Leon
Leo carcion
Du tror det är ett skämt https://en.wikipedia.org/wiki/Vatican_City_national_football_teamStår påven i mål eller är han anfallare?
EDIT: det här blir bättre och bättre!
Du tror det är ett skämt https://en.wikipedia.org/wiki/Vatican_City_national_football_teamStår påven i mål eller är han anfallare?
Sedan dess har de ju dock blivit extremt östliga i sin egen självbild. Hur många torg, shoppingcenter och företag som helst som heter något med "öst", och de har till och med anammat Europas beteckning "mellanöstern", på ett område som ligger väster om Kina …Kina är på sitt eget språk "Mittens Rike", alla andra länder rör sig i relation till Kina.
Ja och de har blivit kommunister etc… Himmelska fridens torg är allt annat än vad sitt namn antyder osv. Tyckte dock inte att etniska utrensningar mot religiösa minoriteter och annat var direkt viktiga för landet som det mest Fantasy i världen och lämnade medvetet dessa saker utanför. Jag nämnde att jag inte står för landets politik alls, det gör dock inte landet mer eller mindre magiskt ur fantayssynpunkt. Tänk också på att detta kommer från en person som är gift med en japanska som inte har många snälla ord att säga om Kina.Sedan dess har de ju dock blivit extremt östliga i sin egen självbild. Hur många torg, shoppingcenter och företag som helst som heter något med "öst", och de har till och med anammat Europas beteckning "mellanöstern", på ett område som ligger väster om Kina …
Jag menade inget alls politiskt. Var bara en kommentar att Kinas självbild sedan typ … början av 1900-talet kanske? har gått från att vara ”Mittens rike” till att vara ”öst”. Tyckte att det var intressant. Länken vara bara ett berömt exempel på detta.Ja och de har blivit kommunister etc… Himmelska fridens torg är allt annat än vad sitt namn antyder osv. Tyckte dock inte att etniska utrensningar mot religiösa minoriteter och annat var direkt viktiga för landet som det mest Fantasy i världen och lämnade medvetet dessa saker utanför. Jag nämnde att jag inte står för landets politik alls, det gör dock inte landet mer eller mindre magiskt ur fantayssynpunkt. Tänk också på att detta kommer från en person som är gift med en japanska som inte har många snälla ord att säga om Kina.
Varför är inte tråden slut? Jag vann?Slovakien!
-Mest borgar per km2 i Europa!
-Karpaterna (Vampyrer, varulvar mm)
-Ölhävande folk
-Fantastiskt landskap som taget från en film
-Varit ockuperade och slagits mot diverse andra länder (Ottomanerna bland annat)
-Har en mycket cool slaviska mytologi
Jag kan fortsätta ett tag! Jag vann!
Also, deras statsöverhuvuds titel är bokstavligen "dragon king"."Åskdrakens land" - Bhutan. Kulturellt isolerat bergsrike där man går runt i färggranna kläder och skjuter pilbåge. Lite Caddo-vibbar nästan.
Jag var förvånad över att scrolla så långt innan jag såg det. Nya Zealand är ju liksom Midgård på riktigt.
Borde inte det vara Tol Eresse.. förlåt England?Nya Zealand är ju liksom Midgård på riktigt.
Mmmm mesost
- Brunost som defintivt är en infernaliskt förbannad mejeriprodukt.
Jag backar också Norge, och framför följande som ytterligare argument:NORGE
- Är mest obebodda berg och lodräta ödemarker. Bosatt i över tusen år utan att man uppfunnit den 4-filiga motorvägen.
- Hemvist åt områdena Jotunheimen och Trollheimen. Alltså jättarna och trollens hemvist.
- Är en nekrokrati (Olof den Helige är fortfarande refererad till som Kung i Evighet).
- Stavkyrkor.
- Gigantiska svärd i fjell
- Brunost som defintivt är en infernaliskt förbannad mejeriprodukt.