Nekromanti Nekromantiker ---> Lisch

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Jag spelar just nu en nekromantiker, det är nog den bästa rollpersonen jag har gjort någonsin :gremelak:.


Statistik

Slag: 17, 18, 8, 12, 17, 17, 14, 10,10

Styrka: 19 (hade 8 här men fick EXO stark :gremsmile:)
Tålighet: 14
Rörlighet: 17
Personlighet: 12
Psyke: 20
Vilja: 19
Bildning: 17
Syn: 12
Hörsel: 10

Ras: Sanari alv

Namn: Denvavian

Han har som mål att få evigt liv alltså bli en lisch.

Han har alla färdigheter som krävs och ritualerna "Sanna namnets åkallan" och "Avgrundens port" så det är inte så långt kvar tills han blir en lisch! :gremelak:

Han kommer att få en syrka på ca 37 en tålighet på ca 23 en rörlighet på ca 26.
Då kommer han ha ett chockvärde på 26!!

VINITen kommer att vara jätte hög! (kommer inte ihåg hur man räknar ut den :gremblush:)

Hur spelar man en lisch på bästa sätt?
Tilllåters ni vara lisches?
 

Dueenlurrv

Veteran
Joined
12 Nov 2004
Messages
47
Location
Stockholm - Kista
Om jag nu mot förmodan skulle låta en av mina spelare bli lich så skulle han/hon banne mig behöva genomlida mer än ett små-episkt äventyr för att enns få tag på de där sällsynta ritualerna, och sen ännu mer för att på nått sätt lista ut hur man ska använda allt tillsammans. :gremwink:

Och om nu det är din sanarialvs livsmål att bli lich, så kommer han nog ganska snabbt bli en vääääldigt inåtvänd och deppig lich nu när hans mål med livet inte finns längre, och vi vet ju alla hur känsliga de små alverna är över sådant :gremtongue:
Frågan blir då om en lich-alv kan dö av inåtvändhet(?) eller om han bara kommer att nå ett nytt stadium av deppression som ingen annan alv någonsing uppnått tidigare då dom dött vid det stadiumet... intressant :gremsmile:
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Jag skulle göra allt jag kan för att förhindra att någon av mina spelare blir en lisch. Jag tycker att det skulle förstöra ganska mycket. Dessutom så skulle alla de andra spelarna bli ganska sura om en av spelarna fick spela en uber-mäktig rollperson.

Dessutom så skulle jag aldrig låta rollpersonen börja med de ritualer som krävs för att bli en lisch. Jag skulle dela upp ritualbeskrivningarna på ett flertal böcker så att rollpersonen tvingas få tag på alla inan han kan genomgå ritualen. Jag skulle dessutom placera böckerna i antingen andra nekromantikers ägo eller i ett valv för kättersk litteratur hos den jargiska inkvisitionen. Eller kanske uppdelat mellan dessa :gremtongue:.

Om jag skulle vara riktigt elak så skulle jag till och med kunna tänkas utelämna vissa delar av ritualen så att rollpersonen får lista ut hur han ska göra själv (eller helt enkelt försöka :gremelak:).


/Carnin - evil
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Ä-häm, jag vill inte vara nedlåtande men varför vill din karaktär bli en lich? Förutom att han får grymt mycket högre stats. Utan att kunna något om Eons vandöda så tror jag att de flesta nekromantiker förvandlar sig till licshar (hur stavas det?) för att bli odödliga, något som alver inte bryr sig om (snarast lider av).

Så, viad är förklaringen till att du vill bli en lich?

A.
 

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Han är alv, vad skall han med evigt liv till? Han har redan ett, och det är inget alver i allmänhet gillar särskilt mycket.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Han har som mål att få evigt liv alltså bli en lisch.
Det här tycker jag man läser ofta i Eon-forumet. Är det ett mål för alla nekromantiker?

- Vulf
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Så, viad är förklaringen till att du vill bli en lich?
Jo han tror att han kommer att bli av med ”förbannelsen” när han gjort ritualen och blivit lisch (vet inte om han blir det, vad tror ni?). Då att han då kan leva för evigt utan några bekymmer att bli inåtvänd. Skulle han ha tråkigt kan han ju bara gå i dvala!! :gremlaugh:
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Det här tycker jag man läser ofta i Eon-forumet. Är det ett mål för alla nekromantiker?
Själv tänkte göra odöda slavar som kan göra svåra arbeten som snickeri och ta hand om boskap... Och sälja skiten till olika världsledare också då
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
alver lever väl inte evigt liv? dom åldras ju och om man kollar på åldrings tabellen så verkar dom bli ca 700-900 år gamla. och så ska dom väl inte dö utan tyna bort istället. vad det nu är för skillnad.

