Nekromanti sökes grupp i GBG som behöver seriösa spelare

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag är trevlig, skötsam, renlig och har nästan hela kläder. men i vilket fall så vill jag gå med i en rollspelsgrupp som spelar seriöst, vill ha kul och vara kraftigt engagerade.

det jag inte vill gå med i är:
koboldgrupper
grupper som har kraftiga sociala problem med andra spelare
grupper som är elitistiska
grupper som är jävligt oseriösa.
en hel jävla mängd regeltjafs vill jag inte ha.

det andra är att de som jag vill spela med måste vara 17+ dock inte allt för gamla.

de spel jag helst spelar:
science fiction eller cyberpunk *allt inom dessa*

fantasy

vampire och WOD men det beror på, helst historiska kampanjer isf

nu till det viktigaste vem jag är:
jag är en 17 årig gosse som tycker om att ha roligt. mina meriter är att jag har varit spelledare i hela 4.5 år och sedan från och till. jag har en ansenlig rollspelssamling så jag är väl bevandrad inom de flesta världar, är jag inte bevandrad ser jag till att bli det. jag avskyr regeldiskussioner under spelets gång, sådant tar man för fan efteråt. jag har skrivit tre kampanjer och endast påbörjat att spelleda en utav dem. idèer har jag i legio men sedan gäller det att ha en grupp som man kan spela i som vill spela regelbundet, därför att annars funkar inte kampanjer och man blir bara irriterad på de andra. jag brukar skriva karaktärshistorier på alla mina karaktärer som är väldigt långa dock inte allt för långa, alla spelledare har tyckt att jag skulle skrivit mer än mina minimum två tre sidor men men. däremot så kan jag säga att jag har en välkdigt stor nackdel och det är att jag tar mycket plats i scenen, dvs det som händer. inte det att jag bara kommer och brakar på men de tidigare spelarna i mina andra grupper har variot jävligt passiva så då har jag bara knyckt platsen för det är bättre än att folk bara sitter där.

så tack och hej och ifall ni är intresserade så spelar jag med er en gång eller två och senare bestämmer jag mig.
 

Oddnic

Veteran
Joined
21 Apr 2002
Messages
69
Location
Bergeforsen
Hej Dr_Morbid.

Jag är en sökare precis som du, var finns gruppen för oss? kanske kan vi starta en själva!?

Men det så klart, jag kanske är för gammal? Men 27 år är ingen ålder på en seriös spelare/spelledare. Jag har 15 års spelarerfarenhet men min bästa spelarperiod har jag haft nyligen med en grupp i Norrköping.

Jag gillar spel när spelarna driver på det lika mycket som spelledare. När spelledaren lämnar rummet för lite avskillt spel med en ensam spelare fortsätter goda spelare att diskudera IC. När spelledaren sedan kommer in har de mängder med frågor och är redo att göra saker som SL inte har förutsett.

Jag har spelat en massa olika spel men har spelat och spellett mest: Vampire, Mage, DoD, Changeling, Adventure! ConX och lite egna påfund. Men jag är redo att testa det mesta.

Så några som vill spela med mig/oss?

/Nic
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jo ni, grabbar..

Nu så spelleder jag Lilla Staden Vid Berget, mitt mesta hypade scenario någonsin, på spelföreningen, en kampanj som jag faktiskt letade folk efter, här på forumet..

När jag är klar så ska jag börja om, och jag har en intresserade, och tre rätt potentiella med er inräknat.

Scenariot är uppbyggt kring en övergripande historia som sker i miljön, och som är rätt stor, men som ändå kan påverkas. Rollpersonerna kommer inte tvingas någonstans, (Okej, standardbörjan är en gnutta rälsad, men det beror på vad ni vill spela för rollpersoner.. :gremwink:) men dom kan känna att dom vill engagera sig ändå.. Passar spelare som gillar att ta egna iniativ.

Visserligen så har jag alltid en massa saker jag vill spelleda, så vissa saker kanske går före, men någon gång kommer det att ske iallafall. Jag får se hur det utvecklas.

Vad säger ni?
 

