Inlägg 4 av 10
En ny dag gryr!
Mukwa said:
Så, vi har två variabler som vi kan och bör få ut på ett eller annat sätt: roll och åsikt. Av de här känns roll minst farlig. Purgatorisk ordningsföljd? Kaosoutning? Vi kommer inte få ut all info genom drev, den saken är klar.
Mmmkay. Mukwa slänger fram att vi har två variablar:
Roll och
Åsikt. Av dessa är Roll det som är mest sejf att outa.
Jag tolkar min roll som att det finns Åsikt och Förmåga att outa om det skulle behövas. Att outa Roll: Alltså-->TOMTENISSE känns ju som det kvittar.
Finns det andra roller än Tomtenisse? Ingen aning. Om det finns det varför skall det då outas och varför skulle det vara sejf eller MINST farligt. Det är väl snarare tvärt om? Är jag en leprechaun (vilket jag IRL är) så vore det väl dumt att outa det i och med att det är en special roll utöver Vimes regelverk.
Vimes said:
Det är INTE tillåtet att citera vad som står efter "Åsikt om arbetsplatsen:" eller efter "Förmåga:"
Exempelroll said:
Vimes said:
Nissarna vinner när de röstat ut alla Infiltratörer.
Nissarna! Aha, inte läge att outa leprechaun eftersom det är en specialroll. Inte läge att outa grinchen heller för då lär man ju nackas.
Det kan ju finnas Nissor om vi skall ta in Brynte snack här men att outa Nissa betyder ju inget annat än att vi har ännu en variabel att fnula över. Nissorna kanske är ulvar, powerroller, vanilla eller whatävvers och hade min roll pekat mot att det fanns Nissor med i liret så skulle jag fortfarande tolka Mukwas rollsnack som jag gjort så här långt.
Jag har snas men jag är inte villig att bjuda bort den till tomtefar. Sånt smör och sug får nån annan tomte hålla på med.
--><--
Mina misstankar mot Mukwa kvarstår eftersom jag är av den åsikten att snacket om rolloutning är ulvigt, men nog om detta för ett tag. Nu vill jag lyfta sånt jag tycker Mukwa är bra på.
Mukwa said:
Summa summarum så tycker jag att Basse räknar dåligt och griper efter halmstrån där det har uppstått buzz.
Tycker det här känns intressant. Basse kokar alltså spik på en gryta och misstänker Mukwa för räkneri och plastiga inlägg samtidigt som han räknar fel själv och bjuckar på luft. Det tåls ju att väga i skålen mot slutet av R1 och i början av R2 då vi har lite mer att gå på.
Hastfer said:
Hastfer vill att Mukwa outar åsikt-->Hastfer köper att Mukwa är tomtenisse-->Hastfer vill inte att Mukwa outar åsikt-->Hastfer tycker K.K borde läsa Mukwa som grön i och med att K.K bör ha samma rollpm som Hastfer (och Mukwa då får jag ju anta)-->Hastfer tycker Mukwa känns grönare.
Jag skall alltså köpa att Mukwa är mer grön nu när han har gått ut med att han är Tomtenisse och det påhejad av Hastfer som i sitt första inlägg skriver så här: "Mitt rollpm har inte gett mig några ideer om hur vi ska jaga fram ulvarna så jag väntar in övrigas tankar."
Mitt rollpm säger mig att Mukwas snack om att det är sejf att outa Roller är ulvigt. Det borde Hastfer också tycka kan man ju tänka sig eftersom han köper fullt ut att Mukwa är grön hest så snart han pluppar fram att han är en tomtenisse lixom. Vad är det i Mukwas inlägg som gör honom grönare än tidigare? Att han kan tänka sig att outa lite åsikter eller att han är tomtenisse, eller vad?
Brynolf said:
Ok, vi släpper Mukwa. KK är en god kandidat att pressa lite. Jag tycker du ska berätta vad du tycker om det här bygget!
Varför släpper vi Mukwa?
Jag tycker bygget ser bra ut. Vi har troligen 2 ulvar och sen en massa nissar som vill hjälpa tomtefar att få ihop alla julklappar. Finns det nissor, alver, älvor, alf, lepricååner eller annat så tror jag ju att ulvarna tjänar mer på att vi outar det. Det kan finnas olika förmågor i drift men dom lär vi ju också spara på så det givna vi skall snacka om och outa är ju våra åsikter om arbetsplatsen.
Utifrån min roll så gör jag ett antagande att andra nissar kanske kan gröna mig tack vare min inställning till kollegor och arbetsplats. Jag kan gröna andra nissar om vi börjar snacka om sånt vi gillar/ogillar på arbetsplatsen, eller i hur vår relation till tomtefar är, eller hur mycket någon gillar prinskorv.
Hur vi går tillväga?
Enligt Mukwa får vi ha fel två gånger. Alltså, vi får hänga två bybor.
!Paxen
Arvidos MC
Basenanji
Brynolf
Hastfer
KK
Mukwa
Trasapa
xyas
Grejen med det är ju att det kommer att nackas bybor också om det är så att ulvarna nattmördar vilket ger oss färre antal spelare att fela på och hänga fel spelare. Vi är 9
och har våra åsikter någon betydelse kan det hjälpa oss att gröna/röda någon spelare. Det är läge att gå ut rätt hårt med det för att bygga upp en bas av gröna spelare. Jag kan ju bara utgå från min egen roll och jag vet ju att jag är grön så jag kommer spela utifrån den rollen och försöka hjälpa byn till seger genom att försöka gröna andra spelare och på så vis få ner antalet misstänkta så snabbt som möjligt.
Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?
Att vi får ha fel två gånger är inget vi skall bry oss om tycker jag. Vi (eller jag i alla fall) har ingen aning om det är 1-2-3 eller ingen ulv med i spel. Så det vi får jobba med är Åsikter och sedan se vad som händer i R2.