Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 4

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,442
@RasmusL , vad tror du om Andersson? Jag tycker jag har en ganska bra grej på honom, men Waterhouse tyckte det var bättre att döda Fjodor för att han tog lite längre tid oå sig i trådarna.
Det är en riktigt bra grej, jag var så inne på mitt Impetigo-resonemang då, samt att jag tyckte spelet var så annorlunda att det inte riktigt gick att hitta ulvar på normalt sätt. Men när jag läser det igen är det ett starkt case, till skillnad från Basses spaning som jag inte förstår alls. Du måste tjata mer Vimes, mitt korttidsminne är Skroderider-dåligt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,442
Grön-Rasmus är förstås inpetad i spel för att vi just nu har 3 ulvar och 2 bybor.

Ja, ulvarna är alltså Andersson, Sidd och Waterhouse.
Menar du att SL stoppat in honom för att det annars skulle vara för obalanserat när två bybor och en ulv röstats ut? Det är ju väldigt aktivistiskt av SL, kanske iofs tematiskt med ett produktionsbolag som vill skapa bra content. Men då menar du att Rasmus ljuger om slantsinglingen?

Tycker det är tramsresonemang, det finns som jag ser det två intressanta grejer med Rasmus återkomst:
1. Är vi säkra på att han fortfarande är grön? När han skrev slantsingling trodde jag först det var hans roll det singlades om, men var tydligen mellan honom och Impe.
2. Det finns en grupp för spelare som åkt ut och har chans att komma tillbaka. Jag tror den gruppen är viktig och kommer ha inflytande på vilka två som står i finalen.

Jag förstår att du ser mig, Andersson och Sidd som en möjlig ulvliga, har ingen riktig möjlighet att försvara mig när Sidd hoardar siandet. Andersson har inte sagt något mer än sin hemlighet i chatten och kommer nog åka denna runda, Basse och Rasmus är väl de objektivt grönaste spelarna just nu. Så sålänge de två inte ställer sig bakom samma spelare så torde han bli hemskickad.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Godmorgon alla kära vänner.

Innan parseremonin Siade jag min lilla Vattenmus💙 såklart.
Det var den spelare jag hade kommit närmast och jag ville vara säker på om denne var grön eller hade lurat upp mig på TV-läktaren.

Waterhouse är grön, snäll, min käraste elskling.
Varför väntade jag med att outa det då?
Jo för att jag ville se era reaktioner på osäkerheten och se hur era olika ställningstagande skulle bli.

Jag litar på allt denne skrivit.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Vidare så kan jag Sia en spelare till och jag har mitt val klart.
Kommer ge er chansen att komma med förslag och återkoppling nu innan jag gör går till verket.

Vem tycker du jag ska sia?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,442
Vidare så kan jag Sia en spelare till och jag har mitt val klart.
Kommer ge er chansen att komma med förslag och återkoppling nu innan jag gör går till verket.

Vem tycker du jag ska sia?
Kul att du siade mig! Tyvärr tror jag inte detta kommer få Basse och Vimes övertygade om att jag är grön, de verkar säkra på att vi båda är röda.

Du har redan bestämt dig om vem du ska syna men vill ändå ha vår input? Lockande erbjudande! Jag nappar och föreslår Vimes
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Kul att du siade mig! Tyvärr tror jag inte detta kommer få Basse och Vimes övertygade om att jag är grön, de verkar säkra på att vi båda är röda.

Du har redan bestämt dig om vem du ska syna men vill ändå ha vår input? Lockande erbjudande! Jag nappar och föreslår Vimes
Inget bestämt och bra med diskussion.

