Nekromanti [Promotion] Nor Bannog - en medeltidig blogg

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
På bloggen Nor Bannog är det medeltidsgrejs som gäller. Den är i första hand tillägnad rollspelet Saga och dess värld Arcaria, men om du gillar ”riddartid” finns det nog nånting där för dig.

I dagens inlägg tipsade jag om lite läsning rörande att medeltidsmänniskan visst drack vatten, och att kvinnor styrt och ställt mycket mer under historien än vad skolböckerna antyder.



 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Om någon undrar vad det är jag och Hans mumlar om här ovan så är det alltså så att jag samlat en del av texterna från Nor Bannog på papper i A5-häften. Inför GothCon ifjol så gjorde jag Nor Bannog I och II, nu är Nor Bannog III och IV på gång.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Måns;n11197 said:
Coolt! Kan man köpa de här om man inte är på GothCon?
Absolut! Antar att jag kan ta intresseanmälningar från och med nu, men det blir nån slags GothCon-release, så de som ska skickas åker iväg efter påsk. Priset kommer nog ligga kvar på en tjuga styck plus porto.

PM eller mail (andbohSNABELAgmail.com) är bäst, så jag slipper rota efter sånt här i tråden.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Jag testar det här med framtiden och har ordnat så att det postas en länk automagiskt på Nor Bannogs facebooksida när jag skrivit ett nytt inlägg. Om nån tycker det är smidigare än RSS eller trilla in här ibland så kan man klicka Gilla.

Testkaninen var dagens inlägg som svamlar om att slå och tolka tärningsslag på ett sätt som ligger mellan självklart och chansartat.
Hans E Magnusson said:
Det är ju skitsmart, önskar att alla andra som har bloggar gör likadant. Chrull jag ser på dig!!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746


Så här såg det ut med Nor Bannog I-IV uppdukade på GothCon. Supermysigt tycker jag, men hjälp mig gärna bli av med dem så jag måste hitta på nåt nytt till nästa år.

Info om häftena finns på beställningssidan!
 

Attachments

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Idag tipsar jag om en lätt tilllgänglig och lättillgänglig dokumentärserie som finns på YouTube, och delar med mig av några spontana reaktioner på första avsnittet: Tudor Monastery Farm
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Forumit Terje drabbades av inspiration och skrev ihop några tabeller för att rulla fram sedelärande fabler! Men var på er vakt, de kanske inte alla är vad de ser ut att vara …
 
Top