Varulv Paris part trois - Le Runda 1

Rundan slutar kl 19. Vi behöver bestämma vilken move-plan vi ska följa (jag röstar såklart för 2, även om det nog inte spelar så stor roll egentligen. Det viktiga är att det inte är nån förvirring kring vilken vi ska köra på.

Och vi behöver även dreva lite, även om vi inte har så mkt att gå på. Släng lite röster omkring er, gott folk, så får vi se vad som fastnar.

Vad tycker du om detta?

Är det alltså förslaget nedan? Jag tycker det ser solitt ut.

Så rätta mig om jag har fel, men förslaget som just nu ligger på bordet är följande:
Soldatförflyttningar:
@Anthrox - lila - 8
@Brynolf - orange - 20
@Hägerstrand - gul - 11
@Sömniga Isaac - röd - 13
@Vimes - blå - 18
@StradhLestat - grå - 4
@Basenanji - ljusblå - 15
@Sidd - rosa - 6
@Big Mama - grön - 10

Häroldförflyttningar:
Alla flyttar sin härold var som, för att gömma powerrollerna.

Ha koll på reglerna nån gång Hägern!

Det är bara nördar som har koll på reglerna. Jävla teachers pet.

Rundan slutar kl 19. Vi behöver bestämma vilken move-plan vi ska följa (jag röstar såklart för 2, även om det nog inte spelar så stor roll egentligen. Det viktiga är att det inte är nån förvirring kring vilken vi ska köra på.

Och vi behöver även dreva lite, även om vi inte har så mkt att gå på. Släng lite röster omkring er, gott folk, så får vi se vad som fastnar.
Jag har skickat in att jag flyttar till 8 (och det gället väl oavsett förflyttningsval va?), och bryr mig nog inte så mycket över hur ni andra gör så länge det finns en konsensus. Så om det hjälper byns beslutsförmåga säger även jag alternativ 2.

Röst: @Big Mama
Har inte riktigt något tydligt alternativ, så lägger rösten på en som haft åtminstone lite tveksamheter för sig. Kommer troligtvis ändra mig senare, när jag fattat att det är byboigt att göra misstag i R1.

1. Vi vet inte hur många ulvar vi har att göra med. Med tanke på spelarantalet verkar 2 rimligt, men 3 är väl tänkbart också. (Jag lutar mot 2 ulvar eftersom förmågorna är nerfade av brädspelet)
Jag tänker också 2 ulvar eftersom SL ville ha 8 spelare vilket då borde vara minimigränsen för att ha ett ulvlag (och 8 spelare/tre ulvar är crazy), och att en extra spelare inte ger en extra ulv.

Men förmögenerfen kan vara balanserad av förmågebonanza.

Ett litet problem...

De enda rutor som inte Kardinalsgardet kan nå är 13 och 20. OM det skulle krävas att K står i samma ruta som mordoffrets S, så betyder det att jag och Isac inte kan mördas ikväll. Om vi nu kör på den föreslagna förflyttningsplanen. Det gör att spelet inte blir maximalt VJVS.

Om vi inte gillar den tanken, bör alla röra sig i mot mitten istället. Alltså såhär:

@Anthrox - lila -> 8
@Brynolf - orange -> 10
@Hägerstrand - gul -> 4
@Sömniga Isaac - röd -> 11
@Vimes - blå -> 18
@StradhLestat - grå -> 6
@Basenanji - ljusblå -> 15
@Sidd - rosa -> 1
@Big Mama - grön -> 3

Premissen att mord kräver S och K i samma ruta vet vi förstås inte om den stämmer, men lika bra att täcka för den möjligheten, om ingen kommer på någon direkt nackdel med denna förflyttning jmfrt m den förra.
Dems The post

Mina tankar så här långt:

1. Pusslet med soldater och härolder är för mastigt att knäcka för mig. Jag flyttar min soldat till 15 i enlighet med våra planer. Häroldens förflyttning verkar hoppplöst svår att förutse. Är det knasigt att låta den dtå kvar i startarret?

2. Jag är ANTAGONIST. Så, nu är det sagt och min förmåga innebär att den deltagare vars soldat går in i samma arrondissement som min härold minskar din rang-poäng.

