Nekromanti Simpelt!

Lyfus Trandstaa

Veteran
Joined
25 Feb 2002
Messages
9
Hej allihopa rf.

Jag tycker att DoD6 är extremt simpelt om man jämför med tex Eon. Ta tex kroppsdelar: i Eon finns det bakben och nake men i DoD6 finns det bara v/h ben och huvud.

Trots detta sitat spelar jag själv DoD6 men tänkte bara säja till alla er som tycker att man måste ha fantasi för att spela, va är det för nåt spel där man inte kan bli skuten i underarmen enligt träfftabelle.

Skäms riotminds
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Vad är det för spel som med alla tabeller och regler gör att en strid tar mellan 15minuter till flertal timmar! Tänkte bara säga detta till dig som tycker att man måste ha logiska mattekunskaper för att spela

Skäms!




Ok ursäkta piken men jag ville bara påpeka att vissa av oss inte gillar för krångliga system som tenderar att dra ner spelandets tempo och vilja, då man kan lita lite mer på sin fantasi. Eon är realistiskt och regelmässigt ganska bra, men SÅ långsamt, eller hur?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
"va är det för nåt spel där man inte kan bli skuten i underarmen enligt träfftabelle."
Vad är det för SL som inte kan hitta på att man blir träffad i underarmen? Slå 1T100 och fundera ut i % var någonstans på armen du har blivit träffad har alltid funkat för mig i alla år..

Dessutom finns det en mer detaljerad träfftabell i boken "Tjuvar & lönnmördare" som finns till DoD4. Där använder man 1T100 för hela kroppen. Jag bifogar den åt dig (har råkat skriva lite på den)..

/[color:448800]Han</font color=448800> som själv vill ha en träfftabell som man lätt kan komma ihåg
 
Top