Nekromanti OT - jag vet att tråden kommer låsas men ändå ;-)

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaha.

Snygg design iallafall.
Så du gillar vapen? Öh. Varför då?

Blir lite lessen när jag ser att du drar grupper av människor (för att använda fina ord) under en kam..
Nåja, tonen verkar ju inte helt seriös. Öh. Öh.



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Vapen [OT]

Jag vet inte, säkert av samma anledning som andra gillar tjejer, sporter och rollspel...

Naturlig dragningskraft eller nåt... /images/icons/smile.gif

Ska inte skriva mer om det här nu för då blir administratörerna arga på mig /images/icons/wink.gif.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red> | <A HREF="http://home.bip.net/ananas" target="_new">http://home.bip.net/ananas</A>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Pistoler [ot]

Din pistol var ruggigt snygg. Den påmminer lite om Nicolas Cages pistol i Face Off.

[color:red] Jag har också haft 666 inlägg!!! </font color=red>

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
"When this land is wasted, where will we go?"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Pistoler [ot]

Fast Castor Troy hade två guldpläterade Colt .45:or, ingen israelisk Desert Eagle .50AE.

,-)


-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Expert

Köp en CD-RW så får du en Nokia 8210 på köpet...

Jag sa faktiskt att de liknade Castor Troys pistoler.
Jag bockar och bugar för vapenexperten...

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
"When this land is wasted, where will we go?"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så rätt så.

Jo, jag får väll hålla med dig att det var mer än väl OT på det där inlägget.....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: ISRAELISKA???!!!

IMI gjorde DE från början. Gissningsvis är det MR som sköter/tagit över den amerikanska försäljningen.

/Jon - när katten själv får välja
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Re: ISRAELISKA!

"Det är faktiskt Magnum Research!!
MRI, inte IMI (Israel Military Industries)."


Det står Israel Militairy Industries längs pipan på vapnet.

Bela
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Hur det är och hur det inte är.

Så här är det:

"1979, Minneapolis, USA - Magnum Research Inc. was founded. The goal of this newly born company was very clear, to develop an entirely new semi auto handgun around the very popular .357 magnum revolver cartridge. Working name of the project "Magnum Eagle". "Fathers" of the gun are J. Lindig, J. Skildam and H. Z. Skildam, founders of the company, also B. White - technological details and development. Originally gun was designed for target, silhouette shooting and hunting.
First working prototype was ready by 1981, however problems with cycling/feeding made MRI to look for outsiders help. Such help was soon found - IMI(Isreaeli Military Industry). So in 1983 the first Desert Eagle was produced & sold, chambered for .357 magnum. Later the much more powerful .44 magnum DE was produced, by 1987 the .41 Mag round appeared, unfortunately this promicing round later was abandoned. In 1991 desert eagle was introduced in very mighty .50 Action Express caliber, designed by Evan Wilding, rebated case, base .44 magnum, which made very easy to interchange barrels between .44 .50 AE calibers."

Och därmed kan vi konstatera att debatten mellan de två sidorna i den här, likt många andra frågor, hade korrekta synpunkter, men missade målet. DE används f.ö. som standardvapen för den Israeliska Armén.. /images/icons/wink.gif

//MiDNiGHT.

 
Top