2b. Jag outar för att byn nog vinner mer på att känna till det här då tidigt som möjligt än att jag gömmer infon från ulvarna. Kanske betyder det här att ulvarna vill nattmörda mig så inget stör deras rang, mrn det är en risk jag är redo att ta.

2c. Därför hoppas jag att byn undersöker vilka som snackat om rang och vilka som inte gjort det. Ulvarna är nog förtegna om den detaljen.

3. Jag är just nu mest misstänkssm mot @Hägerstrand och @Sömniga Isaac. Det bygger jag mest på att det vore orimligt med fyra bybor så nära kardinalgardet, någon/några måste vara ulvar. Men inte bara!

Tänk så här:

a) i den inre ringen har vi fyra deltagare:
@StradhLestat
@Sidd
@Hägerstrand
@Big Mama

Det ter sig för mig möjligt att åtminstone en av dessa är ulv. Jag tycker att Stradh visat på kvicka och rimliga frågor och uppvisar sådan oro en bybo känner. Jag gillar hur påkopplad Big mama är och har svårt stt se hur hon som ulv skulle vågat sig på ett sånt spel. Didd är lutig, men nog bybo. Kvar återstår Hägerstrand som påpassligt haft annat för sig än viktigt varulvsspel.

Ok så en ulv där! ✅

Två ulvar i den inre ringen känns too much. I den yttre tycker jag de flesta gnabbas bra med oliks grad av rimlighet i sina argument.

Men ser ni hur smygulvigt @Sömniga Isaac beter sig? Verkligen smygigt. Nästan en ninjaulv!

Men Basse ser nog så…

…varulv no. 2 är @Sömniga Isaac ✅

(Anthrox är svår som blandar mellan super-skarpa iakttagelser med ”Hey, kul spel! Hur funkar det här?” Vimes kör så det glö’r med huvudstupa analyser och annat icke-ulvigt, Brynolf är bara vettig på det stora hela tycker jag).

Det bygger jag mest på att det vore orimligt med fyra bybor så nära kardinalgardet, någon/några måste vara ulvar.
Du tänker alltså att Föfly designat kartan och satt förutbestämda ulvplatser och byboplatser bland startpositionerna? Jag hade inte gjort så om jag var SL.

Häroldens förflyttning verkar hoppplöst svår att förutse. Är det knasigt att låta den dtå kvar i startarret?
Njae inte knasigt. Nu när vi vet att du är antagonist så är det ändå ingen som tror att du är ute och väktar eller siar. Och jag vene riktigt vad för nytta din förmåga ska göra i dagsläget.

2. Jag är ANTAGONIST. Så, nu är det sagt och min förmåga innebär att den deltagare vars soldat går in i samma arrondissement som min härold minskar din rang-poäng.
Hm, ok. Oklart vad för nytta vi har av den förmågan men ok. Kanske är bra längre fram, men känns mer anvöndbar för ulvar. Jag tror inte vi ska outa såna här småförmågor för tidigt, så vi inte gör det lättare för ulvarna att hitta de riktiga powerrollerna.

det vore orimligt med fyra bybor så nära kardinalgardet, någon/några måste vara ulvar. Men inte bara!
Svårt att veta hur Flöx gjort. Kanske helt random. Och som sagt, K-analjerna kan nå nästan hela brädet ändå, så inte så noga var folk börjar tror jag. Men visst, jag fattar hur du tänker.

Jag vet att @Hägerstrand hade jättemycket att göra idag, men min röst år ligga kvar tillsvidare. Hägern, är det rimligt att utgå från att de fyra spelarna som är placerade mest centralt alla är bybor?

Med risk för lite pajkastning eftersom jag är part i målet: om man använder sin röst för att försöka pressa andra spelare att prestera bättre blir det inte verksamt när man vet att de inte ens ser rösterna.

Sluta posera!
Röst: @Basenanji

Jag är ANTAGONIST. Så, nu är det sagt och min förmåga innebär att den deltagare vars soldat går in i samma arrondissement som min härold minskar din rang-poäng.
Haha, jävla fuckup jag är. Jag började med att läsa delen där mitt namn var taggat och missade att du hade outat. Då ska jag inte rösta på dig nu i alla fall.

Röst: @Feuflux

Back