Nekromanti rund som en potatis...

G

Guest

Guest
Men det e nog lättare att göra en vanlig värld... på tal om världen,,, finns det något program som är gorda för att göra kartor... (som neogames kartor kolla på neogames.se)

/jenz
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Neongames använder photoshop o illustrator för att göra sina kartor.

profantasy har ett cadliknande program i vilket man ritar
kartor. Det finns även en riktigt cool plugin som man gör städer i också... Den har bra funktioner som: fyll i slumpmässiga hus i denna stilen längs denna gatan.

www.profantasy.com Snow Dead, but still walking around
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
En världsgeneratorshemsida..

Engelsk... har ej använt den så mycket... men helt ok...
komplett med språktips, kartgenerator, länkar och en massa annat krafs...

www.hut.fi/~vesanto/world.build.html Frippe *** Steampunk rockar fett! ***
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Kolla in fractal Mapper 5 och The Fractal World Explorer 1.3 på www.nbos.com

Verkar vara ok, men smakar det så kostar det...
$34.95 US verkar vara priset... vet inte om dator genererade kartor är värda 300-400 kr? Vilket är priserna på komersiella program..

// Jan
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
komersiella program? för att rita kartor? som geografer använder för att göra riktigt kartor? de lär vara svindyra... räkna minst hundra (kanske tusen) gånger fractal world explorer.

Tror inte kartorna är datorgenererade. Man ritar en linje och sen blir den så taggig man vill ha den. jag skrev lite snabbt en klass "FractalLine" i java som gör just detta.. man ger den ett Graphics object tror jag. sen ritar den en fraktallinje. med lite jobb kan man generera kustlinjer och hela kartor.

Snow
Dead, but still walking around
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
på tal om fraktaler

<A HREF="http://www.lysator.liu.se/~johol/fw....lysator.liu.se/~johol/fwmg/fwmg.html</A> En nätt liten världskartegenerator

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

archor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
35
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om kartprogram, jag tror jag personligen föredrar att rita mina kartor själv endera förhand eller i photoshop. Tycker det känns som lite "fusk" att använda kartprogram :)

"En eldkastare som används av en halvcyborg i svart stålrustning och du kallar chronopia dåligt?"
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Photoshop och illustrator... går på några tusen stycket.

Marknaden för att göra rollspelskartprogram är starkt begränsad. Närmast är profantasy med sitt campaign cartographer. City designer (som är en plugin till campaign cartographer) användes i en atlas över Forgotten Realms. Det är väl det närmaste man kan komma ett kommersiellt program. Kostar £50. Ytterligare £28 för city designer. Plus frakt.

Snow
Dead, but still walking around<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Snow on 2001-06-21 10:31.</EM></FONT></P>
 
Top