Jag har förstås väntat in hur kvällen urartat sig och tex hur frågesporten blev med vilka som sitter å står påverkar ju vilka som riskerar att åka ut.
Vimes var den jag nu hade i tankarna då jag får intrycket att han verkar försöka ligga lågt här å nu.
Du Vattenmusen💚 visste jag var grön från igår em och var på och frågade.
Basse har betett sig lika som du, intresserad och påkopplad, dock tar han ställning mot mig och dig - men det är faktiskt till hans fördel just i detta läge tycker jag.
andersson fortsätter sitt anonyma race vilket mycket väl kan vara en ulv. Dock fattar jag inte alls Vimes bait-anklagelser-historien. Jag ser inget ulvigt där mer än att Vimes anklagar överdrivet och att Andersson inte försvarar sig särkilt starkt.
Rasmus antar jag fortfarande är grön (annars så har SL jävlats med oss ordentligt) men jag vill gärna ha mer info om tex slantsinglingen?

Så det verkar hittills vara en vettig strategi att inte hasta för hårt.
Lurigt det här med att inte ge ut ifo också.
Ofta är det bra att ge byn siande direkt (å framförallt inte dra på sig irritation) men jag tyckte mig denna gång se att jag inte vill ge ulvlaget nåt i onödan.

Mer kärlek från fler👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Andersson är väl det självklara valet här? Eller Rasmus?

Sedan är det ju öppet mål för att fortsätta jaga er, men jag är också nyfiken på om vi borde revidera fyrulvsteorin. Kan det vara Impetigo och Andersson som är våra två ulvar?

Andersson, @Sidd, sia honom!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Sedan komemr jag ha en hektisk dag idag, undervisning 9-16. Därefter lär jag vara ganska slut och ser fram emto att blanda en Vesper ikväll @BiobunkerVII . Efter den lär jag ligga utslagen i soffan och mest nicka åt min frus kommentarer samtidigt som jag inte förstår handlingen i nån deckare.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
@RasmusL Att det finns en hemlig grupp för utröstade är minst sagt spännande info att få ta del av. Kan du berätta lite om vad som sades där och om SL gav någon info om hur den påverkar mekaniken?
Japp! Kommer en genomgång av det som också visar på hur formbara reglerna är när jag fått iväg min sammanställnig av tidigare rundor!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Min genomläsning:



R1:

Är i princip bara fluff-förvirring. Det märks att upplägget är nytt och att ingen riktigt vet vad de håller på med. Det anda lite matnyttiga är väl att Vimes väljer att sparka mig i parceremonin. Förståeligt dock med tanke på min bristande aktivitet.



R2:

Impetigo ger en grön-röd-lista:



Impetigo said:
Grönast till rödast:

Basse


Sidd
Andersson
Waterhouse

Vimes
Fjodor
…men:

Alltså hur ska man hitta ulvar här? Finns absolut INGET att gå på.



1. Ulvarna har ingen extra info




2. Ulvarna har samma mål som vi kärlekskranka, att stå bredvid en grön spelare på slutet.







Det enda vi har är siandet, som @Impetigo fick första rundan och siade Basse som grön. Ok, kan stämma, men Impetigo kan lika gärna vara en ulv.



Nu verkar han extremt sugen på att ursäkta sig för att försöka vinna siandet igen. Ska vi få någon form av bekräftelse på siandet borde någon annan vinna det och sia Impetigo (precis som min gulliplutt-älskling Sidd 🥰 påpekade i första rundan). Detta ständiga tjat om att han minsann borde få vinna siandet igen tycker jag känns rödande.







Ett sätt att slippa problemet är om vi nackar Impetigo direkt. Om vi båda står upp kan jag ställa mig bakom samma person som han, så får vi se om han är en snel hest (och basse är då grön) eller en girig ulv (och hans siande kan ignoreras).


HUR vet du det? Det framgår inte att de INTE har extra info i starten?



Det här är också lite anmärkningsvärt:



Såhär: i PM baitar jag Andersson med följande:

"Så, hur löser vi det här? Jag fick en vibb i förra rundan att du är en skön kulkastare - har jag rätt?"

Detta sker 9:36.

