Nekromanti On-line Rpg

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
(vet inte om det är fel forum, men jag kör på ändå!)

Kan ni rekommendera några bra on-line rpg´s? Då menar jag inte Camelot, Ultima osv, utan de spelen som tog över efter mud. Helt enkelt roliga små spel som inte kräver mycket grafik, programmen laddas ner från nätet och sedan är det bara att köra. Kan ni rekommendera?
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Tibia!!

Tibia!! Ladda hem det från www.tibia.com
Just nu är deras servrar nere för att byta ISP, men försök så snart du kan, det är det bästa mass multiplayer online rpg spelet som jag anser vara. =)
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Tibia!!

Got it already! Men det är ju så att de ligger nere. Ville ha ngt att laja med under tiden. Men tack ändå! :gremsmile:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Tibia!!

Det suger att tibia servern ligger nere men till frågan.
Runescape är ett online spel tror jag, fast jag har bara hört om den.
annars så kan du ju vänta på WoW(World of Warcraft) fast det måste du någ ha bra grafik kort för att klara det.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Andra spel än Tibia

Runescape duger väl till viss del, särskilt om dess enda motståndare är Tibia. Furcadia är även intressant, fast om du enbart har den inställning som man har i Tibia, Runescape, Diablo eller något annat "RPG" där man dödar så är det nog inget för dej. Det är nämligen ett communityspel där man tar formen av fluffiga djur och idkar socialt umgänge och gestaltar roller och inte slåss för att få 0Mg Ph4T L00tZ!!!!!!!!!!!!!111

Sedan så har vi även Tildruin. Liksom Furcadia så kan man inte spela det som exempelvis Tibia, då rollspelande prioriteras högt medan level, axe fighting och andra spelvärden inte gör det. Visserligen är spelet inte färdigt ännu utan bara i alphastadiet så det kanske inte intresserar dej då Tibia säkerligen kommer att ha kommit tillbaka då Tildruin väl blir klart, men jag försäkrar dej och alla andra som läser detta att det är värt att undersökas, förutsatt att man är en seriös online-rollspelare (jag hatar den där emfasen!). Är man inte det så finns det ju andra spel som lägger tonvikten på annat, som Tibia.

Du kan även gå in på MPOGD och leta. Där finns nämligen en ganska omfattande lista av online-spel, och en mycket användbar sökfunktion därtill för att hitta det spel som passar just dej, om något sådant finns.

<font size="1">Så här lite diskret ursäktar jag mej för min nedlåtenhet mot Tibia. Jag gillar inte det spelet helt enkelt. Inte det minsta.</font size>
 
Top