dessutom så anser jag att det ska vara väldigt krångligt att få tag på allt som krävs. att bara dom erfarna eller kanske riktigt erfarna rollpersonerna ska ha kommit så långt. och så ska man verkligen söka efter materialet. inte hitta allt av en slump i en kista efter varje äventyr som inte har med saken att göra.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Min enkla åsikt är att du nog bör fundera på att kanske spela lite längre med din Nekromantiker innan du blir lisch, spela mer Eon överhuvudtaget, efter ett par år son Nekomantiker där din SL lett dig genom mycket spännande man vitt skilda äventyr så kanske din bild av hur livet som Nekromantiker (livet i allmänhet) är, efter det kan du fråga dig själv om sökandet efter böcker ritualer och liknande är värt målet (att bli lisch) vill du bli en vandöd. att bli det så här tidigt (gissar att det är tidigt) blir som att sno någon annans medaljer, helt värdelöst om man inte uppleft strävan efter dem.

VH Jens.L "en animerad verson av GB-gubben vaktar utanför vår livsmedels affär"
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Nejdå inte i min spelgrupp

Det här tycker jag man läser ofta i Eon-forumet. Är det ett mål för alla nekromantiker?

Jag har själv spelat en nekromantiker och han har inte som mål att bli lisch och Gylfis har spelat ett flertal nekromantiker och ingen av dem har haft målsättningen att bli lisch, han forskar och har sig. Vi har haft andra spelare som spelat nekromantiker och ingen av dem har haft den målsättningen heller (så vitt jag vett, innerst inne kanske).

Dock så verkar det vara ganska många andra som vill bli lisch.

/Jaggernaut - det går tretton lischer på ett dussin.
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Nejdå inte i min spelgrupp

Hur vanligt är det egentligen att en nekromantiker vet att han kan bli en Lisch? Borde väl knappast vara allmänkunskap, och vore det det borde det vara en sägen kantad av myter och osanningar att de borde innehålla en mycket liten sanningshalt för vad en Lisch faktiskt är.
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Nejdå inte i min spelgrupp

Hur vanligt är det egentligen att en nekromantiker vet att han kan bli en Lisch? Borde väl knappast vara allmänkunskap, och vore det det borde det vara en sägen kantad av myter och osanningar att de borde innehålla en mycket liten sanningshalt för vad en Lisch faktiskt är.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Sägner och myter

Hur vanligt är det egentligen att en nekromantiker vet att han kan bli en Lisch?

Det är nog inte så vanligt faktiskt, kommer i vilket fall inte vara det i mitt Mundana.

Jag kommer nog att göra det till en relativt ovanlig kunskap att ens veta det går att bli Lisch. Och sedan skulle det ändå bara ett fåtal som vet vad en lisch är av de som vet att man kan "upphöja" sig. De andra kommer bara att ha hört "en sägen kantad av myter och osanningar med en mycket liten sanningshalt"* om att man kan "upphöja" sig till ett högre vandöd väsen.

*Bara för att rippa din fina formulering.

/Jaggernaut - sparsam med mäktig kunskap.
 

