Nekromanti Sagan om ringen

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Köpte Sagan om Ringen från Decipher i förra veckan.
Ser fram emot att spela det nu i helgen. Verkar vara mycket lovande.

Vad tycker ni ?????/images/icons/dragon.gif
 

Patrick-S&S

Veteran
Joined
1 Sep 2002
Messages
16
Location
Malmö
Jag blev lite besviken på att det fanns så mycket film material i form av bilder. Jag skulle nog hellre ha sett att det fanns orginella illustrationer från någon top tecknare. Men smaken är som sagt delad. Trots detta var det just bilderna som fick mig att avstå att köpa den direkt. Men om det är bra så...
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
synnerligen myspys

Jag köpte mitt ex idag (efter att ha terroriserat personalen på Tradition i nästan två veckor ;-), och hittills är jag ruskigt nöjd med det! iofs har jag inte hunnit läsa så mycket...efterjobbet-tröttheten gjorde sig påmind genom att jag somnade så fort jag försökte läsa i mer än 2 minuter i stöten /images/icons/blush.gif

/Tobbe
det är ju ett MAGISKT hål fattar du väl?!?!
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Tänkte likadant först, men ändrade mig efter att ha sett de få (typ fem) tecknade bilder som faktiskt finns i boken. Inte för att de är fula, men det är, i mina ögon, för mycket fantasy och för lite medeltid. Visst, det är lite tråkigt med bara bilder från filmen, men PJs design är så mycket snyggare.

För övrigt kan nämnas att det verkar vara ett mycket bra spel. Har inte läst igenom allt än, men jag gillar det jag har läst hittils. Det behövs dock en errata/FAQ eftersom det både konstigheter och direkta felaktigeheter här och var. Pojkarna och flickorna på Decipher har som tur är lovat att det är på god väg.

Hursomhelst så har de på ett utmärkt sätt lyckats fånga den där speciella tolkienkänslan som ibland saknades i merp.
 
Top