http://ttfix.blogspot.se/2013/02/rumor-prodos-games-warzone-ressurection.html?m=1
Well, den som lever får se. Alla tidigare försök har ju gått... rätt illa.
Well, den som lever får se. Alla tidigare försök har ju gått... rätt illa.
Excelsior släppte en ambitiös men (imo) dåligt genomförd regelbok och högst en handfull figurer. Sedan "Paradox's svek" har fd Excelsior lovat i flera år att släppa de produkter som låg i pipelinen som inofficiella PDFer och liknande. Men inget händer. Total fail på alla punkter från deras sida.Schtajner said:(Ultimate)Warzone:Universe Under Siege, 2004 från Excelsior Entertainment som också gav ut en nyversion av Chronopia figurspelet. Ultimate Warzone var en rak fortsättning på Target Games. Vet inte om de floppade helt dock men hade antagligen inte imponerande försäljning. I och med att de blev av med rätten av Paradox som senare gav den till det mer pretigefulla Fantasy Flight Games. Jag tror Excelsior försökte fortsätta ge support till sitt Warzone ett tag genom att producera modifierade versioner av Warzone figurer. "Cybertronics? Nejnej det är Cyberbionic Andriods. Host!" eller nått i den stilen.
Jag menade inte att antyda att Paradox svek någon. Bara att det gick dåligt för Excelsior och de satsade på en en bättre häst. Och att sedan gjorde FFG i sin tur en hel del minst sagt dåliga beslut. Men ovan är mer än vad jag visste iaf. Min kontenta var iaf att Warzone i sig har sedan Target Games bara fått ett försök till reboot.Excelsior släppte en ambitiös men (imo) dåligt genomförd regelbok och högst en handfull figurer. Sedan "Paradox's svek" har fd Excelsior lovat i flera år att släppa de produkter som låg i pipelinen som inofficiella PDFer och liknande. Men inget händer. Total fail på alla punkter från deras sida.
Nä inte du, men Excelsiors kvarvarande fanclub är av den uppfattningen. Ursäkta om jag fick det att låta som att du sagt det.Schtajner said:Jag menade inte att antyda att Paradox svek någon.Excelsior släppte en ambitiös men (imo) dåligt genomförd regelbok och högst en handfull figurer. Sedan "Paradox's svek" har fd Excelsior lovat i flera år att släppa de produkter som låg i pipelinen som inofficiella PDFer och liknande. Men inget händer. Total fail på alla punkter från deras sida.
Jo, det stämmer väl egentligen. Jag såg det bara lite bredare; att alla licenserade MC-avarter har failat rätt stort. Fast det sa jag visst inte uttryckligenMin kontenta var iaf att Warzone i sig har sedan Target Games bara fått ett försök till reboot.
Fuck yeah. En tusenlapp, så får man två startboxar + böcker...Brynolf said:Hm, det blev en Kickstarter av det trots allt. Har aldrig kickstartat nåt förut, men i det här fallet kanske man skulle göra ett försök.
Jag tror att det kan bli rätt bra. De har apsnygga figurer, en schysst film, och riktigt bra tiers och rewards.Brynolf said:Ja, inte så illa. Dags att skapa en KS-profil tror jag.
Oj, de har redan nått nästan 10% av slutmålet på tjugo minuter. Kul!
Tja, Mörka Legionen och Cybertronic verkar ju visas på bild på sidan...Brynolf said:Tja, filmen är ju bara lite Bonner-bilder mixade i Movie maker, och figurerna har vi inte sett så många av än. Men det är alldeles för ballt rent principiellt för att tillåtas falla på en failad kickstarter.
På grund av bristande intresse hos mina forna warzone-medspelare så blev det inget Kanske kan investera i det nær det finns før "normal" førsæljning.Max Raven said:Vad tog ni?
Tja, vad jag vet har jag inte fått välja saker än, men jag ska välja två starterboxar. Osäkert vilka ännu, men att den ena blir Mörka Legionen känns troligt.Max Raven said:Vad tog ni?
Jag hade tänkt ta Bauhaus först, men det var det en annan som ville ha - och Cybertronic har ju sin Eradicator.krank said:Jag gillar vad de gjort med Cybertronic också, så vi får se om jag lyckas slita mig från dem och istället välja något "vanligare" typ Bayhaus.