Svart_ohyra

Veteran
Joined
10 Aug 2005
Messages
36
Location
Blåbärsskogen
Jag har spelat en Sanari nekromantiker i ca 1 o ½ år och säkert mellan 10och 15 år ingame.
hans familj är banlyst från Sunariskogen för deras obskyra experiment och magiforskning. DOM HÄR EXPERIMENTEN VAR INTE VÄCKA UPP VANDÖDA. utan dom var att forska i döden och döden som spekt.. men sanaris högsta råd trodde inte på deras ord utan förvisade dom. Familjen som var från början högt uppsatta i Sanari och väldigt lojala begav sig derför utan att tveka bort från skogen. Dom sökte länge innan dom hittade en lämplig boplats som visade sig vara på dom östra sluttningarna av kraggbergen.
Men,till min Rp.
Från början en väldigt uppåt alv med lust att söka mer kunskap i döden och livet framför allt.. han var utröstad med några knappa besvärjelser inom nekro- och ataxatropi. kunde hantera ett svärd ungefär lika gott som en mänsklig soldat.
men efter fler och fler äventyr så lärde han sig mer och mer inom besvärjernas konst. och han kan numera ett flertal mycket dödliga besvärjelser. han började även bli innåtvänd mer och mer. under tiden så snappades även upp allt godare alkemiska kunskaper på ebhron efter att ha gott med i kabalaorden. och där fick han tillgång till väldigt många skrifter och böcker inom magins område. han började studera skototropi . och lärde sig ett par goda besvärjelser. Under vistelsen i Ebrhon så fick han även kontakt med Dödsguden dibuk genom Azkanns lie. han blev mkt intreserad till en början och till slut så blev han en fullvärdig medlemm inom lönnmördargillet.Hans kunskaper inom både skoto- ataxa och nekrotropi kom väl till pass inomm hans nya yrkesval. efter ett flertal lyckade beställnmingsjobb så gjorde några duktiga alkemsiter inom orden en nekrotropisk process på han,vilket skulle ge honom möjligheten att alstra nekrotropi från hans egen kropp. hela experimentet lyckades, han överlevde men inte mkt till. men hela processen hade fått honom väldigt negativ till dödens gud och dess lönnmördarordnar. han talade sig ur Lie´n genom att lyckas döda en väldigt högt uppsatt kabalamedlemm så skulle han gå fri från orden.. han lyckades med jobbet och sedan flydde han landet till mûhad.
Han hade fått nya kunskaper inom Azkanns lie.bland annat lite kunskap inom Reanimering och sånt. men vad skulle han med vandöda styggelser till? Det ända mål han hade med livet var att göra gott för sig så att han kunde bli medlemm i Sanari igen? men hur va frågan? flera äventyr gick i mûhadområdet. och bland annat så snappade han upp mer besvärjelser och mer prossecer och framför allt han hittade gamla skrifter med besvärjelser inom nekromaitin långt mäktigare än några som finns idag.(ett besök på edron).Han intreserade sig mer och mer för en speciell skrift som han inte lyckats tyda alls.. han anlitade en gamlal vän från ett annat äventyr som var skolad inom skrift och bild magi och kunnde översätta skriften. han snappade även upp grunderna till ikono- och semotropi. men när skriften visade sig vara Avgrundens port så blev han mkt förbannad. han hade trott att det vart en "god" skrift han skulle kunnat byta till Sanari för bot på hans familjs synder. I hans raseri så råkade han döda sin gamle Vän pga en olycka med en oljelampa. han tog med sig skriften iaf. det var det sista som påminde honom om hans gamle vän. han lämnade mûhad och begav sig till asharien där inbördeskrig I soldarn härjade . Han stälde sig till Hans majestäts tjänst i soldarn för han såg att dom stackrars kortlivades liv höll på att kortas ytterligare.kriget tog slut kvickt pga av en handelskomplott mellan Sanari och Elasaris handleshus. så Thismarmeér gick in i soldarn och befriade dom från dom upproriska hertigarna.
min karaktär lyckades iaf bli inblandad i en komplott mellan Sanariska alieansens underrättelsetjänst. han trodde han skaffat en ända vän bland alverna smo inte brydde sig om att han var utstött. men det visade sig att han endast ville veta vad jag o min familj hade flytt och om vi fortfarande höll på med obskyra experiment. detta tog nästan knäcken på min karaktär.han bestämde sig snabbt för att han måste göra något åt saken så han tog kontakt med sina gamla vänner från azkanns lie o lät dom mörda ledaren för Sanaris underrättelsetjänst. hans betalmedel var en kopia av han bok med avgrundens port. azkanns lie skickade sina bästa lönmördare och efter ett flertal försök så var lyckades dom.han fortsatt att lära sig skototropiska besvärjelser. han blev mkt duktig inom det området och han lyckades infiltrera Sanaris sluta bibliotek. där fick han tag på den andra skriften Sanna namnets åkallan[12] . han fick även tag på ett gamalt Svärd där,, en värja.som visade sig vara ett gamlat alvkungssvärd.
med dessa tre föremål skulle han kunna ta sin rätta plats i sunariskogen.
långt senare så har han lyckats bygga ett labb stort nog att kunna göra honom till lich, ett mål han nu ändast har för att kunna komma tillbaks till Sanari(att tilläga han är lite galen)
och det har visat sig att svärdet tillhört hans förfader och han har rätt till svärdet för han var i rakt nedstigande led ättling till den gamle kungen.
hans planer börjar nu ta form på allvar..för första gången på 250 år så kommer hans familj att att bli beskonade från deras tidigare 'brott' .
han har även lyckats fått tag på fler assistentär än nödvändigt
och han börjar bli otålig. egentligen så är han mest rädd om sig sjv, att göra sig till odöd bara för att hans familj ska få tillbaka sitt rykte.
Det är hans historia i kort:p
Hans stats nu efter långt spelande:

STY: 8 Tål: 7 Rör: 9 Per: 15 PSY:20 Vil:19 :Bil 20 Syn 12 Hör 13.
alstra nekro:24: besvärjelse:25. alstra skoto 23. alkemi21.
svärd:16 Ataxa 19 transformera 18.
medans Slacktarkillen som spelat lika länge har 28 i unik S-skonst med Thalaskiskt hedessvärd .fast han har spelat en eller två månader längre:p
 
Top