Nekromanti Sexrollspel?

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Inte bara det...

Är det det en tjej eller kille som har huvudet i ändan på henn... Vänta... Ah. Det är en kentaur. /images/icons/blush.gif

Har du gjort den där bilden? Och isf. varför?

/Mats
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Inte bara det...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Har du gjort den där bilden? Och isf. varför?

<hr></blockquote>



Det är inte jag som gjort den, jag såg den på en 3D-modellerings-site. Jag har nog modellen om du vill ha fler...

Anledningen till att jag kom ihåg den var att när jag såg den första gången slog det mig att i Xena så blir korsningen kentaur-människa en kentaur och den här verkade rimligare. Hursomhelst så startade det en diskussion om varianter med 1/4-kentaur, 3/4-kenataur och så vidare som var mycket underhållande...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Läser en tråd om sex och så får man se det här...

"själv har jag en tendens att somna mitt under alltihop,"

~Är det något [color:448800]Han</font color=448800> älskar så är det att ta något ur sitt sammanhang
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Inte bara det...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Anledningen till att jag kom ihåg den var att när jag såg den första gången slog det mig att i Xena så blir korsningen kentaur-människa en kentaur och den här verkade rimligare.

<hr></blockquote>


Jag har iofs för mig att i Xena finns inga kvinnliga kentaurer - de parar sig helt enkelt med människor i stället.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Inte bara det...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag har iofs för mig att i Xena finns inga kvinnliga kentaurer - de parar sig helt enkelt med människor i stället.

<hr></blockquote>



Möjligt, diskussionen var av sådan antur att den verkade väldigt intelligent tills krogen stängde och folk började nyktra till, så vi kan ha fått något om bakfoten.

En intressant detalj som en hästägande bekant lagt märke till är att de tycks genomgående använt ston som hästkroppar åt kentaurerna i Xena... Snacka om att röra till hela diskussionen ännu mer!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Re: Bara för det...

Tja, i mitt rollspel Ögjl har jag kört på en kompromiss: grismänniskorna har tre par tuttar.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
får man nog hantera det med samma typ av insinuationer som en genomsnittslig hollywoodfilm

-_-'

Det var länge sedan du såg en Hollywood-film, va?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

får man nog hantera det med samma typ av insinuationer som en genomsnittslig hollywoodfilm

-_-'

Det var länge sedan du såg en Hollywood-film, va?

<hr></blockquote>



Jag tror nyckelordet var genomsnittlig. Jag tänker mig då någon storfilm i stil med Star Wars, Terminator, Titanic och så vidare. Sedan finns det en hel drös filmer i stil med Basic Instinct och sånt som säljer på att våga lite mer, men de är inte direkt genomsnittliga.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Äh, det där e ju inget!(OT)

Fulla människor upphör aldrig att förvåna mig.

/Skuggvarg - ofrivillig nykterist
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Läser en tråd om sex och så får man se det här...

Hehehe...den där var oschysst!

"Är det något Han älskar så är det att ta ***** i munnen"

/Skuggvarg strikes back
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Jag tror nog det är rätt, faktiskt, för det verkar marknadsföras som ett fantasyspel, men med rätt explicita detaljer...

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Bara för det...

Jodå, det har de. De har ju mänsklig överkropp. Vore ju förstås komiskt om kentaurer även hade människors mellangärde. Könsorgan på två ställen! Mer behöver inte sägas...*garvar*

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Bara för det...

Ja, rent logiskt borde de inte ha människobröst alls, eftersom de inte fyller någon funktion...det är ju knappast så att Kentaurmamman plockar upp sitt lilla föl och diar det från människobrösten.

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Inte bara det...

Manliga överkroppar, och hästkroppar från ston? Mycket mysko...
Men om det inte ska finnas några kvinnliga kentaurer, så är det nog för det första ganska svårt för en manlig kentaur att para sig med en människokvinna, och det andra är det ganska perverst, och för in tankarna på djursex...vilket det ju förstås finns en hel del filmer om, om man bara letar...hundar och hästar brukar vara populärt...och då talar vi inte om avsugningar utan grövre saker... /images/icons/sick.gif

/Skuggvarg
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Inte bara det...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

...och för in tankarna på djursex...vilket det ju förstås finns en hel del filmer om, om man bara letar...hundar och hästar brukar vara populärt...och då talar vi inte om avsugningar utan grövre saker...

<hr></blockquote>




För Skuggvarg han vet, han. /images/icons/wink.gif
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Bara för det...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Ja, rent logiskt borde de inte ha människobröst alls, eftersom de inte fyller någon funktion...det är ju knappast så att Kentaurmamman plockar upp sitt lilla föl och diar det från människobrösten.

<hr></blockquote>



Den visuella funktionen då?
 
Top