Nekromanti Ormgudens dal

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Nu blev jag jättesugen på att köpa den, har aldrig lirat D&D men läst tillräckligt med bloggar för att förstå att alla rollspelsgubbar/gummor som är något kommer ta en extra titt på det där ^^ är Isle of Dread föregångaren?

Edit: nej Keep on the borderlands förstås.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Fullt upp med "Ormgudens dal", en XTREME-OSG-modul. Ett experiment för att se intresset för dylika produkter (...jag tror nämligen att de där supersnygga och polerade spelprodukterna som många gör i fyrfärg leder till att det för dyrt att producera rollspel).

Det blir hexkartor, old school-typografi (Souvernir mm), enklare illustrationer och så vidare.

Med andra ord, hur bra som helst.
WICKED! :heart:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tomatalven said:
Vad står M2 för?

Edit: Är det en dvärgmagiker jag ser? Det är ju emot reglerna! :gremtongue:
Nix, ingen dvärgmagiker. Och det står för Modul 2, såklart!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tjejen som gjort bilden har även bland annat illustrerat punkomslag. Så att tänka på vinyl är helt rätt.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Ärligt talat är det mest dekalen som proklamerar hexagon-kartan i FÄRG som får det att kännas retro för mig :gremsmile: Det blir ett köp helt klart, då är det bara Advanced Expert som fattas så är min önskelista komplett för denna julen :gremsmile:
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag menar inte att låta som en besserwisser men du har en felstavning på framsidan, se nedan:

"...allt för att utforska den mystiska ormgudeNs dal"

Vore ju liksom synd om detta enormt fräsiga omslags effekt skulle spolieras av en felstavning.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
BMOC said:
Jag menar inte att låta som en besserwisser men du har en felstavning på framsidan, se nedan:

"...allt för att utforska den mystiska ormgudeNs dal"

Vore ju liksom synd om detta enormt fräsiga omslags effekt skulle spolieras av en felstavning.
Kvack! Tackar! (fast omslaget har inte korrlästs ännu, och det kan bli andra ändringar.)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Herr Arntsen said:
Ärligt talat är det mest dekalen som proklamerar hexagon-kartan i FÄRG som får det att kännas retro för mig :gremsmile: Det blir ett köp helt klart, då är det bara Advanced Expert som fattas så är min önskelista komplett för denna julen :gremsmile:
really? Mest dekalen? :gremwink:



Advanced Expert är på G, men mycket mycket mer jobb där. Räkna inte med den till jul, tyvärr.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Inte enbart den givetvis :gremsmile:

Ah, tråkigt, men den som väntar på nått gott :gremsmile: Kommer den heta advanced expert förresten? Är det inte hugget i sten har jag ett förslag, bara för att vara lite svulstigare än allt annat så:
Fantasy! Extreme OSG
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Herr Arntsen said:
Inte enbart den givetvis :gremsmile:

Ah, tråkigt, men den som väntar på nått gott :gremsmile: Kommer den heta advanced expert förresten? Är det inte hugget i sten har jag ett förslag, bara för att vara lite svulstigare än allt annat så:
Fantasy! Extreme OSG
Eller: Den late spelledarens handbok. Ev. Utan "Den late".
Fast blir det verkligen bara en SL-bok? Skulle det inte vara lite utökningar av spelar-regler också, såsom dual wielding och summonregler? Det hoppas jag iaf... i så fall skulle det väl passa med Expert. Lite som Lablords Advanced Edition Companion, en expansion på grundreglerna.
On topic: Ligger Ormhudens Dal i FD?
 
Top