Jag har funderat länge på att starta en till kampanj i M:UA. Settingen startar i Hindenburg och spelarna kommer vara IMM, MM, Psi, MD, MMD. Jag lämnar avsiktligt ut robotar för att de inte passar en sådan här setting.
Rp kommer att bo på gränsen mellan kopparberget och Hundängen. Detta sätter dem i centrum för den största konflikten i Pyrisamfudet, mutantfrågan. tänkte låta dem tillhögra ett fristående gäng som försöker överleva vardagen.
Första äventyren kommer vara för att ge en tydlig bild om hur samhället fungerar. verkligen visa på hur de olika konflikterna mellan klasser och status är. Samt att svetsa ihop gruppens spelare. Karaktärerna i sig kommer att ha känt varandra länge men spelarna är till stor del nya för varandra.
grundtanken är att spelarna ska ges stora friheter i hur spelet kommer att flyta på. Dvs det kommer att finnas äventyr redo att användas men spelarna kommer att vara extremt drivande i hur det hela utvecklas.
Funderar på att ha deras gängs utveckling som bas för olika konflikter och äventyr. På både gott och ont. folk kan dö och nya kan komma.
Så förslag, tycke och sånt vore skitkul =)
Rp kommer att bo på gränsen mellan kopparberget och Hundängen. Detta sätter dem i centrum för den största konflikten i Pyrisamfudet, mutantfrågan. tänkte låta dem tillhögra ett fristående gäng som försöker överleva vardagen.
Första äventyren kommer vara för att ge en tydlig bild om hur samhället fungerar. verkligen visa på hur de olika konflikterna mellan klasser och status är. Samt att svetsa ihop gruppens spelare. Karaktärerna i sig kommer att ha känt varandra länge men spelarna är till stor del nya för varandra.
grundtanken är att spelarna ska ges stora friheter i hur spelet kommer att flyta på. Dvs det kommer att finnas äventyr redo att användas men spelarna kommer att vara extremt drivande i hur det hela utvecklas.
Funderar på att ha deras gängs utveckling som bas för olika konflikter och äventyr. På både gott och ont. folk kan dö och nya kan komma.
Så förslag, tycke och sånt vore skitkul =)