Hade Andersson varit bybo hade han antingen:
1. försökt få mig att säga mer och avslöja mig som ulv, eller
2. outat mig här i tråden

Han har inte svarat mig i PM och det enda inlägget i tråden (skrivet långt efter ovanstående PM) nämner inget om detta.

Jag tror på villrådig varulv som är rädd att göra bort sig i PM, men också rädd att avslöja en potentiell varulvs-kollega i tråden.

(Just det: trots detta är Andy My Pandy den hetaste killen i huset, förstås)
LAL Vimes? Och fortsatt, var framgår det explicit att ulvarna inte har en egen chat?


För min del får vi gärna ha ut Impetigo. Dels för att bekräfta siandet och dels för att hans inlägg om spelet inte riktigt matchar hur jag upplever det.

Pandy My Andy är sötast
Dock är det här ju ett ganska direkt angrepp på en ulv, så det grönar väl tillbaka något…



…men sen det här:



Det är alldeles sant att Hotbod-Vimes skrev ett meddelande med ett sådant innehåll i morse. Antingen är det ett bait eller så är min lilla sockertopp så förblindad i sin kärlek till moi att han är en ulv och försäger sig.

Alla som sett filmmaterialet inifrån skrubben vet ju dock att Vimesey-gubben inte bara är en Adonis utan han har en het hjärna också. Så jag har svårt att riktigt köpa att han faktiskt är ulv. Han hade nog spelat smartare än så.
Va? Varför slätar du bara över det som ingenting? Vimes ljög ju i princip?



R3

Lite generellt så är det mycket spelmekaniksnack från Waterhouse och väldigt lite interaktion.

Vi var väl bara åtta från början och det skulle innebära att 50% skulle var ulvar. Det låter spontant väldigt mycket och jag tror inte riktigt på det.

Problemet med fyrulvsteorin är att bollarna har en egen agens och kan agera på kunskap (bl a siandet). Så dragandet av bollar blir inte slumpmässigt så balansen tippar över till ulvarnas fördel.

Men om vi antar att du har rätt så är det i min bok bara en okänd grön kvar (Rasmus var grön, Basse bör mest troligt vara grön samt mig själv). Någon av Vimes eller Waterhouse borde i så fall vara den fjärde gröningen (Vimes har visserligen outat sig själv som ulv i PM men jag kan köpa att det var ett klumpigt ulvfiske och Waterhouse kom med en teori om antalet ulvar som vore till nackdel för honom själv om han var ulv).

Ulvligan är i så fall fjodor, Sidd och någon av Vimes/Waterhouse (samt den utröstade Impetigo).
Andersson gör en listning, om Andersson är röd är det rätt rödande för Vimes/Waterhouse som kommer med lite på slutet där tycker jag i listan.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Rörande utröstade-tråden:

De som åker ur får sitta på bänken och har en chans att komma tillbaka OM och ENDAST OM alla utröstade är överens om vem som ska få komma tillbaka. Jag och Impetigo kom trots att vi är i olika lag överens om att singla slant om vem som skulle få komma tillbaka och Anthrox slumpade åt oss, ergo är jag här.

Jag fick då OCKSÅ när jag skulle återuppstå VÄLJA om jag ville vara kärlekskrank eller kulkastare. Givetvis bybo for life men det är viktigt att ha med sig om det kommer tillbaka senare, det är inte givet att de behåller sin fraktion.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
...och det där med att kunna byta sida kom helt som en överraskning för mig, antingen så har Anthrox en uppsättning dolda regler eller så improviserar TV-teamet lite här och där för att skapa en bra dokusåpa.

Det gör också att Waterhouses tvärsäkerhet på hur reglerna ligger till lite skakig. Varför är det konstigt att vara så säker? Ny spelare och precis kommit från ett spel som vi ju vann just pga Waterhouse ifrågasatte fundamentet i spelupplägget tidigare, nu är han tydligen bokstavstrogen regelläsare...
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,442
Andersson är väl det självklara valet här? Eller Rasmus?

