Älskar alla de här filmerna (Hot Fuzz kan vara bland det bästa som gjorts i komediväg). Vill också slå ett slag för Suspiria remaken, som inte bara lever upp till originalet, utan gör något helt eget.Hot Fuzz är en bra palettrensare om man vill ha något som är ockult utan att det är skräck.
Annars är Suspiria från 1977 ju rätt bra på temat.
Edit: Besökarna! Svensk skräckis med kult-status!
Jag såg faktiskt Besökarna för första gången igår kväll. Väldigt positivt överraskad! Det var en riktigt bra spökhusfilm, med väldigt mycket som föll mig helt i smaken. ( Och en av de tidiga skrämningarna - Lena Endre i sängen! - var ju tokeffektiv! Jädrar! ) Lyssnade även på podcasten Vargtimmens kommentatorspår. Jag funderade på att göra ett inlägg i Filmklubben men kan istället hänvisa till Vargtimmen, som säger det bättre. Nämnvärt är dock, eftersom Vargtimmen (inspelat 2017) beklagar sig över bildkvaliteten, att filmen sedan dess fått en välbehövlig digitalt restaurerad version. Finns på Viaplay!Edit: Besökarna! Svensk skräckis med kult-status!
Blev nyfiken och kikade på de första minuterna. Ett väldigt effektfullt och talande montage...Jag tycker att ni skall se första minuterna av TV-serien ARES första avsnitt.
De är fantastiskt bra.
Helt enastående bra.
Resten av serien kanske inte är något ni skall lägga tid på, men just de där första minuterna...
Bra grejer.
Jag tyckte också att den var riktigt bra!Jag gillade serien Archive 81 på Netflix. Slutet kändes väldigt mycket som Kult. Och det blev ingen andra säsong, så man kan låtsas att det är en miniserie.
I den filmen medverkar dessutom Brad Dourif, en av världens bästa och skräckigaste skådisar!!Exorcisten har ju alla sett massor av gånger, och den är fantastisk, men jag skulle vilja slå ett slag för Exorcisten III som är en uppföljare långt över förväntan. Den är riktigt kuslig!