Mina tankar så här långt:
1. Pusslet med soldater och härolder är för mastigt att knäcka för mig. Jag flyttar min soldat till 15 i enlighet med våra planer. Häroldens förflyttning verkar hoppplöst svår att förutse. Är det knasigt att låta den dtå kvar i startarret?
2. Jag är ANTAGONIST. Så, nu är det sagt och min förmåga innebär att den deltagare vars soldat går in i samma arrondissement som min härold minskar din rang-poäng.
2b. Jag outar för att byn nog vinner mer på att känna till det här då tidigt som möjligt än att jag gömmer infon från ulvarna. Kanske betyder det här att ulvarna vill nattmörda mig så inget stör deras rang, mrn det är en risk jag är redo att ta.
2c. Därför hoppas jag att byn undersöker vilka som snackat om rang och vilka som inte gjort det. Ulvarna är nog förtegna om den detaljen.
3. Jag är just nu mest misstänkssm mot
@Hägerstrand och
@Sömniga Isaac. Det bygger jag mest på att det vore orimligt med fyra bybor så nära kardinalgardet, någon/några måste vara ulvar. Men inte bara!
Tänk så här:
a) i den inre ringen har vi fyra deltagare:
@StradhLestat
@Sidd
@Hägerstrand
@Big Mama
Det ter sig för mig möjligt att åtminstone en av dessa är ulv. Jag tycker att Stradh visat på kvicka och rimliga frågor och uppvisar sådan oro en bybo känner. Jag gillar hur påkopplad Big mama är och har svårt stt se hur hon som ulv skulle vågat sig på ett sånt spel. Didd är lutig, men nog bybo. Kvar återstår Hägerstrand som påpassligt haft annat för sig än viktigt varulvsspel.
Ok så en ulv där!
Två ulvar i den inre ringen känns too much. I den yttre tycker jag de flesta gnabbas bra med oliks grad av rimlighet i sina argument.
Men ser ni hur smygulvigt
@Sömniga Isaac beter sig? Verkligen smygigt. Nästan en ninjaulv!
Men Basse ser nog så…
…varulv no. 2 är
@Sömniga Isaac
(Anthrox är svår som blandar mellan super-skarpa iakttagelser med ”Hey, kul spel! Hur funkar det här?” Vimes kör så det glö’r med huvudstupa analyser och annat icke-ulvigt, Brynolf är bara vettig på det stora hela tycker jag).