Nekromanti När du köper ett nytt rollspel...

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Vad börjar du läsa?
1. Du börjar läsa första sidan och jobbar dig bakåt som en vanlig bok.
2. Du börjar läsa intro sidan
3. Du börjar läsa rollpersons kapitlet.
4. Du börjar läsa kampanj reglerna (eller liknande)
5. Du börjar läsa strids reglerna
6. Du börjar läsa övriga regler
7. Du börjar läsa om alla häftiga vapen och vilka coola saker ens rollperson kan sno senare.
8. Du börjar med att titta på alla fina bilder. När du tittat på alla bilder så lägger du undan rollspelet och börjar titta på tv.

Kom ihåg att det inte finns några fel svar, bara jävligt korkade svar. /images/icons/crazy.gif
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
slår den mot pannan upprepade gånger tills medvetslöshet inträffar... vi det lagat har jag för hoppnings vis bankat in all information... funkar inte det så läser jag den (eller möjligtvis äter den, medvetslöshet gör mig hungrig).

Jag ORKADE verkligen inte skriva nåt seriöst svar, och dessutom behövde du ett exempel på ett jävligt korkat...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
1:an
Kokar mig lite te, gör det bekvämt, kollar klockan ännu en gång (för att förvisa mig om att inget händer de närmaste femtielva timmarna), stänger av mobiltelefonen, tar fram lite chocklad som "färdkost"... sedan börjar det...

Gäller förövrigt allt jag läser.../images/icons/smile.gif

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jadu, jag för min del hoppar bland bland alla altrnativen. Bara för att få en överblik på vad det är för spel som jag har köppt. Sen så blir det att jag tittar på alternativ 5 & 6. Sen så tittar jag på allt annat efter det.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Först läser man givetvis intro berättelsen sen kikar man på hur man gör en RP och när man inte begriper något läser man boken från början till slut

First i was blind, now i can see.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Jag börjar med att skumma igenom världsbeskrivningen, varpå jag bladar håglöst i kapitlet som beskriver spelets grundläggande tärningsmekanism, för att få en bild av vad för sorts spel det är jag köpt. Sedan hoppar jag bland världsbeskrivningens kapitel och läser det som känns intressant. Slutligen ägnar jag en mer målmeveten läsning åt regelsystemet, sätter mig in i stridssystemet och, sist av allt, kollar in rollpersonsgenereringsprocessen och gör några rollpersoner på prov.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
såklart man gör så.. [nt]

no friggin text

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Aaa vi säger att det är ett SF spel jag är ute efter...

jag kommer in i butiken blädrar runt lite i den spel dehar läser blädrar tittar på bilderna för att få se vilken TYP av bublik de är ute efter.. ( om de planerar att ha unga spelare eller mogna eller vara mångsidiga )
sen så lägger jag undan SF spelen och börjar blädra bland Fantasy och andra literatur böckern läser kollar in medans mitt undermevetna börjar arbeta som en rabiat järv och vipst så byter jag bort fantasy och tittar in de SF böckerna jag har valt ut och snart har jag hittat den jag vill köpa...

Senaste inköpet av NYTT rollspel var Fading Suns och det var faktist bra spel.. Men.. *suck* ju längre period av SL jag var desto mer irriterad har jag blivigt över reglerna och hur idiotiska de ibland är.. *suck* en kombination av Neotech regler och om man gjorde om psi förmpågor och de okultiska förmågorna helt skulle spelet vara underbart..
Jag gillar värden DEN trots att den ÄR mörk och hemsk MEN man kan när man läser den se att en ljus framtid närmar sig tyvär så är den fortfarande X-antal generationer bortaför de plågade mänskliga civlisationerna.
En ny kejsare har dock intagit tronen och han ger ett löfte om att på börja förbättrandet..

SÅ jag står inför valet att skriva om reglerna eller anpassa dom eller aldrig vara SL mer i Fadin suns.. *hmm* vi får se...

Sen vad gäller Fanasy spel så är det ungefär lika dant jag fönster chopar sen kollar jag in något annat och sen hittar jag det jag vill köpa..

Sen så snart kommer ett STORT inköp ske Nya Star Wars är något JAG inte äger och det smärtar mina fanatiska Star Wars nerver..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag brukar läsa det som står på baksidan först, elternativt introsidan, sen betar jag av eländet i vanlig ordning, från vänster till höger.

Daniel "Warduke" schenström
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Tja jag gör som andra redan svarat börjar från början och läser igenom till slutet. dvs alt. 1 bland dina alternativ.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
1:an!
Fast om det är ett spel med simpla regler kan det hända att jag bara läser det som är absolut nödvändigast för att kunna spela sen...

/Boboliwsy
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
"<EM>dessutom behövde du ett exempel på ett jävligt korkat</EM>"
Det var inte korkat.. Bara... konstigt?

Jag tar alt. 1. När jag köpte Deadlands läste jag allt förutom de speciella yrkerna som magiker, shaman och galen vetenskapsman. Sedan gjorde jag några testkaraktärer.

/[color:green]Han</font color=green> som tyckte den svenska översättningen för yrkerna lät konstigt men lät det vara kvar
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Börjar med baksidan, sen läser jag rollpersonkapitlet och sen spelvärlden. Sen sätter jag mig och pluggar in allt från början til slut ett tiotal gånger

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 
Top