Nekromanti Nutidsrollspel

Stranger

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
115
Location
Uppsala, Schweden
Undrar om någon har tips om bra nutids rollspel. Har redan Parabellum, men skulle gärna testa andra. jag läste någonstans att Parabellum var inspirarat av Friday Night Fire Fight, Cops, Delta Force och Cyberpunk 1.0 och undrar om någon har spelat dessa och kan uttala sig om dem. Kan Cyberpunk användas till nutid?, Hur är regelsystemen? är det mycket och framförallt bra bakgrundsmatreal? Jag har inte hittat dessa i spelaffären förutom cyberpunk 1.0 och undrar om det finns någon som vet ställen som säljer dessa på nätet eller på jorden?
Tack för mig - Stranger
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
>"Undrar om någon har tips om bra nutids rollspel."

"Du kan alltid ge dig på Millennium's End."


Annars tycker jag nog att Neotech skulle kunna användas utan några större ändringar...

/Honken.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Millennium's End

<I>"Du kan alltid ge dig på Millennium's End."</I>

..vilket för övrigt är ett nutida rollspel i technothrillergenren. Rollpersonerna är anställda av ett "problemlösarföretag" som heter BlackEagle. Enligt en kompis så passar sig dock ME bättre för att spela "skurk-kampanjer".

 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Stray Bullet

Cyberpunk passar sig nog rätt bra för nutidsspel. Det använder sig av ett "T10+färdighet över svårighet"-system. Annars kan du prova Fuzion, ett regelsystem baserat på Cyberpunks system (gratis är det också)...

Eller så kan du testa <B>Stray Bullet</B>, ett spel som jag själv gjort. SB är inpirerat av Millennium's End, Star Wars och Storytellersystemet, typ.

Stray Bullet finns <a href="http://hem.passagen.se/anjo77/stray.htm"><B>här!</B></A>

 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Stray Bullet

SKulle du inte kunna lägga upp en mer printervänlig variant av deT?

chrull
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Skuggornas Mästare

Det finns ju det gamla klassiska Skuggornas mästare från 1988. Kanske inte är det lättaste att få tag på eller inte heller är det bästa av spel, men det är ju som med alla andra rolslpel vad man gör det till.

F.ö är det Michael Petersén och Gunilla Johansson som skrivit det, alltid nåt.. :)


- Jonas Carlsson

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Jag tycker att du borde pröva GURPS vars regler passar alldeles utmärkt för nutidsspel. Sen finns också Adrenalin som går att hämta hem gratis på <A HREF="http://www.pmzg.nu" target="_new">http://www.pmzg.nu</A> Mvh Willie "Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Kult

Skuggornas mästare är iofs kul.
Men om man skall ha ett riktigt bra nutids/skräckrollspel så är Kult ett av de bästa.

Profeten från Norr
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Skuggornas Mästare

Tyckte jag såg det hos SF Bokhandeln på nätet för någon dag sedan åtminstone.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 
Top