Nekromanti På tal om FAQ

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Eftersom man på rollspel.nu stolt gärna vill påpea fel och brister på vad alla andra gör och hänvisar till den ena eller andra sidan där folk kan syssla med vad dom vill så vill jag här med förklara att NI bör väl ta och uppdatera era FAQ!

Länkar som inte fungerar och annan smörja! Byt, Ta bort, gör om och gör bättre!

//NecTech
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
1. Du borde väl varit här såpass länge att man borde ta upp sådana saker på forum-forumet?

2. Jag håller med om att FAQ:en kan bli bättre.. Man kan faktiskt skicka in egna saker till FAQ:en.. Jag har gjort det.. Hur tror du annars favorittrådar kommit upp?

3. Det brukar vara hyfs att föreslå saker på hur man kan göra det bättre.. Det är ett tips i alla fall.. Folk tar till sig bättre konstruktiv kritik än bara nerklankande..

4. Vad gör du på DoD-forumet, förresten? Dra till Neotech-forumet och spamma där istället.. Det är du väl van vid? Följde du efter Johnny hit, eller? Jag förstår faktiskt inte hur du orkar.. Av döma av ditt foto ser du ju relativt gammal ut, så du borde väl vara såpass mogen att förstå att folk irriterar sig på ditt agerande? Föreslå istället för att klaga och lägg ner diskussionen i tid.. Då kanske du kan få lite respekt..

Hehe... Nu gör jag det Johnny inte vill att man ska göra och rättar en person.. Gud vad jag är djävulsk.. :gremgrin:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] skrockar djävulusiskt och trycker sedan på "Fortsätt"

<FONT SIZE=1>[edit] Äh.. Såg att Nectech skulle svara på det här inlägget runt 02-tiden men struntade i det.. Där gick förhoppningen om att diskutera det innan andra lägger sig i.. Såg att personen var 28 i profilen.. Korkat av mig att inte kolla sådant tidigare..</FONT>[color:"green"]
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Tråd flyttad + svar på tal

Som Han säger så hör det hemma här och inte på DoD-forumet.

"Eftersom man på rollspel.nu stolt gärna vill påpea fel och brister på vad alla andra gör och hänvisar till den ena eller andra sidan där folk kan syssla med vad dom vill"

Javisst, vi är stolta att vi ser till så att de regler som är uppsatta efterföljs, och att vi lyckats rätt bra med det ändå. Att vi hänvisar till andra sidor där det som frågas om passar bättre är för mig självklart, men det kanske jag är ensam om?

"Länkar som inte fungerar och annan smörja! Byt, Ta bort, gör om och gör bättre!"

Det är en rätt stor site vi har, med många undersidor och avdelningar och flera tusen länkar som kan vara fel, och det skulle bli så oändligt mycket bättre om alla som hittade trasiga länkar och liknande skickade ett litet mail till red@rollspel.nu eller ett PM till någon av oss redaktörer där ni berättar var felet finns så att vi inte behöver leta rätt på det. Att säga "det finns fel" men inte berätta var, ger liksom inget.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
<blockquote><font class="small">Citat Han:</font><hr />
4. Vad gör du på DoD-forumet, förresten? Dra till Neotech-forumet och spamma där istället.. Det är du väl van vid? Följde du efter Johnny hit, eller? Jag förstår faktiskt inte hur du orkar.. Av döma av ditt foto ser du ju relativt gammal ut, så du borde väl vara såpass mogen att förstå att folk irriterar sig på ditt agerande? Föreslå istället för att klaga och lägg ner diskussionen i tid.. Då kanske du kan få lite respekt.. [/quote]

Och du har garanterat varit här tillräckligt länge för att veta att man INTE säger sånt här.

NecTec, tar du illa upp av det han skriver så svara inte här, eller bråka inte med honom. skicka ett PM till mig bara.

Han. Skäms.

chrull
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Tråd flyttad + svar på tal

Återigen... Det är inte MIN site, det är INTE min uppgift att se till att allt fungerar. Hur som helst, givetvis menar jag inte alla vanliga rollspelslänkar som ni har i erat stora länkarkiv, utan FAQ som finns till varje forum. Ta gemini exempelvis.... Inget där stämmer! [Fattar inte varför Geminiforumet fortfarande finns, det drar lika mycket folk som NeoTech är lockande att spela]....

