kalla det för sysselsättningar, utan för livsstil. Möjligen undantaget Alkoholist som i verkligheten faktiskt är ett sjukdomstillstånd.

Knarkare ligger även dem på nästan i samma del då det liksom av alkohol är beroendeframkallande.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
LoL!

Jag vill jobba som Moppeknutte!
Får man fråga vad det var för typ av rollspel du gjorde? Och hur får Moppeknuttar sin lön? =)

Annars kan jag bara hålla med dig, tyvärr är komersiella rollspel bättre, möjligtvis med undantag för Zhoria och Västmark som är rikigt proffsiga.

Mitt råd är att hitta ett spel som är bra och sedan modifiera. Att bygga en bra grund är nog ruggigt svårt.

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,502
Location
Helsingborg
Re: LoL!

För att besvara era synpunkter. Jag var 15 år och det enda rollspel jag spelat var EDD. Lön eller om man ofrivilligt var knarkare eller alkoholist fanns inte i min värld. Bifogar en text som jag hittade i blocket där jag skrev rollspelet (Hade t.o.m. ritat bilder).

Världen handlade om att man var långt framgången i teknologi på jorden, människor befolkade en mindre del av universum och man har hittat andra intelligenta livsformer. En katastof inträffade, befolkningen blev 1/10 av vad den var innan och utvecklingen kastades bakåt 2500 år och bara rester av den nuvarande teknologin fanns kvar. Alla hade i stort sett besatt sig i städer som blev gigantiska. Vissa människor bodde också ute i den muterade och ödsliga vildmarken (överlevare). Kontakten med mänskligheten utanför solsystemet bröts och togs aldrig upp igen.
Jag hade tänkt att spelarna efter ett tag skulle vara astronauter och upptäcka att det faktiskt bodde människor utanför solsystemet.

<EM>Mitt råd är att hitta ett spel som är bra och sedan modifiera.</EM>
Håller med. Jag själv ville SL:a ett SF-rollspel och hittade <A TARGET=new HREF=http://rollspel.in-the-dark.com/>In the Dark</A>. Hade ett rätt bra regelsystem och jag lade till lite saker som jag tyckte fattades.

/[color:green]Han</font color=green> som aldrig försökt göra klart sitt rollspel för att grunden var för dålig (jmf DoD. Det har gjorts om flera gånger för att grunden är bra)
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: LoL!

Hursomhelst var det jäkligt skoj! Har själv tittat på gamla grejer (från när jag var typ 11, är 18 nu...) och man får ju sig ett gott skratt. Grävlingsmän med robin hood-hatt som rider på älgar och SLP's (i DoD) som heter Obi-Wan Kenobi... Tur att man utvecklas...

Är dock ff intresserad av vad en moppeknutte gör. Gör de samma saker som MC-knuttar fast med mopeder? Isf tycker jag att det var dumt att lägga ned rollspelet ;)

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,417
LoL [ot]

Vad står LoL för?
Det står väl knappast för den kraftgt överskattade dataspels serien "Lands of Lore", eller?

--
Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: LoL [ot]

LoL=Laughing Out Loud.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,502
Location
Helsingborg
Re: LoL!

"<EM>Har själv tittat på gamla grejer /---/och man får ju sig ett gott skratt.</EM>"
Fick en själv när jag tittade igenom och skrev in "yrkerna". Knarkare? Burksamlare? Skrothandlare?

"<EM>Är dock ff intresserad av vad en moppeknutte gör. Gör de samma saker som MC-knuttar fast med mopeder? Isf tycker jag att det var dumt att lägga ned rollspelet ;)</EM>"
Jo, de är nog som MC-knuttar..

/[color:green]Han</font color=green> som aldrig använder lol. Låter för opersonligt
 
Top