Nej du, det köper jag inte alls!
Hi hi, den diskussion du refererar till är just den som jag knyter an till på forumet för
www.rollspel.nu:s forum, så det är ju lite kul att vi kan återknyta till den diskussionen här.
Nå, jag vet inte vad jag har för nytta av att replikera ditt inlägg, då jag vet sedan tidigare (bland annat det inlägg du nyss nämnt) att du inte har för vana att delta "på riktigt" i en diskussion och möta argument och motargument tills en slutsats kan dras (vilket jag f.ö. vill inflika är en rätt märklig förhållning till diskuterande, vad hoppas man då att ens inlägg skall göra för nytta?), men eftersom det här är en diskussion av principiell natur, svarar jag den ändå för andra som av en händelse kan dela dina åsikter.
Jag tog upp ett argument. Jag menar att de flesta människor som PROVAR att se väldigt mycket film (tex.) från all världens länder och alla möjliga genrer sällan anser att "den stora massans" filmer är särskilt bra.
Om man INTE tycker det, så kan man säga "Nej, den åsikten delar inte jag, jag har nämligen arbetat som biografmaskinist och ser därför en mängd filmer av alla sorter du nyss tagit upp, och jag tycker franska kulturfilmer är heltrista, Roy Anderson får mig att kräkas och det enda som får mig att skratta är Scary Movie"
DET är ett argument. SÅ diskuterar man. (Jösses, ska jag verkligen behöva lära er det?) Men de biografmaskinister jag känner till resonerar inte så. Istället säger de att de älskar sina jobb, för hade de inte BEHÖVT se "ålen" från japan tex. hade de aldrig kommit på tanken att göra det, och nu menar de att det är den bästa film de någonsin sett.
Så, utifrån mina erfarenheter grundade jag alltså ett argument. Det hade du (och ni andra har förstås fortfarande) chansen att bemöta. Istället valde du ett korthuggt "blä"-inlägg, som jag har ganska svårt att spinna vidare på.
För jag gillar inte inlägg av den här typen. Vad du egentligen säger här Åke, är kort och gott "gå och lägg dig. Så länge du skriver inlägg som hävdar något vi inte håller med om, så behöver vi inte diskutera med dig, utan kan bara avfärda dig som en idiot, och så är det med det."
Jag VILL inte tro att det är så du ställer dig till diskuterande (eftersom jag finner ett enormt nöje i att läsa dina lustiga inlägg, klickar alltid på dem så fort jag ser dem), så jag tänker fortsätta leva i tron om att det återigen rör sig om ett missförstånd, och att du bara är lite för trött för att debattera på riktigt den här gången. Det är ju ändå fredagskväll. Jag är själv lite trött, faktiskt. Japp, så tänker jag tolka ditt inlägg. Well, allting glömt och förlåtet då. Hoppas på fler riktiga inlägg när du vilat upp dig.
/Rising