Oddnic

Veteran
Joined
21 Apr 2002
Messages
69
Location
Bergeforsen
Re: Jo ni, grabbar..

Jag är med!
...fast jag kommer inte ha mycket tid innan Juni.


Så om du vill h mig då så säg till :gremsmirk:

/Nic
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Juni?

men är det en ny grupp eller vad är det frågan om eller är det bara ett scneario eller vadå ?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Grupp.. scenario.. Whatever.

Tja, vårt nuvarande gäng har kommit igenom ungefär en tredjedel av "scenariot" på fyra spelmöten eller så. (Å andra sidan så har jag nog inte kört så snabbt tempo, men å tredje sidan så gillar ni ju att ta egna iniativ, såå..)

Så nog kan vi vara en grupp över en kampanj. Jag har inte en fast definerad grupp nu heller, jag känner en del rollspelare, och vi spelar ibland tillsammans. (Fast just tre kanske mer än andra. Och så en till som jag spelar lite extra med..)

Eller ja, samtidigt så har ju det senaste rollspelandet varigt sporadiskt, vilket gör det svårare att säga något om rollspelsstatisken, men samtidigt så löser det ju upp "grupptillhörigheten" ännu mer..

Så, om du vill "skapa en grupp", så visst.
Det är bara det att jag har en del kampanjer jag vill spelleda för andra, och jag är lite långsam med att förbereda dom, så jag kommer inte spelleda hela tiden, utslaget över längre tidsperioder, men nog kommer jag spelleda.

Och ifall du sedan vill leda något för några spelare så visst: Jag är på.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Också intresserad

Goddagens grabbar, skulle bara säga att om det blir något spelande så får ni gärna meddela mig också.

Arcana
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Grupp.. scenario.. Whatever.

Beroende på vad som händer och sker under sommaren så kommer troligen min spellgrupp att splittras, flyttningar och värnplikter och saker om vart annat. Så troligen lever inte "min" förening i mer än en månad eller två, och om det finns mer plats i den dät staden vid berget kampanjen i sommar så skulle jag nog kunna va intresserad också.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Också intresserad

tja då är vi nästan en grupp nirufe, jag, arvidos, arcana och king kromm. det blir ju perfekt. eller så kanske en eller två till kan vara med men då undrar jag hur många som är erfarna spelledare, ifall vi skall köra kampanjmässigt eller sporadiska äventyr (dvs ingen övergripande plot). jag är på att köra regelebundet en gång i veckan eller något i den stilen, kan funka med en gång varannan vecka också.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Arcana var en av de potentiella jag räknade upp.

Sedan så får jag ta med Filip, så att han inte sitter och piper över att ha missat min kampanj.. Fast å andra sidan så kanske han passar bättre i en annan omgång/spelgrupp.. Äh! Han kanske skulle dra ner tempot där också.. Jobbigt.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Arcana var en av de potentiella jag räknade upp.

ok men hurdan är filip då är han seriös ?

förresten såg jag inte dig på gothcon? jag trodde det men tänkte att du kanske inte hade ett helskägg eller var det du med helskägget? jag hade typ helsvarta kläder.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Också intresserad

jag är på att köra regelebundet en gång i veckan eller något i den stilen, kan funka med en gång varannan vecka också.
Jag kör nmog också helst regelbundet, om det nu kan funka, men vet inte hur jag kommer jobba, håller på att skaffa jobb för fullt i just detta ögonblick...

Och erfarenhets mässigt så har jag la spellet olika mycke från och till i några års tid nu, och spelat i 5-6 kanske, även om jag har nån sorts fobi för att spelleda för främlingar, blir massvis med nervös å så... :gremgrin:
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Också intresserad

neh men det är förståeligt. fast ibland så kan det vara jobbigt att spelleda personer som man är allt för mycket vän med också, de tar det hela inte så seriöst och slappnar av för mycket. dvs de är skitoseriösa och bryr sig inte, "Claes är ju våran polare ändå, han bryr sig säkert inte ifall vi har litet kul". en sådan grupp är döden för engagerade spelledare.
 
Top