De övergivnas armé var ren sanning.God45 said:Sedan avrättar de lite folk med fel skallform och fel avstånd mellan ögonen.
Det var en stor del av temat i mini-kampanjen. De spelade karaktär som först var väldigt normala och civiliserad och sedan störtdök de rakt ner i mörkret under session 1 och 2. Session tre utspelade sig på sent 80-tal och då hade flera av karaktärerna gjort saker som höll dem vid liv men som inte var naturliga och som de hade dödat folk i session 1 och 2 för.Nero said:Otäckt! Man måste sedan fråga sig, vilka var de ohyggliga monstren i byn. Mutanterna, eller människorna som jagade dem?
Mäh ... Arvidos då! Det är ju en helt vanlig, klassisk färdighet ju! Den har man ju använt sig av otaliga gånger.Arvidos MC said:Oh my god, stod den färdigheten i en färdighetslista?Recca said:Färdigheten brottas med djur är jag säker på har använts någon gång i min första spelgrupp men jag kan inte komma på tillfället.
Ni kände the urge of animal wrestling?solvebring said:Mäh ... Arvidos då! Det är ju en helt vanlig, klassisk färdighet ju! Den har man ju använt sig av otaliga gånger.Arvidos MC said:Oh my god, stod den färdigheten i en färdighetslista?Recca said:Färdigheten brottas med djur är jag säker på har använts någon gång i min första spelgrupp men jag kan inte komma på tillfället.
/solvebring – har spelat mycket DoD.
\o/Arvidos MC said:Ni kände the urge of animal wrestling?solvebring said:Mäh ... Arvidos då! Det är ju en helt vanlig, klassisk färdighet ju! Den har man ju använt sig av otaliga gånger.Arvidos MC said:Oh my god, stod den färdigheten i en färdighetslista?Recca said:Färdigheten brottas med djur är jag säker på har använts någon gång i min första spelgrupp men jag kan inte komma på tillfället.
/solvebring – har spelat mycket DoD.
Bögigt.
Harsh. Annars hade Complete Book of Humanoids en hel del fina non-weapon proficiencies; vad sägs om "Animal Noise", "Cheesemaking", "Eating" ("A successful check indicates that the humanoid can consume up to twice as much as normal") eller "Whistling/humming"?God45 said:I AD&D boken Ninjas handbook så lägger de till drakflygande som en färdighet. Alltså en pappersdrake av typen barn leker med, inte en eldsprutande drake. Fast det är en stor pappersdrake som ninjan kan glidflyga med. Fast beskrivningen säger att det är skitsvårt även med färdigheten och att man antagligen dör om man försöker göra det.
Ett äventyr jag nyligen läste innehöll typ följande rad:Svarte faraonen said:"Cheesemaking"