Funderingar utöver de tidigare:
Sid 9, SKILLS, Skill List, Awareness. "Sight, hearing, scent – anything related to the senses are collected under this skill. But also tracking and riding.."
Jag antar att "sight, hearing, scent" är exempel på sinnesmodaliteter. Dock kan det utläsas som att Awareness bara gäller just de tre modaliteterna. 'Anything related to any of our senses' är en utväg. Vill man jobba med exempel kan man ta förnimmelser 'Sounds, smells, tastes, a movement in the corner of the eye - anything...'
Vidare - "But also tracking and riding.." gissar att det utöver den extra punkten jag postat om tidigare så har det smugit sig in en maleur på slutet. På sid 13, FOCUS DESCRIPTIONS, Move finns som sista stycke "//Ride" att läsa.
Yttermera - Sid 12, FOCUS DESCRIPTIONS, Awareness //Perception. "You pick up small details that most people miss. It might be a peculiar scent or scuff marks revealing a hidden door or clue, or anything related to the four senses." Även här har det nog smugit sig en maleur på slutet. Vill man undvika antal kan '...anything related to any of our senses' funka även här.
Jag förstår om man vill undvika '...anything related to any of...', dessutom om man vill göra skrivningen än mer generell och fånga varelser som kanske har färre eller fler sinnesmodaliteter skulle en variant kunna vara '...anything related to the senses...'
I övrigt har jag och Comae Engine inlett en passionerad (b)romans, kärlek vid första tärningskastet. Snubblade på CE via den här tråden, såg 'BRP' samt 'ett par dollar på drivethru' och några sekunder senare började jag första genomläsningen. Innan jag läst klart hade jag mer eller mindre redan implementerat CE i kommande scenario. Nu behövs det ju förstås tillämpningar så jag kollade in Odd Soot som inspiration (fick just bekräftelse att boken är på väg också). Roaring twenties och mysteriespel/utredning, två feta boxar bockade i ett slag - hur hade jag kunnat missa Odd Soot?! Är inte jättehet på sci-fi så där fick jag för mina fördomar. Nå, en genomlyssning av Mindys "Patienten" senare så är nu den enda fråga som kvarstår: varför har Odd Soot inte fått större genomslag? Nå, med kommande A Falling Mind/The Red Star måste det bli ordning på den saken, då inser mänskligheten vad den gått miste om.