[Polytopia] 1v1-cup

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Grupp A
Omgång 1:
  • Vimes vs @Xyas - Vimes väljer först (typ av karta) och är ansvarig för att bjuda in
  • @guldfink vs @Leon - Guldfink väljer först (typ av karta) och är ansvarig för att bjuda in
Screenshot_20210513-142709_88708a2e9ee9a130ba8635c64e246b06.jpg

D.v.s. Vimes till vinnarmatchen i grupp A, och xyas till förlorarmatchen.
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
@Tant Ragnar gör småsmulor av mig! *fnys*

(och då hjälper det knappast att jag lägger krokben för mig själv genom att "parkera" en häst i den stad där jag tänkte tillverka en klubbagubbe....)

Aaaargh.....
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Förresten, eftersom det går rätt fort att spela såna härna matcher, varför inte köra seriespel med 1v1-matcher?

Typ att alla får möta alla två gånger?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Grupp B
Omgång 1:
  • @Martin3 vs @Hellzon - Martin3 väljer först (typ av karta) och är ansvarig för att bjuda in
@Martin3 ska väl grinda fram vinst också, men jag är utslagen. Jag försökte techa gruvor och svärd, han techade skogshuggning och katapulter, och sten slår sax.

Grattis Martin3 !

Screenshot_20210513-170539_Polytopia.jpg

Alltså går Martin3 till grupp B:s vinnarmatch och jag till förlorarmatchen.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,066
Vilken oerhört uppslukande pina 1 vs 1 är! Det känns väldigt jämnt mellan mig och @Leon men jag har ingen aning! Han kanske bara leker med mig eller är lika nervig som jag.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Martin3 ska väl grinda fram vinst också, men jag är utslagen. Jag försökte techa gruvor och svärd, han techade skogshuggning och katapulter, och sten slår sax.

Grattis Martin3 !

View attachment 6278

Alltså går Martin3 till grupp B:s vinnarmatch och jag till förlorarmatchen.
tack! Jag är väldigt glad att du inte hann få fram svärdsgubbar, jag la alla ägg i korgen och hoppades på katapulterna och det gick.
Störande att jag inte kan ladda upp bilder från telefonen. Klagar på bildstorleken. Har en iphone SE, brukar få skicka samma vild från datorn sen. Är det något som går att åtgärda?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,453
Et tu, fink! Väl spelat och välförtjänt (och fullständig) vinst!

Polytopia_2021-05-13-22-10-44.jpg

EDIT: Det var nog bland det brutalaste jag sett, när din riddare tog ut hela mitt katapultbatteri...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Då ska vi se... Grupp A, omgång 2:

Vinnarmatchen: @guldfink vs @Vimes - Guldfink väljer karttyp, Vimes väljer stam. Vinnaren går vidare till semifinalen. Förloraren går vidare till omgång 3 av gruppspelet.

Förlorarmatchen: @Xyas vs @Leon - Xyas väljer karttyp, Leon väljer stam. Vinnaren går vidare till omgång 3 av gruppspelet. Förloraren är utslagen utslagen ur cupen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Jag ligger långt efter @Tant Ragnar men håller mig i ett halmstrå. Kan man få kasta in handduken? Känns noobigt att tonårstrotsa fyra turns till bara-för-att. Eller tycker du att det känns mesigt?

EDIT: Tants dödstrupper är alltså inte lediga röda dagar som någon kanske trodde! Grattis Tant! 🙂🙌💪
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Jag höll på att sätta torsdagskaffet i vrångstrupen då @Basenanji på drag ett började mucka med min huvudstad. Men det hela anlöpte till min fördel i slutändan. Tack för god match @Basenanji !

Screenshot_20210513-230255.jpg
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,066
Et tu, fink! Väl spelat och välförtjänt (och fullständig) vinst!

View attachment 6279

EDIT: Det var nog bland det brutalaste jag sett, när din riddare tog ut hela mitt katapultbatteri...
Ja, det var kraftfullt. Riddare är hemska när de kommer på det sättet. Jag har hittills mest upplevt det från den drabbade sidan och du fick lida av min undertryckta vrede. Nu är det dags att förlora mot @Vimes !
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,066
Då ska vi se... Grupp A, omgång 2:

Vinnarmatchen: @guldfink vs @Vimes - Guldfink väljer karttyp, Vimes väljer stam. Vinnaren går vidare till semifinalen. Förloraren går vidare till omgång 3 av gruppspelet.

Förlorarmatchen: @Xyas vs @Leon - Xyas väljer karttyp, Leon väljer stam. Vinnaren går vidare till omgång 3 av gruppspelet. Förloraren är utslagen utslagen ur cupen.
Drylands!
 
Top