Nekromanti Nu jävlar är det dags för forumöl i Stockholm!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Fredag 19 maj.

Från kl. 17 och framåt.

Bishop's Arms, Folkungagatan 105.

Kom dit!
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Forum: the Öl

Det är natt och det regnar. Din forumpersonlighet är törstig, sugen på öl. Troglodyterna och bakdantarna har dragit igång en hembränningsapparat i utrymmet under södra brofästet på St Eriksbron. Det där ömkliga hålet som stinker sopor. Där kackerlackorna är ohyfsade och drar sexistiska skämt. Du är så fattig att Arne Anka garvar åt dig.

Du går över Barnhusbron i motvind och regnet som piskar dig i ansiktet rinner sedan ned i kalla strömmar innanför kragen. När du står där och känner misären slå sina stålband runt din hjärterot, anar du i gattet mellan Stadshuset och den där förvridna stålkonstruktionen till konferenshotell vid Centralen (som mest påminner dig om Göran Perssons näsa) ett sken över Södermalm.

"Vad falls?!" tänker du. "Har graniten i Söders hjärta förvandlats till uran? Har grävningarna för nya Slussen väckt Cthulhu?" Men nej, det är ett sken av ljus och värme. Det är välkomnande och likt sireners sång lockar det dig till sig. När du klafsar åstad över Norrbro, så fort att dina fuktiga dojor låter som när någon försöker rensa avloppet till vasken, förstår du att skenet kommer från Bishop's Arms på Folkungagatan. I botten av fickan på den regnrock du en gång fick av en lungsjuk blottare känner du en bunt sedlar. Du vet att du kan avvara dem, för att fukta din strupe med öl i forumiters lag.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Nu såg jag till att komma ihåg att faktiskt boka biblioteket också.

På fredag är det alltså dags för den första Stockholmsforumsölen på länge.

Kom dit och se till att den blir så episk att barder omsjunger den tusen år från nu.
 

Herr Nils

Veteran
Joined
10 Aug 2014
Messages
63
Dante;n238889 said:
Kom dit och se till att den blir så episk att barder omsjunger den tusen år från nu.
Vill du det, vill du verkligen det? Man skall vara extremt försiktig med sådan önskningar.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Är ni redo för PARTY i morgon?

Det kommer att bli
amazingly awesome!

 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Supernajs hare vart.

Tack Herr Nils, Vicotnik, Eksem, Basenanji, Gizmo, Kloptok, Anth, Carrot, RasmusL, Ithaqua, Korpen (och Simon vars användarnamn undflyr mig) för uppdykande och trevlande.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Inser att två av mina spelare efter omild behandling från en berusad rubban Kezim själva slickade såren på forumsölen! Hoppas opiumet hade gått ur kroppen vid det laget. Jag orkade knappt stå efter vårt D&D-spel annars hade jag kanske dykt upp.
 

DougW

Veteran
Joined
31 May 2017
Messages
4
Hur ofta träffas ni för att ta en öl? Jag är ny till forumet men en kompis och jag tycker att det vore trevligt att träffa flera som gillar rollspel i Sthlm. God öl på Bishops är svår att slå och vi kanske hitta någon som vi kan spela D&D med (vi letar efter en spelledare).

Ha det fint!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
DougW;n242875 said:
Hur ofta träffas ni för att ta en öl? Jag är ny till forumet men en kompis och jag tycker att det vore trevligt att träffa flera som gillar rollspel i Sthlm. God öl på Bishops är svår att slå och vi kanske hitta någon som vi kan spela D&D med (vi letar efter en spelledare).

Ha det fint!
Jag brukade anordna forumsöl en gång i månaden. När jag jag inte hade tid tog tyvärr ingen över.
Nu hoppas vi att Dante tagit över och att det återigen blir forumsöl den tredje fredagen varje månad.
Under sommaren kan det även förekomma "spontan-öl" med väldigt kort varsel om det är fint väder.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
514
[HR][/HR]Låter kul, jag kanske borde börja bli lite social och dyka upp någon gång. Nästa gång torde bli 16 juni då?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
P.eLL.e;n242933 said:
[HR][/HR]Låter kul, jag kanske borde börja bli lite social och dyka upp någon gång. Nästa gång torde bli 16 juni då?
Om Dante håller i Forumsölen så blir det Forumsöl den 16 juni.
 

DougW

Veteran
Joined
31 May 2017
Messages
4
anth;n242924 said:
Jag brukade anordna forumsöl en gång i månaden. När jag jag inte hade tid tog tyvärr ingen över.
Nu hoppas vi att Dante tagit över och att det återigen blir forumsöl den tredje fredagen varje månad.
Under sommaren kan det även förekomma "spontan-öl" med väldigt kort varsel om det är fint väder.
Nice, tack. Brukar de skriva inlägg här eller ngn annanstans inför varje träff så att man vet att det blir av?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
DougW;n242937 said:
Nice, tack. Brukar de skriva inlägg här eller ngn annanstans inför varje träff så att man vet att det blir av?
Blir det forumsöl skapar vi en tråd här i event-forumet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Jag tror att jag redan nu kan bestämma att det blir forumöl på Bishop’s Arms Folkungagatan fredag 16 juni.

Jag ska bara komma ihåg att boka biblioteket också.
 
Top