Nekromanti Pickmans model, fast hårt alltså....

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ur led är tiden !

Vad som hände med smaken vet jag inte. Men tydligen så finns det de som vill testa gränserna å det jävligaste !! Visst, det var skurkarna som brukar göra sånt. Men tydligen finns det sådana som vill testa gränserna i den riktiga världen åxå. Det kan verka makabert, det kan jag hålla med om.
Håller med dig om att rollspel är en MYCKET bra ventil att få ut sina drömamr.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sjuk sida !! (NT)

...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ur led är tiden !

njaa, tycker nog att det är lika sjukt faktsitk !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ur led är tiden !

Håler med dig ! Det är tragiskt åxå !


[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ur led är tiden !

<I>Skulptera i kött från människor var dock något som skurkar pysslade med, bara för att dom var onda.</I>

(-:  Bara för att förstöra stämningen lite så kan nämnas att jag såg ett reportage på TV (EuroNews' kulturmagasin, om jag minns rätt) om den där utställningen för en tid sen, där det också påpekades att de utställda liken alla kommer från folk som har gett sina medgivanden att bli använda på det viset efter sin död; när utställningen är över ska kropparna kremeras. Så förmodligen var de lika udda mänskor som konstnären...

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ur led är tiden !

"Så förmodligen var de lika udda mänskor som konstnären..."

...och så är vi tillbaka vid Pickman's model, där man ju kan säga samma sak... fast "mänskor" kanske är lite tveksamt i sammanhanget ;-).

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Hehe... [lite OT]

Inte undra på att böcker som "De bortglömdas armé" skrivs. /images/icons/laugh.gif

Nej, allvarligt talat. Det är som det alltid är; de jävla konstnärerna vill bara ha uppmärksamhet. Ni minns väl Ecce Homo?

Har jag inte skrivit nog med inlägg för att bli Webchef snart? - Axel
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ur led är tiden !

Tiden är verkligen ur led! Ja se dagens ungdom! På vår tid kände vi verkligen till Lovecrafts mer berömda noveller (halkar med rulatorn).
;-P

Nightowl, gammal gubbstrutt

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ur led är tiden !

<I>På vår tid kände vi verkligen till Lovecrafts mer berömda noveller (halkar med rulatorn).</I>

Och på <I>min</I> tid läste man dem som serier i skräcktidningarna. (-:
I alla fall Pickman's Model; såg den första gången som en biserie i 'Varulven'. Saken på fotot hade inga större likheter med en ghoul, however.

--
Åke
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Hehe... [lagom mycket OT]

Jag håller med dig. Konstnärer vill bara ha uppmärksamhet och jag kan förstå att man får det om man gör "konst" av männsko delar. Men vad jag ine förstår är varför Ecco Homo fick så mycket uppmärksamhet. Jag borde ha blivit upprörd över bilderna efter som jag är kristen enligt en del, men vadå det var bara snygga bilder.

P.S Jag vet inte men jag tror inte att dom går på antalet inlägg för att bli Webchef.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Ur led är tiden !

Ja hujedamig... och hörni gubbar, den därna Girov har inte läst en enda Lovecraft-novell!! Var ska de bli av den ungdomen egentligen? *skakar på huvudet*

(Sen är han ju lika gammal som jag, men det är irrevelant :)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: och så här frisk är jag:

öh.. jag skulle då inte kalla det här för att bara ta nått och ställa ut det..

kolla på filmen så ser du att det är en hel del arbete bakom..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Mycket sjukt

Ni har många åsikter, men ingen av er lyckades svara på frågan...

Har jag inte skrivit nog med inlägg för att bli Webchef snart? - Axel
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jaha...

Var det bara det?

Jag antog att det var någon slags existensiell teori eller liknande. Som kaos-teorin, eller något...

Har jag inte skrivit nog med inlägg för att bli Webchef snart? - Axel
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Jaha...

Eftersom mitt inlägg sade:
"På vår tid kände vi verkligen till Lovecrafts mer berömda noveller (halkar med rulatorn)."
...trodde jag det var uppenbart att det var en berättelse vi talade om, och när Åke började prata om gamla skräckserier ("vi läste dem" - syftar helt klart på objektet för frågan) borde det väl bekräftats. Fast Internet är lätt att missförstå.

Och det låter jävligt bra när jag tänker på det - "Pickman's Model", i stil med "Planck's konstant" eller "Parkinsons Lag" - ;-)

Frågan är bara vad det betecknar, nu. Själv föreslår jag tesen "Verkligheten överträffar dikten" eftersom det var vad själva tråden handlade om, och eftersom själva poängen med Lovecrafts historia var att skräck-konstnären Pickman är så skicklig helt enkelt därför att han är en realist som arbetar efter levande modell - det han målar är sant, inte resultatet av en makaber fantasi.

Nightowl, anser att Elder Girov (finns det en _yngre_ Girov) nu skapat ett nytt begrepp. ("Se på fan. De _fanns_ verklighen satanistninjas!" "Precis - Pickman's Model, du vet...")

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Oj

Va underbart härligt sjukt, alltså. Det var ju nästan mysigt ju. Men det är ju bara vad jag tycker då...



Ximnipot - nu med 300% extra CoC-tillbehör
 
Top