Skissa kartor för att det är kul! (ingen AI)

zonk

muterad
Tänkte vi får ha en tråd med alla kartor man hastigt skissar fram till eller under spelmötet, som första utkast, eller på annat sätt frammanar ur skallen till sitt rollspel. Fick tanken härom dagen, när jag tänkte tillbaka på när jag visat en hastigt hopskissad karta till Öppet Spelbord på discorden för spelarna, och en av dem sagt typ "jag förstår ingenting". Det behöver inte vara snyggt eller ens knappt begripligt annat än för en själv egentligen, när det bara ska användas av SL, ju. Och även annars, är det tydligt så räcker det ju! Så med detta sagt så är det här en tråd där alla egenknåpade alster är välkomna! (däremot ingen AI i den här tråden - kör på i en egen tråd vetja!)

En karta jag tutat ihop till Djungel-grottkräl! Den tidsekonomiske SL lägger såklart till anteckningar direkt på kartan, tabeller är överkurs! Givetvis letade spelarna lönndörrar i samtliga rum, utom i det där det fanns en under altaret som ledde till en massa extrarum. Precis som det ska vara - som SL myser jag när det är lite kvar som inte blev hittat.

karta djungeltempel.jpg

Jag gör ofta en karta inför ett spelmöte som jag utgår från då jag sedan spelleder. Det rotar min plott på ett sätt som sedan hjälper mig att komma på en story när jag vet vad som finns på plats.

Bilden nedan är en by som jag skapade för en Drakar och Denoner 2023-kampanj jag spelledde i Askerra för @Anthrox

IMG_0826.jpeg

Back