Sedan är det ju öppet mål för att fortsätta jaga er, men jag är också nyfiken på om vi borde revidera fyrulvsteorin. Kan det vara Impetigo och Andersson som är våra två ulvar?

Andersson, @Sidd, sia honom!
Jag tycker snarare Andersson är det självklara valet att åka ut denna runda så verkar rätt dumt att kasta bort siandet på honom. Eller har du något bra skäl till att Vimes eller jag skulle slänga ut dig eller Rasmus istället?

Jag misstänker att parceremonin kommer gå till såhär:
Basse springer fram och ställer dig bakom Vimes. Rasmus ställer sig bakom mig. Andersson väljer någon men får åka hem. Både jag och Vimes har honom som rödast just nu.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Vad har du att säga om det @Waterhouse ? Hur kommer det sig att du är så säker på din sak? Svara på den och skicka med en rangordning från grön-röd för alla spelare.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Andersson är väl det självklara valet här? Eller Rasmus?

Sedan är det ju öppet mål för att fortsätta jaga er, men jag är också nyfiken på om vi borde revidera fyrulvsteorin. Kan det vara Impetigo och Andersson som är våra två ulvar?

Andersson, @Sidd, sia honom!
NI har ju fått min tillhörighet när jag åkte ut? Varför skulle jag vara en så bra kandidat? Betänk att jag inte droppat det här med möjlighet till fraktionsbyte innan Basse skrev, och det är en regelgrej som iaf i min värld är helt vilt swingy och som jag verkligen inte hade gissat fanns!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Sianden, är det fler?

R2:
Impe siade Basse grön.

R3:
Sidd siade Waterhouse som grön.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,442
...och det där med att kunna byta sida kom helt som en överraskning för mig, antingen så har Anthrox en uppsättning dolda regler eller så improviserar TV-teamet lite här och där för att skapa en bra dokusåpa.

Det gör också att Waterhouses tvärsäkerhet på hur reglerna ligger till lite skakig. Varför är det konstigt att vara så säker? Ny spelare och precis kommit från ett spel som vi ju vann just pga Waterhouse ifrågasatte fundamentet i spelupplägget tidigare, nu är han tydligen bokstavstrogen regelläsare...
Hur tusan är jag tvärsäker och på vad? Jag är rätt säker på att startinlägget SL ger inte innehåller rena lögner
Rörande utröstade-tråden:

De som åker ur får sitta på bänken och har en chans att komma tillbaka OM och ENDAST OM alla utröstade är överens om vem som ska få komma tillbaka. Jag och Impetigo kom trots att vi är i olika lag överens om att singla slant om vem som skulle få komma tillbaka och Anthrox slumpade åt oss, ergo är jag här.

Jag fick då OCKSÅ när jag skulle återuppstå VÄLJA om jag ville vara kärlekskrank eller kulkastare. Givetvis bybo for life men det är viktigt att ha med sig om det kommer tillbaka senare, det är inte givet att de behåller sin fraktion.
Detta är ju för bra för att vara sant! Mannen som nästan sabbade satanisternas vinst i förra spelet för han så gärna ville bli värvad till andra sidan valde självklart att komma tillbaka som kärlekskrank, bybo for life liksom! 😂
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Slarviga analyser av mig, lite stressad att komma ikapp :p

Jag kan stå den här rundan och ställer mig gärna i en trea med den vi tror är rödast för att få ut den.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Hur tusan är jag tvärsäker och på vad? Jag är rätt säker på att startinlägget SL ger inte innehåller rena lögner


Detta är ju för bra för att vara sant! Mannen som nästan sabbade satanisternas vinst i förra spelet för han så gärna ville bli värvad till andra sidan valde självklart att komma tillbaka som kärlekskrank, bybo for life liksom! 😂
Men du var ju inte så tvärsäker förra matchen! Var står det att de INTE har en chat?
 
Top