Nu var det inte meningen att detta skulle vara något sorts personangrepp, utan lite tips och info till er. För om ni hänvisar folk till FAQ [speciellt nya medlemmar] så bör dom vara uppdaterade och fungera, eller har jag fel?

Sluta upp med att vara så jävla känsliga! Sover ni fortfarande i era mammors sängar eller??

MVH
NecTech
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Arsel...

Vissa personer verkar ha oerhört svårt att komma med någonting konkret. Istället använder sig "vissa personer" av dålig attityd och provokationer - allt för att få synas lite mer. På ett gratis forum styrt utan vinstsyfte och av frivilliga så är det väldigt fult. Kan man inte bete sig bättre kan man gott dra någon annan stans.

Du gör inga poänger, gör dig inga vänner och gör dig själv till åtlöje.

Skämmes, ta mig fan.

"Sluta upp med att vara så jävla känsliga!"

Jag, och alla andra på detta forum, är precis så jävla känsliga vi vill eller är. Lär dig något: det är inte du som sätter diskutionsnivån på detta forum, det är vi (i fallade ordning; chefredaktören, redaktionen, andra moderatorer och administratörer, forumiter och, i andra änden av skalan, du och StandAloneSteve). Anpassa dig eller försvinn.

Jag är jäkligt trött på dig, dina trådar och din attityd. Vad fan hände? För några månader sedan var du en åtminstone hyfsad skribent. Är det verkligen så spännande att provocera på ett internetforum? Tänder du på det?

"Sover ni fortfarande i era mammors sängar eller??"

Det är faktiskt mamma som sover i min säng, inte tvärt om.

Ta det här som vad en (med)forumit tycker om dig och din "stil". 28 bast? Pfff...
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Arsel...

Ditt uppförande tyder ju på någon allvarlig form av bristfälligt distanstagande till oväsentliga data!

Kan du lägga av med dom helt onödiga påhoppen tack!

MVH
NecTech
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Sluta upp båda två

Precis som det står i ämnesraden så uppmanar jag er båda två att sluta upp med detta ordbajsande av svordomar och påhopp (personliga eller ej), om ni inte kan sluta så ta det i alla fall via privata meddelanden. Att det inte står rätt i hyperlänkar och i FAQ beror till stor del på att systemet uppgraderades för inte så jättelängesedan... eller... ehm... för runt ett halvår sedan. En annan orsak är att vi i redaktionen inte har gått igenom alla FAQ-frågor riktigt ingående sedan uppgraderingen.
Precis som Yassilus skriver så skulle det vara kanon ifall ni, alltså alla användare, skickar ett e-brev till redaktionen (lämpligtvis via någon "kontakta redaktionen"-länk) där ni berättar vad problemet är och VAR problemet är.

/Seinet Wintermute - Är hungrig och grinig
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Sluta upp båda två

Ok, sorry...

Hur som helst så är det främs Gemini FAQ som är helt kaiko, precis som jag skrev ovan... Som jag tycker var konkret...

Hade!
NecTech
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Re: Tråd flyttad + svar på tal

Nej, det är klart, men om man upptäcker fel som man vill eller tycker ska bli ordnade så är det mycket lättare om man berättar var, så att de vars uppgift det är kan ordna till det.

Tack, hur som helst, för att du berättade att det är problem med Gemini-FAQen. Ska kolla upp det så snart jag kan.

Varför Geminiforumet fortfarande finns är ju för att det är det officiella forumet för spelet och att bara plocka bort det går inte (eller går och går, det är inte särskilt snyggt). Typ.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Sluta upp båda två

får jag fråga varför du då gjorde inlägget på dod-forumet?

chrull
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Sluta upp båda två

Ehhh.... Det har jag ju redan svarat på för möken!
Därför att det var en direkt uppföljning på trådan som blev låst nedan...och ja, det var kanske inte rätt plats...

MVH
NecTech
 
Top